Witam.
Wymieniłem ostatnio olej i filtry w aucie i pojawił mi się następujący problem:
Jadąc ostatnio na trasie (250km) 5-7 razy zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju. Wcześniej przed wymianą oleju nie było tego problemu. Na starym oleju cykały mi popychacze. Zalałem taki sam olej jaki był Mobil Super S 10W40 i popychacze ucichły, ale pojawił się problem z ciśnieniem. Stan oleju max, filtr oleju firmy KNECHT. Zmieniałem także termostat. Silnik teraz ładnie trzyma temperaturę, a dodatkowo trochę bardziej nagrzewa się olej (90-100st.).
Czy winny jest olej, filtr? Czy to może czujnik czy też pompa?
[A6 C5 1.8T]Kontrolka ciśnienia oleju po jego wymianie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
wojciech007, a poziom oleju masz prawidłowy na pewno?
Bo jak wlejesz za dużo to też chyba zapali się kontrolka.
Miałem tak kiedyś w wypożyczonym Vito. Kontrolka oleju się zapalała czasem i gasła.
Bo jak wlejesz za dużo to też chyba zapali się kontrolka.
Miałem tak kiedyś w wypożyczonym Vito. Kontrolka oleju się zapalała czasem i gasła.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Wadą tych motorów a raczej ich piętą Achillesową jest pompa oleju ,proponuję zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych obrotach i przy 3000 obr/min.Prawdopodobnie będziesz musiał wymienić pompę lub chociaż smok pompy wyczyścić ,wszystko to się wiąże też z wymianą uszczelki pod miską olejową.
[ Dodano: 2010-03-28, 14:37 ]
Poza tym te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku a nie na wzbogaconym mineralnym oleju.Polecam 10W60 lub 5W50.
[ Dodano: 2010-03-28, 14:37 ]
Poza tym te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku a nie na wzbogaconym mineralnym oleju.Polecam 10W60 lub 5W50.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Kolega może przy okazji zainteresowac sie smokiem pompy olejowej lubia sie się zatykać przy 10w40,temperatura jest zdecydowanie za wysoka,to swiadczy o niskim cisnieniu,czyli pełny obieg oleju po układzie smarowania odbywa sie za długo,ma czas na zagrzanie sie.Miedzy innymi dlatego padaja pompy bo nie maja odpowiedniego smarowania,a 100 stopni c oleju to zdecydowanie za duzo na optymalna prace pompy olejowej
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir