[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
- 
				
				FAŁDZIK
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
panowie przymierzam się do zaślepienia EGR-a i czyszczenia dolotu, zamierzam to zrobić sam tylko nie wiem czego będę potrzebował, jeśli możecie zróbcie listę niezbędnych rzeczy
jeśli dobrze rozumuję to na pewno:
- blaszka do zaślepienia EGR
- uszczelki pod kolektor i pewnie jakiś uszczelniacz
czy coś jeszcze muszę kupić? czym najlepiej wyczyścić dolot?
			
			
									
									jeśli dobrze rozumuję to na pewno:
- blaszka do zaślepienia EGR
- uszczelki pod kolektor i pewnie jakiś uszczelniacz
czy coś jeszcze muszę kupić? czym najlepiej wyczyścić dolot?
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL 
						
golob napisał: Jak ktoś chce to może sobie sam zrobić test, nie trzeba na początku zaslepiać EGRa samego, tylko zdjąć weżyk od podcisnienia i go zaślepić i odrazu można samemu sprawdzić różnice, ja już wtedy czułem, potem zaślepiłem na stałe. Pozatym jest to operacja w pełni odwracalna. 
Tak właśnie mam zamiar zrobić Czy  w tym wężyku jest duże podciśnienie?
  Czy  w tym wężyku jest duże podciśnienie?
			
			
									
									Tak właśnie mam zamiar zrobić
 Czy  w tym wężyku jest duże podciśnienie?
  Czy  w tym wężyku jest duże podciśnienie?Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI  ! :D
! :D
						 ! :D
! :D- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
- 
				
				axidix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
witam 
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
 i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ? 
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
[/quote]ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT
			
			
									
									podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy
 i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
 i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ? i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
[/quote]ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT
Co to znaczy ze mozna w AEL wymienic na jakas inna turbinke ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
  www.ptwm.pl
						Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
 www.ptwm.pl
  www.ptwm.pl- 
				
				axidix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
z "wg" ? hmm czyli duzo przerabiania  kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma
 kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma 
			
			
									
									 kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma
 kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma 
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
  www.ptwm.pl
						Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie
 www.ptwm.pl
  www.ptwm.plKolego ja też miałem.. Mam zaślepiony EGR.. Ale gdzie indziej może leżyć przyczyna... W układzie wydechowym zalega sadza i dla tego przy większym wysileniu silnika ta sadza uwalnia się na zewnątrz... dlatego dymi dość mocno..axidix pisze:witam
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzyi widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
Rada:
Przegonić auto na wyższych obrotach tak koło 3500-4000 tys przez kilka set metrów i spr czy po tej "kuracji" nadal dymi... Mi pomogło... Oczywiście taka czynność trzeba systematycznie ponawiać gdyż sadza się nadal odkłada... Ale ja ganiam silnik i jest wtedy OK
 
 Co do sadzy to już inny problem gdyż nie wiem czy to jest normalna rzecz czy nie....
FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?
napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
z wastegate czyli taka jak siedzi w AEL (tylko wiekszy rozmiar turbiny)axidix pisze:z "wg" ? hmm czyli duzo przerabianiakurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma
nie bo już go dawno tam nie ma :Duszaty2222 pisze:witam odnosnie tej sadzy co koledzy pisza to skoro ta sadza wam tak leci to czy od tego sie kat nie zapycha ?
spokojnie mozesz dac nowa - pewnie tamta bedzie juz cienkauszaty2222 pisze:i czy po sciagnieciu lepiej jest skrecic kolektor na nowej uszczelce czy na starej i jakis termiczny klej dac?
dzisiaj rozebralem tylko czesc kolektor.... ile tam sadzy - masakra!!
 
							















 
 
