Ostatnim czasem wymieniłem sobie wszystkie świece żarowe, i zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika po około 1 min zaczyna się ładowanie akumulatora (dokładnie słychać moment załączenia tego przekaźnika).
Pytanie, dlaczego dopiero później załącza przekaźnik ładowanie a nie od razu?
A może coś jest nie tak?
Link do filmiku
Trochę inaczej przedstawia się sytuacja, po odpaleniu ciepłego silnika po kilku sekundach zaczyna już ładować, ale na wskaźniku pokazuje jakieś 13,7 V a na vag 13,4 V
Czy też tak macie?
A może coś jest nie tak?
Link do filmiku
[A6 C5 2.5 TDI] Od startu silnika po 1min zaczyna ładować
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
kolego to nie ladowanie CI sie zalacza po minucie tylko grzanie swiec sie wtedy calkowicie wylacza i przekaznik puszcza. a wskazowka opada bo jak nie trudno sie domyslec 6 swiec zarowych rozgrzanych do czerwonosci pobiera troche pradu :-P :-P .na cieplym tego nie masz bo tylko chwilke dogrzewaja swiece. ladowanie dziala odrazu po uruchomieniu silnika. Ten fakt ze cala ta sytuacja cie zadziwila wskazuje na to ze miales WSZYSTKIE swiece zarowe prawdopodobnie przepalone,wiec nie martw sie o ladowanie bo wszystko jest w jak najlepszym porzadku.SCORPI pisze:Ostatnim czasem wymieniłem sobie wszystkie świece żarowe, i zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika po około 1 min zaczyna się ładowanie akumulatora (dokładnie słychać moment załączenia tego przekaźnika).
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Jak będzie chwila to sprawdzę to połączenia, może są jakieś spadki napięcia gdzieś na kablach?
Co do świec żarowych to zgadza się kolego wszystkie 6 świec żarowych były spalone.
W pierwszym momencie świeca żarowa pobiera około 14A *6szt, a na końcu grzania 8A.
Więc tak jak kolega napisał po zakończeniu grzania, puszcza przekaźnik i załącza się ładowanie, szkoda, że tak późno .
Dziwi mnie jeszcze fakt, że patrząc na wskaźnik ładowania na zimnym silniku ładowanie jest jakieś 14,1 V a na ciepłym jakieś 13,7 V, dlaczego tak różnica?
Zobaczcie u siebie i dajcie znać
Co do świec żarowych to zgadza się kolego wszystkie 6 świec żarowych były spalone.
W pierwszym momencie świeca żarowa pobiera około 14A *6szt, a na końcu grzania 8A.
Więc tak jak kolega napisał po zakończeniu grzania, puszcza przekaźnik i załącza się ładowanie, szkoda, że tak późno .
Dziwi mnie jeszcze fakt, że patrząc na wskaźnik ładowania na zimnym silniku ładowanie jest jakieś 14,1 V a na ciepłym jakieś 13,7 V, dlaczego tak różnica?
Zobaczcie u siebie i dajcie znać