Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Utrata mocy, po 10m zgasł

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

[Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Utrata mocy, po 10m zgasł

Post autor: siemach » 20 mar 2010, 02:53

Witam.
Mam taki problem.
Po wyjechaniu z ronda poczulem utrate mocy, dlawienie sie "czkawka".
Zdazylem zjechac na trawnik, auto zgaslo, nie uruchomilo sie juz.
Proba uruchomienia - jakby pierwszy obrot probowal zlapac, potem puste krecenie bez skutku.
Wskazanie VAG
00550 i 00553
Po usunieciu bledow i probie uruchomienia juz bledy nie wystepuja.
Auto nadal nie pali.
Odkrecilem wtryskiwacz by sprawdzic cisnienie - wyglada ok, ropa strzyka mocno z duzym cisnieniem.
Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Post autor: erick » 20 mar 2010, 11:49

siemach, na początku zaznaczę tylko, że nie jestem ekspertem w takich diagnozach, ale to co udało mi się wygrzebać w sieci to opisuję poniżej.

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70

Zacząłbym od tego drugiego, czyli czujnika przepływu powietrza. Na początek sprawdź jakość połączeń pomiędzy tym czujnikiem G70, a komputerem i ewentualną nieszczelność przewodu dolotowego. A jak to nic nie da, to sądzę, że trzeba by go wymienić.
Błąd 550 jest nieco trudniejszy, bo jest kilka możliwych przyczyn jego powstania: brak paliwa, powietrze w paliwie...(te są najprostsze) i jest duże prawdopodobieństwo, że wynika on z błędu 553.
Generalnie chodzi o to, że komputer nie jest w stanie dobrać odpowiedniej dawki paliwa do wstrzyknięcia, co by pasowało do wadliwego czujnika powietrza.
<quattro>

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 20 mar 2010, 12:25

erick pisze:siemach, na początku zaznaczę tylko, że nie jestem ekspertem w takich diagnozach, ale to co udało mi się wygrzebać w sieci to opisuję poniżej.

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70

Zacząłbym od tego drugiego, czyli czujnika przepływu powietrza. Na początek sprawdź jakość połączeń pomiędzy tym czujnikiem G70, a komputerem i ewentualną nieszczelność przewodu dolotowego. A jak to nic nie da, to sądzę, że trzeba by go wymienić.
Błąd 550 jest nieco trudniejszy, bo jest kilka możliwych przyczyn jego powstania: brak paliwa, powietrze w paliwie...(te są najprostsze) i jest duże prawdopodobieństwo, że wynika on z błędu 553.
Generalnie chodzi o to, że komputer nie jest w stanie dobrać odpowiedniej dawki paliwa do wstrzyknięcia, co by pasowało do wadliwego czujnika powietrza.
ale czy te objawy pasuja do tych bledow?
auto nie ma ochoty najmniejszej sie uruchomic
nie ma czkawki ani nic
krece i nic sie zupelnie nie dzieje.
przeplywomierz wymieniany byl jakis rok temu
i czy nie powinny sie te bledy pojawic pomownie podczas probu uruchomienia samochodu?

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 21 mar 2010, 01:51

Dziekuje Piotruś za obszerny opis.
Jednak czy jesli odkrecilem wtryskiwacz w celu sprawdzenia cisnienia, docisnalem najmocniej jak moglem kciukiem przewod, kolega zakrecil rozrusznikiem to nie bylem w stanie zatrzymac strzykajacej ropy.
Sprawia wrażenie wysokiego cisnienia.

Dodatkowe informacje:
Przebieg auta 230tys.
Wymienialem przy 220tys tranzystor strownika.

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 21 mar 2010, 14:15

troche czytalem o tych pompach i ich w wiekszosci wadach.
czy awaria sterownika jest już jakims znakiem zuzycia i 220tys przebiegu moze rownac sie z potrzeba wymiany/regeneracji pompy?

bodzio012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2009, 22:26
Imię: Bogdan
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: bodzio012 » 22 mar 2010, 01:47

Możesz spróbować jeszcze raz dać nowy traznystor, bo może ktoś dobrze tego niezrobił, ewentualnie naprawa pompy tylko koszt ok 2000

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 22 mar 2010, 11:06

bodzio012 pisze:Możesz spróbować jeszcze raz dać nowy traznystor, bo może ktoś dobrze tego niezrobił, ewentualnie naprawa pompy tylko koszt ok 2000
ale gdyby to byla wada tranzystora inne byloby wskazanie bledow na VAG?

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 19 paź 2010, 12:34

Wybaczcie koledzy ze odswiezam temat, ale finanse dopiero pozwolily mi na naprawe auta.
I nie wiem czy ja mam takiego pecha, czy takie rzeczy sie zdarzaja ale...
Wlasnie dostalem telefon od mechanika, ktory mial mi zregenerowac pompe.
Okazalo sie, ze mam przestawiony rozrzad, niestety skutecznie uszkadzajac glowice.
Mechanik powiedzial, ze urwany byl pasek alternatora, ktory sie wkrecil w pasek rozrzadu i to bylo przyczyna jego przestawienia.

Czy mozecie mi polecic kogos, kto by sie tym zajal?
Jaki jest zblizony koszt naprawy rozrzadu?
Mechanik mowi, ze min koszt to 3,5tys i ze lepiej rozgladnac sie za nowym silnikiem.

Co o tym myslicie?

Zdesperowany chyba byly posiadacz Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja