[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
MaTyS, daj cynk jak wyjdzie ta wymiana i czy będa grzebać cosik kompem w skrzyni.
A powiedz jak Ci teraz skrzynka chodzi. Przerzuca biegi idealnie czy czasem daje odczuć że zmiana nastąpiła. No i czy np. na 3 biegu masz tzw. przeciąganie czy też półbieg.
Poniżej info kiedy należy sprawdzić i ewentualnie wykonać ponowną adaptację:
- przy braku komfortu zmiany biegów
- po naprawach skrzyni biegów - np. regulacji lub wymianie sprzęgieł albo elementów sterujących sprzęgłami
- po wymianie skrzyni biegów
- po wymianie oleju ATF
- po wymianie modułu mechatronicznego
- po aktualizacji oprogramowania (update)
- po niektórych naprawach silnika
A powiedz jak Ci teraz skrzynka chodzi. Przerzuca biegi idealnie czy czasem daje odczuć że zmiana nastąpiła. No i czy np. na 3 biegu masz tzw. przeciąganie czy też półbieg.
Poniżej info kiedy należy sprawdzić i ewentualnie wykonać ponowną adaptację:
- przy braku komfortu zmiany biegów
- po naprawach skrzyni biegów - np. regulacji lub wymianie sprzęgieł albo elementów sterujących sprzęgłami
- po wymianie skrzyni biegów
- po wymianie oleju ATF
- po wymianie modułu mechatronicznego
- po aktualizacji oprogramowania (update)
- po niektórych naprawach silnika
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Powiem ci szczerze, że nie wiem jak powinna. Muszę przejechać się autem kumpla ma o połow mniej nakręcone. Jak ostatnio jechałem do wa-wy auto zapakowane pięcioma osobami to wydawało mi się, że przeciąga. Jak wrzuciłem na S było o wiele lepiej. Zmianę biegów odczuwam nie jako jakieś szarpnięcia, ale znaczący skok jeżeli chodzi o obroty. Nie wiem czy tak powinno być. Wszystkiego spróbuje się dowiedzieć 12-tego.
U mnie po zmianie oleju nie do końca podoba mi się zmiana przełożeń.
Wg. info jakie zdobyłem adaptacje skrzynia robi cały czas. Muszą tylko zaistnieć ku temu sprzyjające warunki. Na początku robi je często i z biegiem czasu robi to co raz rzadziej. Bywa, że przy przebiegu koło 100 tyś. km adaptacja wykonywana jest raz na kilka tysięcy przełożeń.
Stąd też sytuacja kiedy trzeba wykonać adaptację np. po wymianie oleju. Wymieniony olej ma nieco inne właściwości i w związku z tym inne parametry skrzyni są wymagane. Ponieważ skrzynia ma już zaadoptowane wartości (starego oleju), następną adaptację może wykonać po bardzo długim czasie. W tym okresie może występować nie najlepsza praca skrzyni i wymagana jest ponowna adaptacja.
I tu pojawia się mój problem. W roczniku modelowym 2005 włącznie nie ma możliwości wykonania odczytu adaptacji i jej resetu. Reset możliwy jest tylko w sytuacji upgrade softu. Od rocznika modelowego 2006 jest możliwość ponownego zaadoptowania skrzyni. Moja Audica to 2005 modelowo 2006. Właściwie to sam początek roku modelowego 2006. Jednakże, u siebie nie mam możliwości odczytu adaptacji, którą wykonuje się w kanałach 73-77 bloków pomiarowych skrzyni biegów. Mam prośbę do użytkowników z VAGiem i TIPem aby zerknęli czy u nich jest dostępna grupa pomiarowa 73-77. Jeśli tak to będę wdzięczny za info, który to rok auta i jaki model (symbol) skrzyni.
Ponadto mam jeszcze pytanko o dostępne softy do danych skrzyń. Gdzie sprawdzić jaki mamy soft aktualnie wgrany?
Wg. info jakie zdobyłem adaptacje skrzynia robi cały czas. Muszą tylko zaistnieć ku temu sprzyjające warunki. Na początku robi je często i z biegiem czasu robi to co raz rzadziej. Bywa, że przy przebiegu koło 100 tyś. km adaptacja wykonywana jest raz na kilka tysięcy przełożeń.
Stąd też sytuacja kiedy trzeba wykonać adaptację np. po wymianie oleju. Wymieniony olej ma nieco inne właściwości i w związku z tym inne parametry skrzyni są wymagane. Ponieważ skrzynia ma już zaadoptowane wartości (starego oleju), następną adaptację może wykonać po bardzo długim czasie. W tym okresie może występować nie najlepsza praca skrzyni i wymagana jest ponowna adaptacja.
I tu pojawia się mój problem. W roczniku modelowym 2005 włącznie nie ma możliwości wykonania odczytu adaptacji i jej resetu. Reset możliwy jest tylko w sytuacji upgrade softu. Od rocznika modelowego 2006 jest możliwość ponownego zaadoptowania skrzyni. Moja Audica to 2005 modelowo 2006. Właściwie to sam początek roku modelowego 2006. Jednakże, u siebie nie mam możliwości odczytu adaptacji, którą wykonuje się w kanałach 73-77 bloków pomiarowych skrzyni biegów. Mam prośbę do użytkowników z VAGiem i TIPem aby zerknęli czy u nich jest dostępna grupa pomiarowa 73-77. Jeśli tak to będę wdzięczny za info, który to rok auta i jaki model (symbol) skrzyni.
Ponadto mam jeszcze pytanko o dostępne softy do danych skrzyń. Gdzie sprawdzić jaki mamy soft aktualnie wgrany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
No niestety kibel, aktywne kanały tyko 1 i 2 z zawartością 0. Przeszukałem kanały do 250 i wszędzie error.
Udało mi się tylko odczytać coś takiego :
Tuesday,30,March,2010,17:13:33:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Control Module Part Number: 4F2 910 156 F
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0030
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02325
Advanced Identification
Serial number: 4303711
Identification: ZFS-005
Revision: --H01---
Date: 20.03.07
Manufacturer number: 0084
Test stand number: EOL7
Flash Status
Programming Attempts: 0
Successful Attempts: 0
Programming Status: 00000000
Required Conditions: 00000000
Flash Tool Code: 00000 000 00000
Software
477477R2828
1267017177
Misc.
Hardware number: 09L 927 156 C
Immo IV Challenge: 77 1C E2 C5
Car Info
Chassis Number: WAUZZZ4F*********
Udało mi się tylko odczytać coś takiego :
Tuesday,30,March,2010,17:13:33:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Control Module Part Number: 4F2 910 156 F
Component and/or Version: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0030
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 02325
Advanced Identification
Serial number: 4303711
Identification: ZFS-005
Revision: --H01---
Date: 20.03.07
Manufacturer number: 0084
Test stand number: EOL7
Flash Status
Programming Attempts: 0
Successful Attempts: 0
Programming Status: 00000000
Required Conditions: 00000000
Flash Tool Code: 00000 000 00000
Software
477477R2828
1267017177
Misc.
Hardware number: 09L 927 156 C
Immo IV Challenge: 77 1C E2 C5
Car Info
Chassis Number: WAUZZZ4F*********
MaTyS, dzięki za zaangażowanie.
Twoja skrzynia to typ 09L tak samo jak u mnie
Ty masz bankowo nowszą wersję. Sprawdź kanały 73-77 ale w blokach pomiarowych nie w adaptacji. Tam gdzie sprawdzasz prędkość, temp. ATF, ilość obrotów itd. Jeśli będą tam jakieś wartości to podaj przykładowo dla grupy 73.
Twoja skrzynia to typ 09L tak samo jak u mnie

Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Według mnie nic ciekawego :
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 19:08 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.
No ale potwierdziły się moje informacje.
Te wartości to właśnie adaptacja twojej skrzyni.
Weźmy taki kanał 73, który jest dla tzw. sprzęgła A:
pierwszy blok to wartość adaptacji (poprawki) ciśnienia napełniania
drugi blok to stan licznika adaptacji
trzeci blok to wartość adaptacji szybkiego napełniania
i czwarty blok to stan licznika adaptacji.
Wynika z tego, że u Ciebie można adpatacje odczytać i zresetować z poziomu VAG. U mnie pomimo, że mam rok modelowy 06 i powinna też być taka opcja to jej nie ma :evil:
Nosz kurna a miało być tak pięknie. Jadę do Audi na reklamację. Bubla mi włożyli :-x
Będę musiał znaleźć magików co mi softa wgrają nowego.
Te wartości to właśnie adaptacja twojej skrzyni.
Weźmy taki kanał 73, który jest dla tzw. sprzęgła A:
pierwszy blok to wartość adaptacji (poprawki) ciśnienia napełniania
drugi blok to stan licznika adaptacji
trzeci blok to wartość adaptacji szybkiego napełniania
i czwarty blok to stan licznika adaptacji.
Wynika z tego, że u Ciebie można adpatacje odczytać i zresetować z poziomu VAG. U mnie pomimo, że mam rok modelowy 06 i powinna też być taka opcja to jej nie ma :evil:
Nosz kurna a miało być tak pięknie. Jadę do Audi na reklamację. Bubla mi włożyli :-x
Będę musiał znaleźć magików co mi softa wgrają nowego.
Camel-, ach bo myślałem, że chcesz u siebie robić 
Resetujemy ją tak jak wcześniej domniemywałem wchodząc w Adpatacje lub Basic Settings w kanał 000 lub 001 i dajemy wartość 0. To tak na 98%. Sprawdzamy czy adaptacja się wykasowała wchodząc w bloki pomiarowe i sprawdzając czy wszystkie wartości mają 0.
Sama jazda adaptacyjna może się odbywać podczas normalnych jazd. Ważne jest aby podczas pierwszych adaptacji jeździć delikatnie z jak najmniejszym obciążeniem.
Warunki przeprowadzenia adaptacji wstępnej:
1.
temperatura ATF > 40˚C
Przebieg części 1
Ustawić dźwignię sterującą w położeniu D i bardzo łagodnie
ruszyć z miejsca (moment obrotowy ok. 100 Nm),
aż do załączenia 4. biegu. Następnie bez używania hamulców
zwolnić do 40 km/h (hamowanie silnikiem),
a potem łagodnie zatrzymać samochód hamulcem. Po
zatrzymaniu odczekać 5 sekund.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy.
W części 2 (od temperatury ATF 70˚C)
W trybie tiptronic włączyć 5 bieg (ręcznie) i jechać 3 - 4
km z momentem obrotowym ok. 100 Nm i prędkością
obrotową 1600 - 2800 obr/min. Potem przyspieszyć,
włączyć ręcznie 6. bieg i jechać 3 - 4 km z prędkością
obrotową 1600 - 2800 obr/min.
W trybie tiptronic jechać 1 minutę na 5. biegu z prędkością
obrotową 1400 - 2100 obr/min, a potem
wyhamować silnikiem do 1400 obr/min.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy albo kończy
się przejściem do części 4, gdy każde ze sprzęgieł A i C
zostanie choć raz zaadaptowane.
W trybie tiptronic jechać 1 minutę na 3. biegu z momentem
obrotowym 60 Nm i prędkością obrotową 1400 -
2100 obr/min, a potem łagodnie zatrzymać samochód
hamulcem. Po zatrzymaniu odczekać 5 sekund.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy albo też jazda
adaptacyjna kończy się, gdy każde ze sprzęgieł D i E
zostanie choć raz zaadaptowane.

Resetujemy ją tak jak wcześniej domniemywałem wchodząc w Adpatacje lub Basic Settings w kanał 000 lub 001 i dajemy wartość 0. To tak na 98%. Sprawdzamy czy adaptacja się wykasowała wchodząc w bloki pomiarowe i sprawdzając czy wszystkie wartości mają 0.
Sama jazda adaptacyjna może się odbywać podczas normalnych jazd. Ważne jest aby podczas pierwszych adaptacji jeździć delikatnie z jak najmniejszym obciążeniem.
Warunki przeprowadzenia adaptacji wstępnej:
1.
temperatura ATF > 40˚C
Przebieg części 1
Ustawić dźwignię sterującą w położeniu D i bardzo łagodnie
ruszyć z miejsca (moment obrotowy ok. 100 Nm),
aż do załączenia 4. biegu. Następnie bez używania hamulców
zwolnić do 40 km/h (hamowanie silnikiem),
a potem łagodnie zatrzymać samochód hamulcem. Po
zatrzymaniu odczekać 5 sekund.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy.
W części 2 (od temperatury ATF 70˚C)
W trybie tiptronic włączyć 5 bieg (ręcznie) i jechać 3 - 4
km z momentem obrotowym ok. 100 Nm i prędkością
obrotową 1600 - 2800 obr/min. Potem przyspieszyć,
włączyć ręcznie 6. bieg i jechać 3 - 4 km z prędkością
obrotową 1600 - 2800 obr/min.
W trybie tiptronic jechać 1 minutę na 5. biegu z prędkością
obrotową 1400 - 2100 obr/min, a potem
wyhamować silnikiem do 1400 obr/min.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy albo kończy
się przejściem do części 4, gdy każde ze sprzęgieł A i C
zostanie choć raz zaadaptowane.
W trybie tiptronic jechać 1 minutę na 3. biegu z momentem
obrotowym 60 Nm i prędkością obrotową 1400 -
2100 obr/min, a potem łagodnie zatrzymać samochód
hamulcem. Po zatrzymaniu odczekać 5 sekund.
Ta część powtarza się maksymalnie 3 razy albo też jazda
adaptacyjna kończy się, gdy każde ze sprzęgieł D i E
zostanie choć raz zaadaptowane.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip