Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5,1.8t 180KM] benzyna na bagnecie oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

[A6 C5,1.8t 180KM] benzyna na bagnecie oleju

Post autor: meta » 04 kwie 2010, 14:23

witam!

Otóż zakupiłem w piątek Audzie A6 1.8 t 180 KM (AJL)
Przejechałem po nią pół Polski, niestety w połowie drogi (po ok.200 km) wywaliło mi na komputerze wskaźnik oleju (pare razy zadzwonił jakiś beeper i pokazało oliwiarkę na kompie) . Zatrzymałem się , auto ostygło , stan oleju był na początku normy,więc dolałem ok 500 ml półsyntetyka . Wskazka zgasła i kontynuowałem podróż. Niestety nie długo bo po ok 50 km wywaliło mi znowu te same ostrzeżenie. Miałem wrażenie , że trochę klekotały zawory.
Postanowiłem że poczekam do rana i udam sie do mechanika. Tak też zrobiłem , wymieniłem olej i filtr na nowy (polsyntetyk castrola) . Okazało się , że na bagnecie miałem prawie jeszcze raz taki stan oleju , z tym , że oleju to wiele nie przypomniało tylko jakąś gnojawkę + benzyna. No cóż ... Po zalaniu nowego oleju wydawało się , że wszystko jest ok , więc wsiadłem i dalej jechałem bo miałem jeszcze 200 km do domu. Po ok 40 km wywalilo mi znowu komunnikat oleju :-/
Sprawdziłem stan, wszystko było ok , na dodatek dodam , że od samego początku auto nie dawało żadnych oznak jakichkolwiek problemow z silnikiem (poza stukaniem zaworow jeszcze przed wymiana oleju) . Chodzi równo , ma moc ,temperatura jest w normie, nic się nie dusi,nie dławi , nie dymi ,itd itp...
Kontynuowałem drogę bo nie miałem innego wyjścia :( Jechałem z włączoną kontrolką , ustałem , sprawdziłem stan po ok 15 minutach przerwy,było bez zmian - tak jak po zalaniu u mechanika. Wystartowałem dalej i kontrolka nie świeciła się przez ok 50 km a pozniej znowu się włączała i wyłączała , tak w kółko...
Gdy dojechałem do domu i motor porządnie ostygł ku mojemu zdziwieniu stan oleju... się podniósł :( Na dodatek znowu czuć benzyne na bagnecie :(
Mechanik nadmienił motyw , że to wina wtrysku , nie znam się na tym kompletnie, nie mam zielonego pojęcia :(
Macie jakieś sugestie odnośnie kierunku naprawy silnika??
dodam , że auto z rocznika 99 z 184 tys.km przebiegu
Prosze o pomoc
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2010, 18:14

meta pisze:Macie jakieś sugestie odnośnie kierunku naprawy silnika??
podłączenie pod kompa najwięcej w tej sprawie powie
powiedziałbym że czujnik wariuje, no ale ta bezn na bagnecie nie wróży dobrze
dlatego podłącz kompa, to Ci wiele powie (powinno)

Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: meta » 04 kwie 2010, 18:24

oczywiście wiadomo , że podstawa to sprawdzenie pod komputerem
właśnie ta benzyna w oleju mnie niepokoji , czy jest jakiś związek pomiędzy benzyna w oleju a świeceniem się kontrolki oleju ? Rozumiałbym jeśli kontrolka się świeci przy nadwyżce oleju ale ona zaświeciła się na nowo ok 20 km po wymianie oleju więc coś nie halo...
czy właściwości oleju (w tym wypadku mieszanka oleju z benzyną) mogą wywoływać świecenie kontrolki czy może to np coś z ciśnieniem i konieczne będzie grzebanie w popychaczach ewt sprawdzenie pompy oleju?
tak sobie gdybam i gdybam i nie wiem o co kaman :-(

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2010, 21:05

meta pisze:Rozumiałbym jeśli kontrolka się świeci przy nadwyżce oleju
no właśnie nie bardzo
z tego co wiem, to tylko przy braku oleju się świeci, a nie nadwyżce
widziałem nowe A4 3.0tdi gdzie było 5cm powyżej na miarce, ale nie informowało o tym

Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: meta » 04 kwie 2010, 21:48

czyli benzyna w oleju to jedno a wskaźnik oleju to drugi problem (czyli np. słabe ciśnienie)
fajnie.... :-(

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 kwie 2010, 11:37

witam

mialem kiedys benzyne w oleju (w volksawgenie)a uszkodzona byla sonda oraz komputer.
lalo wtedy "wiadrami" w cylindry Pb/95, olej zrobil sie taki rzadki ze czujnik
warjowal i wskazywal brak cisnienia oleju.

Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: meta » 05 kwie 2010, 12:41

jakby było tak jak mówisz to bajka :-)
jutro lecę podpiąć padaczke pod kompa , może sytuacja się wyklaruje...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2010, 12:46

meta pisze:jakby było tak jak mówisz to bajka :-)
no nie wiem czy taka bajka z zabawą z kompem
a czy sonda może doprowadzić do dostawania się Pb do oleju to chyba nie bardzo, ona bada spaliny przecież
no ale już takie jaja bywały, że może i tym razem coś dziwnego :-D

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 kwie 2010, 13:07

to fakt, zabawa z komp. nie jest prosta i zazwyczaj potrzebny jest fachowiec,
natomiast jezeli chodzi o sonde to ona przekazuje sygnal do układu sterującego ktory koryguje sklad mieszanki (np.ilosc paliwa),
wiec moze rozwniez zalewac ostro cylindry.

Ale mozemy sobie tutaj gdybac, jak nie pojedziesz na diagnostyke to
niczego konkretnego Ci nie wywrozymy <urodziny>

Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: meta » 05 kwie 2010, 13:46

ja się sam za to nie biorę , mam "fachmana" bardzo dobrego,znajomy ojca,stary wyjadacz więc od strony diagnostyki jestem spokojny :-)
zobaczymy,jutro się okaże co i jak , może pompa oleju bo też taki motyw wchodził w gre...

-------------
A więc byłem we wtorek u znajomego , podłączył auto pod komputer, wyszło mu , że był jakiś błąd na wtrysku tzn. powiedział że mieszanka/dawka była za duża i że zalewało tłoki (powiedział może trochę inaczej ale coś w tym sensie)
Usunął błąd , błąd nie powrócił , nawet częstotliwość zapalania kontolki ciśnienia zmnieszyła się w znacznym stopniu . Stwierdził , że benzyna w oleju mogła być efektem tego błędu w komputerze , no cóż zobaczymy...
Bądź co bądź co do ciśnienia to koleś daje sobie ręke uciąć , że jest to wina pompy oleju bo robił już takie audi i miał wiele takich przypadków.
We wtorek stawiam do niego auto , wymieniam pompe, kompletny rozrząd , olej i filtry.
Mam nadzieję , że Audzia będzie już zdrowa :-D
To by było na tyle
Dam znać o efektach naprawy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 07:41 przez meta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
meta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: meta » 17 kwie 2010, 10:41

No więc ...

Ogarnąłem temat :-)

Wymieniłem :
- kompletny rozrząd - pasek + 3 rolki (w tym jedna rolka nazywana tłumikiem drgań)
- pompa wody
- uszczelki pod pokrywą zaworów (2 sztuki , wewnętrza i zewnętrzna - poprzednie były w opłakanym stanie)
- olej + filtr
- uszczelka pod misą olejową
- pompa olejowa
- rolke przy klimatyzacji (dokładnie nie wiem jak to się nazywa)

przejechałem ok 50 km , wszystko jest jak być powinno, a co najważniejsze kontrolka ciśnienia oleju zamilkła :mrgreen: przynajmniej narazie hehe

Pompa olejowa wyglądała ogólnie w miarę ok , z tym , że najprawdopodniej był przytarty zaworek (taki tłoczek) ciśnienia czy jakoś tak ...

Temat z benzyną w oleju był chyba przezemnie mocno przesadzony , widocznie jestem zbyt przeczulony na zapach benzyny hehe

Ogólnie jestem zadowolony , mam nadzieję , że temat silnika mam narazie z głowy , tymbardziej , że mechanik ocenił bardzo pozytywnie , więc przebieg , który mam można przyjąć za prawdziwy (180 tys.km)


Co tu wiele gadać , 180 kucy robi swoje , 2 paczki z palcem w tyłku 8-) 8-) 8-)

Dodam , że opisałem wszystko na tyle ile jestem w stanie , nie jestem specjalistą więc z góry sorki za jakieś przeinaczenia nazw :oops:

POZDRAWIAM!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl