Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.0 ] multitronic jeśli masz taki...

Silniki benzynowe
telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 20 mar 2010, 16:49

Popieram przedmówcę, uszkodzić się może wszystko. Jak się uszkodzi to się naprawi lub wymieni. ''stać na krowę to musi być stać na łańcuch''
Jedno jest pewne na manual się nie przesiądę. Jak będę chciał pojechać manualem to żona ma Golfa V TDI może mi pożyczy :lol:
Te Mercedesy no no są dobre ale te stare.
Miłej niedzieli <piwo>

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 21 mar 2010, 17:49

goly191 pisze:
akism pisze:Wiem,że to inna generacja skrzyń,ale audi nigdy nie miało solidnych automatów.Na forum chwalą tipa,ale przy mercedesowskiej skrzyni to śmieć..nie oszukujmy się.Mam na to dowody,znajomych z meśkami,które mają po 400tys i skrzynia sprawuje się bezawaryjnie.W audi byłaby już 2-3 razy w remoncie.
widzę, że mamy na forum proroka :shock:
na temat Tiptronica to radzę poczytać, aby się dokształcić na temat "przynajmniej" kto jest właścicielem tej skrzyni, bo dodam tylko że Audi jest jedną z marek, które je stosują, ale nie ma z nią nic wspólnego
za nazwanie Tiptronica "śmieciem" powinno wieszać się za jaja i na latarnie
każdy kto raz się przejechał tą skrzynią, mało kiedy od niej odchodzi
Po pierwsze to każdy ma prawo do własnego zdania,po drugie kontroluj troszkę napastliwy języczek,po trzecie znam trzech ludzi ,którzy remontowali tipa przy ok 200tys przebiegu i kosztowało to ok 7000zł..Co innego użytkowanie tej skrzyni(jest z pewnością przyjemne),a co innego koszty jej ekspoatacji.Staram się być obiektywny...

zorian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 09:07
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zorian » 22 mar 2010, 12:35

Witam kolegów.

Jestem posiadaczem Audi A6 2.0.
Pytanie dotyczyło przypadłości ( wydatków).
W moim przypadki przebieg 170tyś. nic poważnego sie nie dzieje
1x wymiana łożyska w kole i co nagminne to cewki zapłonowe ( ale jak sie dowiedziałem jest to typowa przypadłość VW group). Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.
Przy takim przebiegu silnik ALT zjada mi 1l oleju od wymiany do wmiany.
Od nowiści zalewany był olej Shell 5W-30 Syntetic i taki leje do tej pory.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 mar 2010, 18:19

zorian pisze:Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.
a jakie miałeś objawy tych padniętych cewek :?:

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 22 mar 2010, 19:35

zorian pisze:Przy takim przebiegu silnik ALT zjada mi 1l oleju od wymiany do wmiany.
Od nowiści zalewany był olej Shell 5W-30 Syntetic i taki leje do tej pory.
hmm to norma... będę musiała przemyśleć ten temat na kolejną wymianę oleju. Motul albo Shell??? Hmmm

zorian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 09:07
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zorian » 22 mar 2010, 19:48

goly191 pisze:
zorian pisze:Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.
a jakie miałeś objawy tych padniętych cewek :?:

Objawy padniętej cewki zapłonowej są bardzo widoczne.
1. Zapalona kontrolna (check engine) taki żółty silnik
2. Samochód pracuje jak traktor ( terkocze, buczy, od razu czuć, że silnik nie równo pracuje )
3. Słaba mac ( brak mocy)
4. B.duże zużycie paliwa ( w moim przypadki spalanie chwilowe z np 8l/100 wzrosło do 18l/100)
5. Ale przede wszystkim nierówna praca silnika i terkotanie jak to na 3 cylindrach.


Moja przestroga.

Jeżeli komuś sie to przytrafi to nie polecam jechać dalej, oczywiście w granicach rozsądku 5-20 km nic sie nie stanie ale nie więcej.
W innym przypadku czeka was wymiana oleju nawet jeżeli zmienialiście go dzień wcześniej.

Pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: 2010-03-22, 19:50 ]
Matahari01 pisze:
zorian pisze:Przy takim przebiegu silnik ALT zjada mi 1l oleju od wymiany do wmiany.
Od nowiści zalewany był olej Shell 5W-30 Syntetic i taki leje do tej pory.
hmm to norma... będę musiała przemyśleć ten temat na kolejną wymianę oleju. Motul albo Shell??? Hmmm
Nie wiem kolego jakiego oleju używałeś do tej pory?
Wiem jedno jeżeli lałeś olej syntetyczny to używaj go dalej i nie słuchaj nikogo kto Ci mówi że w takim przypadki powienieneś zmienić na półsyntetyk.
Dużo czytałem na ten temat i wiem jedno olej syntetyczny jest najszlachetniejszym.


Miłego użytkowania.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 mar 2010, 19:54

Matahari01 pisze:Motul
Motul z pewnością jest OK

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 22 mar 2010, 20:11

zorian pisze:goly191 napisał/a:
zorian napisał/a:
Nieszczęsne cewki wymieniałem już 2x a co najgorsze zdarzyło to sie na wyjeździe.

a jakie miałeś objawy tych padniętych cewek :?:



Objawy padniętej cewki zapłonowej są bardzo widoczne.
1. Zapalona kontrolna (check engine) taki żółty silnik
2. Samochód pracuje jak traktor ( terkocze, buczy, od razu czuć, że silnik nie równo pracuje )
3. Słaba mac ( brak mocy)
4. B.duże zużycie paliwa ( w moim przypadki spalanie chwilowe z np 8l/100 wzrosło do 18l/100)
5. Ale przede wszystkim nierówna praca silnika i terkotanie jak to na 3 cylindrach.


Moja przestroga.

Jeżeli komuś sie to przytrafi to nie polecam jechać dalej, oczywiście w granicach rozsądku 5-20 km nic sie nie stanie ale nie więcej.
W innym przypadku czeka was wymiana oleju nawet jeżeli zmienialiście go dzień wcześniej.
Niedawno miałam usterkę z gazem w efekcie po drodze spaliła mi się świeca. Objawy były takie same jak napisałeś. Wszystkie tylko na zużycie paliwa nie zwróciłam uwagi to nie potwierdzę. I mechanik potwierdził, że stan oleju był już minimalny. Ale cewka była ok. Takie same objawy dotyczyć mogą świecy. VAG jak myślę dokładniej by opisał problem. Ale nie mówię tego jako, ktoś kto ma w tym doświadczenie, bo na razie tylko raz wpinałam się pod komputer i przy tamtej usterce wyskakiwały mi komunikaty dotyczące braku zapłonu na cylindrze i o jego wyłączeniu z pracy silnika.
W skrócie telegraficznym te obajwy dotyczą braku zapłonu na cylindrze a to chyba może już być spowodowane przez różne czynniki zarówno cewkę jak i świecę i kto wie co jeszcze.

[ Dodano: 2010-03-22, 20:15 ]
zorian pisze:Nie wiem kolego jakiego oleju używałeś do tej pory?
KOLEÂŻANKO - kolego ;-)
Do zmiany po poprzednik właścicielu Mobil1 5W-40 Syntetyk oczywiście.!
goly191 pisze:Motul z pewnością jest OK
No tak się właśnie skłaniam ku tej alternatywie.

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 22 mar 2010, 21:38

Czytam o ALT różniste opinie i już sam nie wiem czy to jakiś wadliwy silnik czy nie..Ja jak na razie nie mam z nim żadnych problemów,wlewam olej shell 5W30 i jak na tę chwilę jest ok.Do A6 mało tych silników wrzucano więcej jest tego w A4,gdzie z pewnością lepiej się sprawdza.Do A6 przydałoby się więcej kucyków(min 160),ale do normalnej ,spokojnej jazdy wystarczy alt..

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 30 mar 2010, 22:35

Dzisiaj znowu padła mi cewka zapłonowa. To już drugi raz. Mam przejechane 54tyś km.
Czy ci wspaniali niemieccy inżynierowie nie wiedzą o tym jaki bubel wyprodukowali ?
Mam tu oczywiście na myśli cewki zapłonowe. Co do samego samochodu to jest OK.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 31 mar 2010, 16:37

Padła tzn? Przebicie do masy czy przerwanie obwodu? ÂŚwiece w jakim stanie?

Swoją drogą - temat jak znalazł <ok>

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 31 mar 2010, 20:01

Padła, wyświetlił się pulsujący znaczek ( żółty silniczek, motorek) , silnik nie równo pracuje.
Na multitronicu to właściwie nie da się jechać, tylko na tipronicu tak aby obroty były w okolicach 2800-3200. Co się w niej stało fizycznie to tego nie wiem, poprostu przestała działać.
ÂŚwiece od nowości nie wymieniane. Wymiana świec zalecana w książce przeglądów co 60000km, ja mam tak jak pisałem 54tyś. Podpięcie vaga wykazało brak zapłonu na czwartym cylindrze. Cylinder pierwszy to ten przy pasku rozrządu itd. Jeżeli by się psuły tylko cewki
(tak jest w moim przypadku) to można przeżyć. Chociaż taka firma i co 27tyś km. pada cewka zapłonowa to <smuty> :roll:

Dodam jeszcze kosztowała 170zł, kurier przyniósł do domu.
Jak u Was wszystko działa :mrgreen: Wesołych ÂŚwiąt.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 31 mar 2010, 21:06

Czyli rozumiem, że jesteś pewien, że na 4 cylindrze nie ma iskry? Nie VAGuj tylko wykręcaj świecę i sprawdź z drugą osoba kręcąc silnikiem (swieca dotyka masy!). Poza tym szybsze zużywanie cewek powoduje zbyt duża przerwa między elektrodami, temperatura (cewki) lub np. niewłaściwe kable. ÂŚwiece nie są drogie i proponuje je wymieniać co 30-50 tys., a kontrolować co 15 tys. km.

Pytania ekstra:
- padła ta sama cewka?
- rozumiem, że jesteś absolutnie pewien co do wiarygodności przebiegu?

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 31 mar 2010, 21:45

Cewka już wymieniona i wszystko działa. Uszkodziła się nie ta sama, wtedy 2 cylinder.
Samochód kupiłem nowy w sklepie, tak więc co do przebiegu jestem pewien.
Gdy będzie uszkodzona świeca komputer tego nie pokaże. Tylko jeśli jest coś w sterowaniu zapłonem, lub cewka. Taka jest moja wiedza w tym temacie, ale może się mylę.

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 01 kwie 2010, 21:38

telewizja pisze:Gdy będzie uszkodzona świeca komputer tego nie pokaże.
Jak świeca padnie to masz komunikat o braku zapłonu na garze.... to z autopsji.

[ Dodano: 2010-04-01, 21:41 ]
.... najwidoczniej dotyczyć może to też cewki.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga