Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI] Od startu silnika po 1min zaczyna ładować

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5 2.5 TDI] Od startu silnika po 1min zaczyna ładować

Post autor: SCORPI » 03 kwie 2010, 10:24

Ostatnim czasem wymieniłem sobie wszystkie świece żarowe, i zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika po około 1 min zaczyna się ładowanie akumulatora (dokładnie słychać moment załączenia tego przekaźnika).

Pytanie, dlaczego dopiero później załącza przekaźnik ładowanie a nie od razu?
A może coś jest nie tak?

Link do filmiku



Trochę inaczej przedstawia się sytuacja, po odpaleniu ciepłego silnika po kilku sekundach zaczyna już ładować, ale na wskaźniku pokazuje jakieś 13,7 V a na vag 13,4 V

Czy też tak macie?
A może coś jest nie tak?

Link do filmiku
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 03 kwie 2010, 18:47

nie tragedii. Myślę, że to nic poważnego. :roll:

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 03 kwie 2010, 23:40

SCORPI pisze:Ostatnim czasem wymieniłem sobie wszystkie świece żarowe, i zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika po około 1 min zaczyna się ładowanie akumulatora (dokładnie słychać moment załączenia tego przekaźnika).
kolego to nie ladowanie CI sie zalacza po minucie tylko grzanie swiec sie wtedy calkowicie wylacza i przekaznik puszcza. a wskazowka opada bo jak nie trudno sie domyslec 6 swiec zarowych rozgrzanych do czerwonosci pobiera troche pradu :-P :-P .na cieplym tego nie masz bo tylko chwilke dogrzewaja swiece. ladowanie dziala odrazu po uruchomieniu silnika. Ten fakt ze cala ta sytuacja cie zadziwila wskazuje na to ze miales WSZYSTKIE swiece zarowe prawdopodobnie przepalone,wiec nie martw sie o ladowanie bo wszystko jest w jak najlepszym porzadku.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 06 kwie 2010, 19:08

Jak będzie chwila to sprawdzę to połączenia, może są jakieś spadki napięcia gdzieś na kablach?

Co do świec żarowych to zgadza się kolego wszystkie 6 świec żarowych były spalone.
W pierwszym momencie świeca żarowa pobiera około 14A *6szt, a na końcu grzania 8A.

Więc tak jak kolega napisał po zakończeniu grzania, puszcza przekaźnik i załącza się ładowanie, szkoda, że tak późno .

Dziwi mnie jeszcze fakt, że patrząc na wskaźnik ładowania na zimnym silniku ładowanie jest jakieś 14,1 V a na ciepłym jakieś 13,7 V, dlaczego tak różnica?
Zobaczcie u siebie i dajcie znać
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja