Witam
pytanie moze glupie, ale nie wiem (nigdy nie uczestniczylem przy wymianie oleju, a sam tego nie robie bo nie mam kanalu) czy mechanicy poprawnie mi wymienili olej
silnik byl rozgrzany do temp pracy (po jezdzie 40km)
spuscili olej (splywal z 10 min), po czym zalali nowy olej na rozgrzany silnik (temp oleju wedlug wskaz 90 stopni byla-po wlaniu oleju wskazowka zjechala ponizej 60)
temperatura oleju w baniakach tyle samo jak na zewnatrz pewnie 25 stopni mial
wiem ze plynu chlodniczego nie wolno zalewac na goracy silnik bo grazi uszkodzeniem glowicy, a jak to wyglada przy oleju?
i drugie pytanie ile wchodzi oleju do 2,7turbo z 1999 230km
znalazlem ze do 2,7t 250km wchodzi 6,9 (a czy do tego cos sie rozni to nie wiem)
[a6 c5] wymiana oleju
U mnie mechanicy jak silnik jest goracy nie dotykaja sie wogle silnika kaza odstac az ostygnie ale moim zdaniem dlatego zey sie nie poparzyc.
Wydaje mi sie ze olej wlewa sie dosc wolno co nie wywola zadnego ewentualnego szoku termicznego. Inna sprawa jest fakt ze zeby silnik ostygl do temperatury powiedzmy 30stopni to sporo bys czekal zwlaszcza w upalne dni.
Wydaje mi sie ze olej wlewa sie dosc wolno co nie wywola zadnego ewentualnego szoku termicznego. Inna sprawa jest fakt ze zeby silnik ostygl do temperatury powiedzmy 30stopni to sporo bys czekal zwlaszcza w upalne dni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
koledzy jaki szok termiczny olejem a widział ktoś zamarzniety olej lub zimny olej hehe mówcie tak dakej a rozpłacze się ze śmiechu :mrgreen: ktoś coś źle usłyszał i panike sieje to co mówicie o szoku termicznym to tyczy się wody gdy wlewamy zimną na gorący silnik do układu chłodzenia wtedy cylindry pękają Ci jak szklanka Największy błąd sie taki robi JAK KTOÂŚ zagotuje silnik i woda uciekła i chce szybko uzupełnić i co wtedy się robi leje zimną wode i nieszczęście gotowe.
Dokładnie tak jak koledzy piszą mechaniory czekają tylko po to aby się nie poparzyć ale ja przeważnie odkęcam korek spustowy i olej sobie leci a przy okazji stygnie silniczek i za około 15 -20 min wlewam olej oczywiście zakęcając wcześniej korek w misce :mrgreen: bo słyszałem takie przypadki że niektórzy zapomnieli zakręcić koreczka i patrzą na poziom oleju czy jeszcze dolać a tu sucho i tak poszło parezłotych w błoto :mrgreen: geniusze :roll:
Dokładnie tak jak koledzy piszą mechaniory czekają tylko po to aby się nie poparzyć ale ja przeważnie odkęcam korek spustowy i olej sobie leci a przy okazji stygnie silniczek i za około 15 -20 min wlewam olej oczywiście zakęcając wcześniej korek w misce :mrgreen: bo słyszałem takie przypadki że niektórzy zapomnieli zakręcić koreczka i patrzą na poziom oleju czy jeszcze dolać a tu sucho i tak poszło parezłotych w błoto :mrgreen: geniusze :roll:
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
zostajac przy temacie oleju
czy temperatura oleju podczas jazdy 98-105 stopni przy normalnej jezdzie jest normalna?
oczywiscie trzeba kawal przejechac zeby sie silnik tak nagrzal, natomiast przy mocniejszej dluzszej mocniejsze jezdzie temperatura to okolo 108-110
temperatura wody ciagle 90 stopni, ale jak olej ma te 105 stopni to po wylaczeniu silnika i zostawieniu na 5-10 min temp wody tez rosnie do tych ~100 stopni
(nie wlacza sie wentylator przy chlodnicy po wylaczeniu silnika (podczas jazdy chodzi))
czy to jest normalne czy cos jest nie tak?
czy temperatura oleju podczas jazdy 98-105 stopni przy normalnej jezdzie jest normalna?
oczywiscie trzeba kawal przejechac zeby sie silnik tak nagrzal, natomiast przy mocniejszej dluzszej mocniejsze jezdzie temperatura to okolo 108-110
temperatura wody ciagle 90 stopni, ale jak olej ma te 105 stopni to po wylaczeniu silnika i zostawieniu na 5-10 min temp wody tez rosnie do tych ~100 stopni
(nie wlacza sie wentylator przy chlodnicy po wylaczeniu silnika (podczas jazdy chodzi))
czy to jest normalne czy cos jest nie tak?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
kolego było już pisane temp. oleju jest zależna jak dajesz po garkach ale te 110 nawet może być jeśli mówisz że przy dłuższej mocniejszej jeździe , co do wody to Ci powiem taką ciekawostke ja przy oplu calibrze miałem 97 i sie wentyl dopiero włączył myślałem że jest czujnik popsuty więc chciałem wymienić a gostek w sklepie mi mówi że są 3 rodzaje i wymienia mi temp. w których się włącza wentyl no to mój 97 był najmniejszy a tak to 98 i 100 stopni tak więc nic nie wymieniałem i byłem spokojny , wiadomo przy wyższej temp. lepiej spala ale niedajboże wentyl się zepsuł silniczek zagotowany :evil: tak więc o takie sprawy trzeba dbać i sprawdzać
co do naszych 100 to jest normalka zawsze temp. wzrośnie jak wyłączysz silnik w niektórych autach wentyl nieraz chodzi jak się zgasi lub się włączy może i lepiej ale to zbytnio nie ma znaczenia bo i tak pompa wody nie chodzi i nie ma dobrego obiegu żeby wychłodzić silnik
co do naszych 100 to jest normalka zawsze temp. wzrośnie jak wyłączysz silnik w niektórych autach wentyl nieraz chodzi jak się zgasi lub się włączy może i lepiej ale to zbytnio nie ma znaczenia bo i tak pompa wody nie chodzi i nie ma dobrego obiegu żeby wychłodzić silnik
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl