Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Post autor: Dodek » 10 mar 2010, 11:04

Ostatnio EGR w moim aucie zaczął sie zawieszać - oznakami tego sa chwilowe zmulenie oraz dymienie . Przeczytałem uważnie forum golfa i tam dosłownie 90% użytkowników zaślepia z powodów pokazanych na fotach w linku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=90
Jednak to tyczy sie silników 1,9tdi
Większość widzi w zaślepieniu tylko same pozytywy ,ale jest też jakies 5 % które uważa że egr poprawia nagrzewanie silnika i nie należy go zaślepiać tylko wyczyścić .

Primo -jak sie sprawa ma w 2,5 tdi r5 - AAT i AEL ?
Robił ktos takie operacje jakie sa wasze odczucia - --- spalanie , moc , dymienie, nagrzewanie silnika . - Jak zmieniają sie te wartości przy zaślepionym EGR a jak tylko w wyczyszczonym ?

Secundo- czy warto czyścić też kolektor dolotowy ?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 15:42 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 10 mar 2010, 12:38

W tym wątku dyskutowałem z Kolegą Lechem o zaślepianiu EGR, możesz przeczytać:

a6-c4-ael-25tdi-prosba-o-analize-logow- ... t18865.htm

Konkludując jak już tam napisałem, w naszych motorach napewno nic złego to nie zrobi a tylko na plus może wyjść - działanie EGRa tylko zasyfia kolektor ssący. Pisałem już że w silnikach 1T (czyli pierwszy 2.5 TDI 120KM R5 w Audi C3) nie ma wogóle EGRa! A podobno kolektor ssący jest czyściutki i lśniący w środku.

EGR karmi tylko silnik spalinami i zasyfia wszystko, kolektor jest brudny a wiec i przepływ powietrza gorszy.

Po cholere pieścić się i dbać o wymianę filtrów powietrza jak EGR do tego czyściutkiego powietrza po filtrze wpakuje w dolot kupe syfu i cząstek stałych??? (widać co tam sie dzieje zaglądając do EGRa)?

W nowocześniejszych motorach sprawa jest bardziej skaplikowana i nie można sobie ot tak zaślepić EGR.

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 10 mar 2010, 16:40

Ja zaślepiłem EGR już ponad pół roku temu.
Odczucia: w dolnym zakresie obrotów lepiej się zbiera, momentalna reakcja na gaz, wcześniej pół sekundy było jakieś opóźnienie.
Polecam zaślepienie, sprawdzone na własnej skórze <ok>

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 10 mar 2010, 20:43

Lechu pisze:A ja nie polecam. I uważam za "druciarskie" rozwiązanie problemu.
Lechu szanuje Twoje zdanie :)

Ale uważam że nie jest to żadne druciarskie rozwiązanie problemu, mi EGR sprawnie działał, nie był jakoś tragicznie zabity syfem. Raczej sam EGR przez fabryke jest druciarskim rozwiązaniem zeby ponownie spalać spaliny zamiast powietrza....

Jak już pisałem, mi znacząco spadło dymienie, praktycznie zero kopcenia w normalnej jeździe, jest też taka jakby lepsza elastyczność/reakcja na gaz, po prostu silnik cały czas ma świeże powietrze a nie jest karmiony syfem ze spalin. Takie objawy po zaślepieniu EGRa podaje wielu ludzi więc nie jest to nic wydumanego.

Jak ktoś chce to może sobie sam zrobić test, nie trzeba na początku zaslepiać EGRa samego, tylko zdjąć weżyk od podcisnienia i go zaślepić i odrazu można samemu sprawdzić różnice, ja już wtedy czułem, potem zaślepiłem na stałe. Pozatym jest to operacja w pełni odwracalna.

W naszych motorach nie ma żadnych technicznych agrumentów za EGRem, wymyslili to tylko po to żeby spełniać odpowiednie normy spalin.

Jak ktoś chce może sobie spróbować zaślepić, ja nie namawiam, ale żadnych racjonalnych technicznych argumentów nie ma na to żeby w naszych motorach nie zaślepiać EGRa.

Jeszcze pare fotek co robi EGR w kolektorze....


http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/Sba ... AN101b.htm
http://www.stealthtdi.com/TDI-Problems.html


Dyskusja na AKP gdzie WIELE osób czuje różnice na PLUS (chociaz czesc ludzi nie widzi, być może kolektor mają tak zasyfiony że to że teraz EGR nie działa nie ma znaczenia bo objętość kolektora jest mocno zmniejszona)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 81&start=0
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 20:51 przez golob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 10 mar 2010, 20:50

Mam działający EGR ale go zaślepiłem, drugi raz kolektora raczej czyścił nie będę, a rok temu widać było skąd idzie syf, od strony EGR było naprawdę grubo, cząstki ze spalin w połączeniu z minimalnymi ilościami oleju z turbo(zawsze coś tam sie dostanie) i z wilgocią robią taką 'smołę' i to idzie do silnika.
Z drugiej strony, gorące spaliny poprawiają nagrzewanie się silnika(nie całe ciepło leci w wydech), i sam proces spalania z racji podwyższenia temperatury powwietrza docierającego do cylindrów.
Sprawny EGR nie ma większego wpływu na dynamike silnika <ok>
Co do Twojego pytania Dodek, przy zaślepionym EGR wzrasta ilość czystego powietrza jaka dostaje się do silnika na wolnych obrotach czy przy 'niepełnym' bucie.
Jak Ci egr działa i nie zamierzasz czyścić kolektrora to olej sprawe. Chyba że EGR przepuszcza Ci spaliny to jak nie jesteś 'zielonym' wiesz co zrobić :lol:
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 10 mar 2010, 21:19

po zaślepieniu zmieniło sie wam może jakoś spalanie i szybkość nagrzewania sie silnika ( czujecie jakby dłużej sie nagrzewał ?)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 10 mar 2010, 22:08

Dodek pisze:po zaślepieniu zmieniło sie wam może jakoś spalanie i szybkość nagrzewania sie silnika ( czujecie jakby dłużej sie nagrzewał ?)
Ja żadnej różnicy w spalaniu nie zauważyłem, ani też w nagrzewaniu, poza tym EGR działa dopiero od pewnej temperatury, na zimnym nie działa.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 10 mar 2010, 22:18

generalnie myslałem pod EGR wstawic odpowiednio wycięta i wymodelowaną blache i nie zaslepiać zadnych węzyków idących do EGR'a czy zadnymi śrubkami czy czymkolwiek w razie czego moge szybciutko wrócić do starego . -Czy dobrze rozumuje?

btw macie może momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 22:20 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Rico C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2009, 23:11
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Rico C4 » 10 mar 2010, 22:19

Ja zaślepiłem EGR różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna :-D ze spalaniem i nagrzewaniem nie odczułem żadnej.
było C4 AEL quattro

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 10 mar 2010, 23:40

Dodek pisze:generalnie myslałem pod EGR wstawic odpowiednio wycięta i wymodelowaną blache
wytnij takie blachy jak jest uszczelka/podkladka i takie przykrec. ja niedlugo u siebie też wywale EGR.

i zobacze co sie nazbieralo w "ssaku" - wczesniej juz czyscilem w innym aucie... i naprawde duzo tego bylo :/
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 11 mar 2010, 08:34

elmi_k pisze:
wytnij takie blachy jak jest uszczelka/podkladka i takie przykrec. ja niedlugo u siebie też wywale EGR.

i zobacze co sie nazbieralo w "ssaku" - wczesniej juz czyscilem w innym aucie... i naprawde duzo tego bylo :/
Polecam blaszkę z listów in-post :mrgreen: tylko lekko dociąć i pasuje idealnie, grubość też ma dobrą.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 11 mar 2010, 09:11

pisze:macie może jakie są momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?
???
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 11 mar 2010, 22:52

golob pisze:Polecam blaszkę z listów in-post :mrgreen: tylko lekko dociąć i pasuje idealnie, grubość też ma dobrą.
ja prawdopodobnie pojde w coś takiego :)

Obrazek
Dodek pisze:macie może momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?
kolektor dolotowy - 20Nm
kolektor wydechowy - 25Nm
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 14 mar 2010, 18:11

Rico C4 pisze:Ja zaślepiłem EGR różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna :-D ze spalaniem i nagrzewaniem nie odczułem żadnej.
Musze to sprawdzic u siebie :-P Ciekawe czy odczuje różnice

Awatar użytkownika
columb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 09 kwie 2008, 17:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: columb » 21 mar 2010, 22:22

No Panowie ja dzisiaj wlasnie na próbe zaslepilem EGRa. Narazie jaka roznice widze to ze nawet przy ostrym bucie nie puszcza dymka. Bede teraz obserwowal inne roznice, ale moja żonnka ktora dzis powozila nbryczka stwierdzila ze tak jakby troszke lepiej sie znbierala w dolnym zakresie obrotow niz wczesniej. Np: na 5 biegu od 60km/h. Glosnosc pracy silnika nic sie nie zmienila.
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga