Jedno jest pewne na manual się nie przesiądę. Jak będę chciał pojechać manualem to żona ma Golfa V TDI może mi pożyczy :lol:
Te Mercedesy no no są dobre ale te stare.
Miłej niedzieli

Po pierwsze to każdy ma prawo do własnego zdania,po drugie kontroluj troszkę napastliwy języczek,po trzecie znam trzech ludzi ,którzy remontowali tipa przy ok 200tys przebiegu i kosztowało to ok 7000zł..Co innego użytkowanie tej skrzyni(jest z pewnością przyjemne),a co innego koszty jej ekspoatacji.Staram się być obiektywny...goly191 pisze:widzę, że mamy na forum proroka :shock:akism pisze:Wiem,że to inna generacja skrzyń,ale audi nigdy nie miało solidnych automatów.Na forum chwalą tipa,ale przy mercedesowskiej skrzyni to śmieć..nie oszukujmy się.Mam na to dowody,znajomych z meśkami,które mają po 400tys i skrzynia sprawuje się bezawaryjnie.W audi byłaby już 2-3 razy w remoncie.
na temat Tiptronica to radzę poczytać, aby się dokształcić na temat "przynajmniej" kto jest właścicielem tej skrzyni, bo dodam tylko że Audi jest jedną z marek, które je stosują, ale nie ma z nią nic wspólnego
za nazwanie Tiptronica "śmieciem" powinno wieszać się za jaja i na latarnie
każdy kto raz się przejechał tą skrzynią, mało kiedy od niej odchodzi
goly191 pisze:a jakie miałeś objawy tych padniętych cewek :?:zorian pisze:Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.
Nie wiem kolego jakiego oleju używałeś do tej pory?Matahari01 pisze:hmm to norma... będę musiała przemyśleć ten temat na kolejną wymianę oleju. Motul albo Shell??? Hmmmzorian pisze:Przy takim przebiegu silnik ALT zjada mi 1l oleju od wymiany do wmiany.
Od nowiści zalewany był olej Shell 5W-30 Syntetic i taki leje do tej pory.
Niedawno miałam usterkę z gazem w efekcie po drodze spaliła mi się świeca. Objawy były takie same jak napisałeś. Wszystkie tylko na zużycie paliwa nie zwróciłam uwagi to nie potwierdzę. I mechanik potwierdził, że stan oleju był już minimalny. Ale cewka była ok. Takie same objawy dotyczyć mogą świecy. VAG jak myślę dokładniej by opisał problem. Ale nie mówię tego jako, ktoś kto ma w tym doświadczenie, bo na razie tylko raz wpinałam się pod komputer i przy tamtej usterce wyskakiwały mi komunikaty dotyczące braku zapłonu na cylindrze i o jego wyłączeniu z pracy silnika.zorian pisze:goly191 napisał/a:
zorian napisał/a:
Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.
a jakie miałeś objawy tych padniętych cewek :?:
Objawy padniętej cewki zapłonowej są bardzo widoczne.
1. Zapalona kontrolna (check engine) taki żółty silnik
2. Samochód pracuje jak traktor ( terkocze, buczy, od razu czuć, że silnik nie równo pracuje )
3. Słaba mac ( brak mocy)
4. B.duże zużycie paliwa ( w moim przypadki spalanie chwilowe z np 8l/100 wzrosło do 18l/100)
5. Ale przede wszystkim nierówna praca silnika i terkotanie jak to na 3 cylindrach.
Moja przestroga.
Jeżeli komuś sie to przytrafi to nie polecam jechać dalej, oczywiście w granicach rozsądku 5-20 km nic sie nie stanie ale nie więcej.
W innym przypadku czeka was wymiana oleju nawet jeżeli zmienialiście go dzień wcześniej.
KOLEÂŻANKO - kolegozorian pisze:Nie wiem kolego jakiego oleju używałeś do tej pory?
No tak się właśnie skłaniam ku tej alternatywie.goly191 pisze:Motul z pewnością jest OK