[A6 C5] ÂŚwieci sie kontrolka ABS i hamulca
Witam ja mam taki przypadek swieci sie abs i kontrola trakcji . trzeba sprawdzic czujniki abs w kołach i sterownik abs i wyjdzie na bank co jest podłaczyc pod komputer i wszystko wyjdzie a jak sie niebedzie chciał połaczyc z komputerm to jest walniety sterownik abs napisz jaką masz pompe czy sa oznaczenia "AH"
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
to ja wam powiem ze nowe klocki tarcze,plyn,normalnie laczy sie ze sterownikiem i nie pokazuje zadnych bledow ,czyzby gdzies przysniedziala mi kostaka,jak wymieniali klocki?? czy moze jakas inna kostka,od abs
gdzie je znajde?? raz sie pali czerwony wykrzyknik z pomaranczowa abs a raz nie, a jedyny blad to pokazuej walniety czyjnik poziomowani axenonow kolo lewe tylnie ,nic wiecej z bledow

Problem z ABS/ESP
Witam serdecznie.
Oto opis problemu:
-od kilkunastu dni zapala się spontanicznie, bez żadnego konkretnego związku z jazdą, kontrolka ESP. Gaśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. Czasami zapali się na moment i gaśnie samoistnie.
- dni temu słychać było metaliczne, głośnie uderzenie (jakby podbity kamień uderzył o płytę podłogową, ale jechałem wolno, <30km/h i po czystej asfaltowej drodze bez żadnych śmieci na niej)
- za 3-4 dni znów metaliczne "chrupnięcie" pod płytą podłogową, przy wolnej jeździe, pochodzące raczej z przodu pojazdu. ÂŻadna z kontrolek nie zapaliła się podczas incydentu.
- "chrupnięcia" i tarcia metalu zaczynają się nasilać, zwłaszcza na nierównej, pofalowanej nawierzchni (tak... polskie drogi...)
Wczoraj zawitałem do mechanika do sprawdzenia problemu na kompie z VCDS (Emulator VAG/VAS, vers.AKP 908.1). Poniżej opis:
Oznaczenie elementu: 4B0614517H
Komponent lub wersja: ABS/ESP allrad 1728
Kodowanie:06457
Kod serwisu: WSC 00510
2-ilość znalezionych błędów. Oto one:
01425 - Czujnik przyspieszenia kątowego (G202); przewód odniesienia
57-00 -usterka w obwodzie elektrycznym
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
27-00 - niezrozumiały sygnał - sporadyczny
Koledzy - badzo proszę o podpowiedź co i w jaki sposób zrobić z powyższymi?
Zakładam, że na chwilę obecną najpoważniejszy jest ten monit z ABS/ESP.
Co radzicie?
pozdrawiam
Krisspad
Oto opis problemu:
-od kilkunastu dni zapala się spontanicznie, bez żadnego konkretnego związku z jazdą, kontrolka ESP. Gaśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. Czasami zapali się na moment i gaśnie samoistnie.
- dni temu słychać było metaliczne, głośnie uderzenie (jakby podbity kamień uderzył o płytę podłogową, ale jechałem wolno, <30km/h i po czystej asfaltowej drodze bez żadnych śmieci na niej)
- za 3-4 dni znów metaliczne "chrupnięcie" pod płytą podłogową, przy wolnej jeździe, pochodzące raczej z przodu pojazdu. ÂŻadna z kontrolek nie zapaliła się podczas incydentu.
- "chrupnięcia" i tarcia metalu zaczynają się nasilać, zwłaszcza na nierównej, pofalowanej nawierzchni (tak... polskie drogi...)
Wczoraj zawitałem do mechanika do sprawdzenia problemu na kompie z VCDS (Emulator VAG/VAS, vers.AKP 908.1). Poniżej opis:
Oznaczenie elementu: 4B0614517H
Komponent lub wersja: ABS/ESP allrad 1728
Kodowanie:06457
Kod serwisu: WSC 00510
2-ilość znalezionych błędów. Oto one:
01425 - Czujnik przyspieszenia kątowego (G202); przewód odniesienia
57-00 -usterka w obwodzie elektrycznym
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
27-00 - niezrozumiały sygnał - sporadyczny
Koledzy - badzo proszę o podpowiedź co i w jaki sposób zrobić z powyższymi?
Zakładam, że na chwilę obecną najpoważniejszy jest ten monit z ABS/ESP.
Co radzicie?
pozdrawiam
Krisspad
Pięknie dziękuję, póki co, to wyłączam ESP i... nic nie chrupie. Ale to oczywiście naiwna próba likwidacji skutków a nie samego problemu. Proszę o podpowiedzi:
1. w jaki sposób dobrac się do tego czujnika?
2. czy pełna nazwa tego cuda to "zespolony czujnik przyspieszeń i prędkości obrotowej" (wg ETKA => 8E0 907 637 A)?
pozdrawiam
Krisspad
1. w jaki sposób dobrac się do tego czujnika?
2. czy pełna nazwa tego cuda to "zespolony czujnik przyspieszeń i prędkości obrotowej" (wg ETKA => 8E0 907 637 A)?
pozdrawiam
Krisspad
Te błędy opisałem w poście z 1-go kwietnia. Próba była wykonana na postoju oraz podczas jazdy (oczywiście <20km/h, bo inaczej rozłączało połączenie z komputerem). Z tego, co paniętam, to odczyty kątów skrętu pokrywały się z położeniem kierownicy.
Raczej "fisiował" czujnik przyspieszenia kątowego (G202); bład 01425 - przewód odniesienia; 57-00 -usterka w obwodzie elektrycznym.
Ponawiam pytanie: -Jak go znaleźć i zdemontować?
Z góry dziękuję za fachową pomoc.
Krisspad
Raczej "fisiował" czujnik przyspieszenia kątowego (G202); bład 01425 - przewód odniesienia; 57-00 -usterka w obwodzie elektrycznym.
Ponawiam pytanie: -Jak go znaleźć i zdemontować?
Z góry dziękuję za fachową pomoc.
Krisspad
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 mar 2010, 01:13
- Lokalizacja: Lubuskie
witam wszystkich userów OOOO
wszyscy mamy podobny problem z abs - em ale ja mam troszkę inny niż wy:) mianowicie ostatnio ściągałem koło z lewej strony w swojej lali gdyż chciałem zobaczyć jak pękła guma na przegubie. wyczyściłem przegub i kabelki od absu. 2 dni później zapaliła się kontrolka trakcji absu i hamulców. lecz zniknęła po 5 sekundach. wiec zignorowałem to. kolejne dwa dni później ściągnąłem koło i poruszałem kabelkami usterka ucichła na godzinę czasu. i znów ruszyłem było ok po 15 minutach znów kontrolka absu i hamulców lecz gdy wcisnąłem awaryjki znów wszystko ucichło na chwile. po chwili zapaliła sie kontrolka od ASR-u i świeciła z 2 minuty. dzisiaj gdy wsiadłem do samochodu było wszystko ok lecz gdy myślałem ze problem ucichł z ciekawości chciałem zobaczyć czy podczas jazdy bedzie wszystko dobrze i tu znów :evil: :evil: <złe słowo> problem..zapaliły się wyżej wymienione lampeczki TYLKO ASR nie świecił wiec chciałem go wyłączyć przyciskiem i Tu zonk kontrola ASRu się w ogóle nie świeci.. Od czego zacząć?? co zrobić POMOCY KOLEDZY!!

kielon0112