Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 c5 2,5 TDI AKE] jak zimny wielka turbo dziura do 2000rpm

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

[A6 c5 2,5 TDI AKE] jak zimny wielka turbo dziura do 2000rpm

Post autor: Gwozdzio » 27 lut 2010, 12:40

Witam kolegów mam taki problem po regeneracji pompy wtryskowej mam wrażenia, żę moje auto dostało dziwnej turbo dziury całkowity brak elastyczności do 2000 obrotów potem super zaczyna ciągnąć regeneracja pompy lipiec 2009. To samo było na starym silniku AKE i tak samo jest na nowym motorze BDG osprzęt pozostał z AKE tylko turbinka jest nowa tzw S.
Jak się motor rozgrzeje to ten pułap barku elastyczności spada tak do 1800 obrotów.
Koledzy od jakich obrotów zaczynają ciągnąć wasze A6??
Dzięki
Ostatnio zmieniony 27 lut 2010, 18:44 przez Gwozdzio, łącznie zmieniany 1 raz.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 27 lut 2010, 12:50

witam ja mam AKE i chyba tez tak mam ze od 2000tys obr
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 27 lut 2010, 18:55

Tak jest to strasznie denerwujące a szczególnie wtedy kiedy się włączam do ruch, ja mu na gaz a mi ble ble do 1800 i dopiera zaczyna gadać.
Najgorsze jest to ze mam wrażenie, że zrobiło mi się tak po robocie pompy :evil:
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 28 lut 2010, 09:59

Witam Piotruś założyłem wtryski zgodnie z Twoją instrukcją z AKE, pyzatym wszystko jest z AKE oprócz turbiny którą założyłem z BDG tak jak proponowałeś, że jest troszkę szybsza od F i potwierdzam tak jest, ale wracają do mojego problemu tak sama działo się na starym motorze i mam wrażenie, że po robocie pompy tak się zrobiło.
To teraz muszę zakupić sobie interfejs i podłączy VAG, choć jeździłem z moim majstrem i robiliśmy próby dynamiczne i stwierdził, że wszystko jest ok.
A tak na wyrost to jakie logo maiłyby sczytać?
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 01 mar 2010, 16:04

Piotruś z tymi obrotami to już trochę po ptakach ale zrobię co opisałeś i podzielę się na forum jak troszkę się ogarnę :-)

[ Dodano: 2010-03-04, 13:21 ]
Witam zaworu EGR jeszcze nie zaślepiłem ale ma jedno pytanie, wracając do mojego pytania na temat turbo dziury zauważyłem, że problem występuje w momencie kiedy silnik jest nie rozgrzany, kiedy złapie odpowiednie parametry wszystko jest ok, a kiedy jest zimny to jest takie wrażenia jakby przekroczenie 1800 rpm stwarzału mu ogromną trudność jak by jakaś dziwna siła nie pozwalał mu przekroczyć tej granicy ale tylko jak jest zimny.
Wiem że zawór EGR steruje recyrkulacją spalin może być coś z nim nie tak skoro tak się dzieje.

[ Dodano: 2010-03-09, 08:22 ]
Witam ponownie zgodnie z zaleceniami Piotrusia EGR został zaślepiony, jakie są moje spostrzeżenia
silnika zdecydowanie głośnej chodzi na biegu jałowym
znaczne obniżenie momentu od kiedy ciągnie mam wrażenie, że zaczyna się coś dziać tak od 1500rpm wiec poprawa jest, ale w górniej parit obrotów jakieś takie ważenie, że jest gorzej, ale to może tak mi się wydaję
Brak uczuci, żę coś trzyma auto za tyłek za to duży PLUS
Piotruś czy EGR działa w podobny sposób jak BLOW OFF w silnika benzynowych( nie mam na myśli PSSSSSSST) :-) , ponieważ mam jeszcze jedno spostrzeżenie ale nie wiem czy myślę poprawnie.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 09 mar 2010, 12:57

Największym problem jaki ma to, że mój majster zawsze ma swoje teorie, osobiście uważam, że coś jest nie tak z moim EGR a majster twierdzi że tak mam być i , że EGRy psuja samochody, zastanawiam się czy można jakoś wyczyści EGR i auto wróci do dawnych parametrów.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 10 mar 2010, 12:43

Hej Piotruś masz racje dlatego zakupiłem kabelek:
http://allegro.pl/item945659837_vag_kkl ... b2_ob.html

i mam nadziej, że dzięki niemu uda mi się zrobić to o co prosiłeś i nie będę musiał prosić majstra o podłączenie do kompa.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-16, 11:34 ]
Witam ponownie kabelek już dostałem ale mam problemy z Vag-com czekam na instrukcje jak sobie z nim poradzić ale nie o tym.
Podłączyłem Polskiego VAG i zauważyłem w grupie czwartej jak silnik nie osiągnie temperatury to jest stałe ustawienie wtrysku wynosi 128 jednostek dopiero po przekroczeniu 2000rpm to zaczyna podawać tyle ile sobie komputer zażyczy a do 2000rpm stoi jak słup nic się nie zmienia dopiera wtedy kiedy silnik ma temp koło 80 stopni zaczyna podążać za kompem już przed 2000rpm i podaje tyle ile komp zażąda. Czy może to mieć coś wspólnego z moją turbo dziurą ?
Tutaj prstcs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/776 ... c6dbd.html
dokładnie chodzi mi o parametr w żółtym kolorze(128) do czasu kiedy silnik zimy nie reaguje (nie zmienia się do 2000rpm) dopiero po przekroczeniu tego progu zaczyna podążać za kompem
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 16 mar 2010, 16:39

Tylko jest tak
Do czasu kiedy stoi ten parametr jak słup to moje auto wkręca się na obroty jak wół bardzo ociężale, a po przekroczeniu progu 2000 reaguje na pedał gazu normalnie i obroty podskakują momentalnie(pomimo niedogrzanego) silnika .
Wszystkie te dolegliwości znikają kiedy auto osiągnie temperaturę i wtedy silnik ochocze reaguje na pedał gazu od samego początku powiedzmy od 800( wtedy jeździ naprawdę fajnie).
Piotruś no jakoś mi to pasowało do mojego problemu braku mocy do 2000( na niedogrzanym motorze) bo problem jest z zamkniętym EGR jaki z otwartym, a najgorsze jest to,że jak zostawię samochód np na 40 minut ( pójdę do lekarza jak dzisiaj) i wrócę i chcę się włączyć do ruchu ja mu na gaz a on jak ślimak, dziś o mały włos a zaparkował by Pan w moim bagażniku Fiacikiem.
Dlatego tak wyolbrzymiam ten :-( problem
Ale i tak wielkie dziękuje za Twoją cierpliwość :-)
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 16 mar 2010, 17:03

Piotruś pisze:1. Jest czymś bardzo powszechnym/normalnym, że większość sterowników VP44 (od AFB do AKE włącznie) - nie pozwala na odczyt bieżącego kąta wtrysku zanim nie zostanie przekroczona granica ok. 80*C.
A ja myślałem,że moja vp-44 nie domaga.
Kamień z serca.


Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 25 mar 2010, 08:16

Dzięki Piotruś z tak szybką odp
Jak sam robiłem logi to zauważyłem, że z tymi korektami jest coś nie hallo(ciekawy jestem czy ma to coś wspólnego z moją awarią silnika AKE pęknięte trzy tłoki po stronie pasażera) ale to nic nam nie da ponieważ jak przekładali wtryski to mogli zamienić kolejność jedynie sterujący pozostał w tym samym miejscy :-D ale on i tak prawie nowy.
Co do turbiny to jeszcze mam swoją starą z AKE więc jak trzeba będzie to wymienię
Jak tylko dostanę pełną wersje Vaga to od razu zrobię wszystkie logi.

