Witam.
Wymieniłem ostatnio olej i filtry w aucie i pojawił mi się następujący problem:
Jadąc ostatnio na trasie (250km) 5-7 razy zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju. Wcześniej przed wymianą oleju nie było tego problemu. Na starym oleju cykały mi popychacze. Zalałem taki sam olej jaki był Mobil Super S 10W40 i popychacze ucichły, ale pojawił się problem z ciśnieniem. Stan oleju max, filtr oleju firmy KNECHT. Zmieniałem także termostat. Silnik teraz ładnie trzyma temperaturę, a dodatkowo trochę bardziej nagrzewa się olej (90-100st.). 
Czy winny jest olej, filtr? Czy to może czujnik czy też pompa?
			
			
									
									
						[A6 C5 1.8T]Kontrolka ciśnienia oleju po jego wymianie
- 
				
				wojciech007
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 637
 - Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
 - Imię: Wojtek
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.0 TDI 136KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Ełk
 
- 
				
				robsonb73
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 435
 - Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
 - Imię: Robert
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Elbląg
 - Kontakt:
 
wojciech007,   a poziom oleju masz prawidłowy na pewno?
Bo jak wlejesz za dużo to też chyba zapali się kontrolka.
Miałem tak kiedyś w wypożyczonym Vito. Kontrolka oleju się zapalała czasem i gasła.
			
			
									
									Bo jak wlejesz za dużo to też chyba zapali się kontrolka.
Miałem tak kiedyś w wypożyczonym Vito. Kontrolka oleju się zapalała czasem i gasła.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne ! 
						- 
				
				mario1278
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 427
 - Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
 - Imię: MARIUSZ
 - Rocznik: 2010
 - Moje auto: Allroad C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TDI 233KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: SIEDLCE
 
Wadą tych motorów a raczej ich piętą Achillesową jest pompa oleju ,proponuję zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych obrotach i przy 3000 obr/min.Prawdopodobnie będziesz musiał wymienić pompę lub chociaż smok pompy wyczyścić ,wszystko to się wiąże też z wymianą uszczelki pod miską olejową. 
[ Dodano: 2010-03-28, 14:37 ]
Poza tym te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku a nie na wzbogaconym mineralnym oleju.Polecam 10W60 lub 5W50.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2010-03-28, 14:37 ]
Poza tym te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku a nie na wzbogaconym mineralnym oleju.Polecam 10W60 lub 5W50.
- 
				
				wojciech007
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 637
 - Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
 - Imię: Wojtek
 - Rocznik: 2015
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.0 TDI 136KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Ełk
 
- Bilskirnir
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 144
 - Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
 - Lokalizacja: Zabrze/Donegal
 
Kolega może przy okazji  zainteresowac sie smokiem pompy olejowej lubia sie się zatykać przy 10w40,temperatura jest zdecydowanie za wysoka,to swiadczy o niskim cisnieniu,czyli pełny obieg oleju po układzie smarowania odbywa sie za długo,ma czas na zagrzanie sie.Miedzy innymi dlatego padaja pompy bo nie maja odpowiedniego smarowania,a 100 stopni c oleju to zdecydowanie za duzo na optymalna prace pompy olejowej
			
			
									
									Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
						Bilskirnir
							







