[A6 C5] Klima - wiatrak sie nie kreci
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 110
- Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnysląsk
Sprawdx przekaźnik i bezpiueczniki nad nogami kierowcy jak dobrze pamietam powinien byc 40A (od wentyaltora) i 5A ( od sprężarki) obok powinnhy byc dwa przekaźniki tylko nie pamietam oznaczeń. Jeden jest od I biegu wentylatora a drugi od II biegu. Przekaxniki maja takie same oznaczenia nóżek 30,86,87,85. Możesz zrobic próbe zwierając styki w czujniku włączenia wentylatora w chłodnicy i zobacz czy sie załaczą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
klima
no a u mnie musze wymienić bezpiecznik bo się spalił ale pewnie dopiero w weekend bo praca a nigdzie pewnie nie kupie jak w salonie audi :evil:
[ Dodano: 2008-07-26, 16:01 ]
panowie problem jest nadal POMOCYY :!: :!: :!: myślałem że tylko bezpiecznik wymienie i po kłopocie a tu wymieniłem i się spalił :evil: :evil: :evil: wiatrak działa na krótko jak podłącze.
Jak włożyłem bezpiecznik to też działał ale z 5 sekund dopóki się bezpiecznik nie spalił :evil: :evil: :evil:
CO to może być za przyczyna może ktoś wrzucić foty jak macie usytuowane te przekaźniki może któryś padł bo z tego co kolega mówił to są dwa , a czy będzie chodził jak jeden padnie właśnie w ten sposób jak teraz
nie wiem co robić :?: :?: :?: POMOCY :!: :!: :!:
[ Dodano: 2008-07-26, 16:01 ]
panowie problem jest nadal POMOCYY :!: :!: :!: myślałem że tylko bezpiecznik wymienie i po kłopocie a tu wymieniłem i się spalił :evil: :evil: :evil: wiatrak działa na krótko jak podłącze.
Jak włożyłem bezpiecznik to też działał ale z 5 sekund dopóki się bezpiecznik nie spalił :evil: :evil: :evil:
CO to może być za przyczyna może ktoś wrzucić foty jak macie usytuowane te przekaźniki może któryś padł bo z tego co kolega mówił to są dwa , a czy będzie chodził jak jeden padnie właśnie w ten sposób jak teraz
nie wiem co robić :?: :?: :?: POMOCY :!: :!: :!:
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
. Mam dokladnia ten sam problem z ta roznica ze sprezarka sie nie zalacza. Ktos ma jakis pomysl co jeszcze sprawdzic w wiatraku?FLACHA pisze:podpinam sie pod temat - mam podobny problem - wszystko z klima jest ok tylko wiatrak nie kreci - podpinalem go bezposrednio pod akumulator i dziala a jak go weopne we wtyczke to nie dziala - co to moze byc? dodam ze bezpiecznik i sprezarka sa ok - klima chlodzi i grzeje normalnie - moze to jakis przekaznik tylko gdzie go szukac - z VAGiem u mnie ciezko . dzieki z gory za odpowiedzi .
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Sprawdz opornice, pod lewa podłużnicą : ![Obrazek]()
takie cos, powinno miec przejscie. U mnie tez szukalem pprzyczyny nie dzialajacego wiatraka, po czym zwarłem ta opornice i wiatrak smigal na drugim biegu. Po tygodniu odpiąłem przewód którym to zwarłem i wiatrak smiga do dzisiaj
, moze mialem przekaznik zaśniedziały albo co 
takie cos, powinno miec przejscie. U mnie tez szukalem pprzyczyny nie dzialajacego wiatraka, po czym zwarłem ta opornice i wiatrak smigal na drugim biegu. Po tygodniu odpiąłem przewód którym to zwarłem i wiatrak smiga do dzisiaj


- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Tak, sprawdz przejscie miernikiem, jezeli bedzie to opornica ok. Jezeli nie bedzie przejscia to opornica do wymiany. Ewentualnie zeby sie upewnic mozna zewrzeć te dwa piny tylko grubym przewodem ( ja mialem fi 3mm od siły) poniewaz plyna tam spore prady i byle jaki kabelek szybko sie nagrzeje albo najlepiej po prostu odkrecic jeden przewod i przykrecic do drugiego pinu. Takie polaczenie spowoduje ominecie opornicy ( nic sie nie stanie, wentylator bedzie pracował na 2 biegu, pierwszy jest realizowany za pomoca tej wlasnie opornicy, nie jest to nic innego jak blaszka o ograniczonym przekroju na ktorej wydziela sie cieplo) tak to wyglada w srodku http://img440.imageshack.us/img440/5273 ... 133535.jpg
z przyczyn technicznych nie narazie zmostkowac tego opornika (ale zrobie to moze jeszcze dzisiaj jak bede miec kanal). Nie moglem odkrecic kabli, sa zasniedziale i lekko skorodowane. Przejscia nie znalazlem, a szukalem w kilku miejscach.
Sprawdzilem jeszcze raz prad na wtyczce (kolo zbiorniczka z plynem) i sie okazalo ze jest napiecie 6-10v ale 12v nie ma. Czy powinno byc pelne 12v? Jesli tak to chyba juz wiem czemu nie dziala. Trzeba oczyscic plytke z rdzy.
Sprawdzilem jeszcze raz prad na wtyczce (kolo zbiorniczka z plynem) i sie okazalo ze jest napiecie 6-10v ale 12v nie ma. Czy powinno byc pelne 12v? Jesli tak to chyba juz wiem czemu nie dziala. Trzeba oczyscic plytke z rdzy.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jak nie ma przejscia to opornica bedzie uszkodzona, musi byc tam przejscie. A czy powinno być tam 12v to sprawdze dzisiaj ile jest u mnie
Ale pamietam jak mialem niesprawny wentylator to mialem tam 7V i podlaczylem na probe diode to tylko mrugneła jak wylaczylem eckon.
[ Dodano: 2013-05-20, 18:25 ]
Sprawdziłem to napiecie, u mnie jest dokladnie 13,80 V
I jaka plytke myslisz czyscic
?

[ Dodano: 2013-05-20, 18:25 ]
Sprawdziłem to napiecie, u mnie jest dokladnie 13,80 V


chcialem wyczyscic z rdzy ta opornice, bo pomyslalem ze moze nie byc przepalona tylko z powodu rdzy nie dochodzi napiecie. Ale tak czy inaczej musze ja rozkrecic wiec sie okaze. Dzieki za sprawdzenie u siebie. Dzisiaj na nocke do pracy ide wiec jutro bede dalej dzialac.
[ Dodano: 2013-05-22, 15:03 ]
Opornica jest teraz na 100% uszkodzona bo sam ja zepsulem przy odkrecaniu. Niestety nie mam kanalu wiec musialem to oddac do mechanika zeby odkrecil, ja mam pod autem za ciasno. Obawiam sie ze bedzie trzeba uciac kable i poskladac na nowo.
Teraz sie tylko boje ze moge nigdzie nie dostac tej opornicy bo ja mam wersje na 3 kable. W intercarsie nie maja tego.
[ Dodano: 2013-05-23, 11:45 ]
na razie prace stanely w miejscu poniewaz nie moge nigdzie dostac tej opornicy, ja mam wyjscie na 3 kable, czy moge polaczyc ze soba wszystkie 3 i tak jezdzic? Cos moze sie stac jak wemtylator bedzie chodzil zawsze na drugim biegu?
Moge miec za 103zl blaszke z dwoma wejsciami ale nie wiem czy moge polaczyc te dwa kable pod jedna srobke, z czego one sa?
[ Dodano: 2013-05-22, 15:03 ]
Opornica jest teraz na 100% uszkodzona bo sam ja zepsulem przy odkrecaniu. Niestety nie mam kanalu wiec musialem to oddac do mechanika zeby odkrecil, ja mam pod autem za ciasno. Obawiam sie ze bedzie trzeba uciac kable i poskladac na nowo.
Teraz sie tylko boje ze moge nigdzie nie dostac tej opornicy bo ja mam wersje na 3 kable. W intercarsie nie maja tego.
[ Dodano: 2013-05-23, 11:45 ]
na razie prace stanely w miejscu poniewaz nie moge nigdzie dostac tej opornicy, ja mam wyjscie na 3 kable, czy moge polaczyc ze soba wszystkie 3 i tak jezdzic? Cos moze sie stac jak wemtylator bedzie chodzil zawsze na drugim biegu?
Moge miec za 103zl blaszke z dwoma wejsciami ale nie wiem czy moge polaczyc te dwa kable pod jedna srobke, z czego one sa?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Opornice mozna kupic uzywke, szukaj anglikow na czesci w okolicy(a6, a4, passat b5) albo allegro
Nie wiem jak jest zbudowana ta opornica 3 pinowa ale najlepiej zmierzyc na ktorym przewodzie bedzie napiecie i wtedy polaczyc z ktoryms z dwoch pozostalych (ten z dwoma przewodami powinien byc zasilajacy a pozostale dwa od wentylatorów). Jak wentylator bedzie pracował na 2 biegu to nic sie nie stanie wiadomo ze jest to tylko rozwiazanie prowizoryczne. Jdynie bedzie mocniej chlodzilo chlodnice wiec i plyn chlodniczy oraz szczotki sie pewnie szybciej wytra w wentylatorze. Tutaj znalazme o tej opornicy 3 pinowej
: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1693886.html