Piotruś a gdzie miałbym wysłać moje wtryski do sprawdzenia do jakiegoś serwisu BOSCH?
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 27 mar 2010, 18:05

BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 28 mar 2010, 16:31

Witam Piotruś ile razy dziękowałem to już ciężko by było liczyć ale robię to po raz kolejny i wilki ukłon w Twoją stronę mówiąc DZIęKUJE :!: :!:
Wracając do mojego klonika do końca nie rozumiem czy masz na myśli.....
Piotruś pisze:Teoretycznie z logów nie wynika nic nadzwyczajnego (praktycznie wszystkie parametry trzymają sie w zdrowej normie) ale zmienne ciśnienie doładowania jak i na przykład kiepskie nastawy podstawowe EGRa (na off powinno być > 400 mg/suw, a nie jest i przypomna to wyjeżdżone AFB a nie pachnące świeżością BDG ...) dają do myślenia ... .
...motor czy EGR bo jeśli EGR to się z Tobą zgadzam bo siedzi stary EGR z AKE ale nowszy z BDG też mam i zawsze mogę go zamontować.
Jak mi się uda to zmienię przepławkę bo już ją czyściłem bezdotykowo środkiem do czyszczenia przepływek Liqid Moli.
Po ostatniej wymianie silnika majster trochę słabo spasował mi zderzak to i tak będę go ściągał wiec wyjmę intercooler i dokładnie go wymyję, chyba że map sensor nie ma ceny szok to może od razu go wymienię.
Wracając do turbiny to zawsze mogę ją wyjąć i wyczyścić geometrie łopatek lub włożyć swoją starą z AKE ale tego był raczej nie chciał bo mam wrażenie, że S-ka jest fajniejsza.
Zaraz po Wielkanocy wyciągam wtryski do sprawdzenie wiec przy okazji zrobię resztę rzeczy o których tu piszemy
Piotruś proszę odp w sprawie tego EGR i czy włożyć ten z BDG
Pozdrawiam
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 29 mar 2010, 08:31

Dobrze Piotruś nic nie będę robił pochopnie i wszystko będę według wyżej wymienionego planu, tylko jedno pytanko czy oddanie wtrysków sprawdzenie ich i ewentualne regulowanie ich będzie miło jakieś znaczenie?
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

Awatar użytkownika
Gwozdzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 17 mar 2008, 18:10
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Gwozdzio » 29 mar 2010, 10:05

Piotruś trochę się źle zrozumieliśmy ja doskonale rozumiem jakie znaczenie mają wtryski i wiem jak ważną role pełnią w motorze(tym bardziej, że podczas prac SWAP-owych chciałem wymienić końcówki wtrysków ale od majster powiedział ze nie ma sensu wiec stuliłem uszy i dałem sobie spokój, teraz już wiem, że trzeba było oddać wtryski do sprawdzenie ewentualnej kalibracji lub wymiany końcówek) , tylko moje pytanie miało ścisły związek z naszymi wcześniejszymi rozmowami
Piotruś pisze:ÂŁukasz - proszę Cię - nie wymieniaj niczego na pałę czy na chybił-trafił, bo szkoda kasy i czasu :evil: :!:
wiec pomyślałem ze może mieć to jakieś znaczenie w poszukiwaniu mojego zarywania silnika. :oops: teraz już wiem, że nie i będę działał z wtryskami.
Czasem wolę sto razy zapytać niż strzelić gola do własnej bramki, przepraszam za upierdliwość i dziękuje za CIERPLIWOÂŚć :-)

[ Dodano: 2010-03-29, 15:03 ]
Mam jeszcze taki mały dylemat ostatnio jak robiłem logi podłączyłem kompa za nim silnik złapał temperaturowe i patrzyłem na korekty wtrysków kanały 13i14 i muszę powiedzieć ze do czasu kiedy silnik nie osiągnął temperatury to wyniki byłe bym powiedział prawie idealne wszystkie w okolicy 0 a jak tylko złapał temp. to wszystko się pozmieniał na takie brzydkie.
Musiałem o tym wspomnieć bo być może to ważne. :-)
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja