Witam.
Mam taki problem.
Po wyjechaniu z ronda poczulem utrate mocy, dlawienie sie "czkawka".
Zdazylem zjechac na trawnik, auto zgaslo, nie uruchomilo sie juz.
Proba uruchomienia - jakby pierwszy obrot probowal zlapac, potem puste krecenie bez skutku.
Wskazanie VAG
00550 i 00553
Po usunieciu bledow i probie uruchomienia juz bledy nie wystepuja.
Auto nadal nie pali.
Odkrecilem wtryskiwacz by sprawdzic cisnienie - wyglada ok, ropa strzyka mocno z duzym cisnieniem.
Proszę o pomoc
[Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Utrata mocy, po 10m zgasł
- erick
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
- Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie
siemach, na początku zaznaczę tylko, że nie jestem ekspertem w takich diagnozach, ale to co udało mi się wygrzebać w sieci to opisuję poniżej.
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70
Zacząłbym od tego drugiego, czyli czujnika przepływu powietrza. Na początek sprawdź jakość połączeń pomiędzy tym czujnikiem G70, a komputerem i ewentualną nieszczelność przewodu dolotowego. A jak to nic nie da, to sądzę, że trzeba by go wymienić.
Błąd 550 jest nieco trudniejszy, bo jest kilka możliwych przyczyn jego powstania: brak paliwa, powietrze w paliwie...(te są najprostsze) i jest duże prawdopodobieństwo, że wynika on z błędu 553.
Generalnie chodzi o to, że komputer nie jest w stanie dobrać odpowiedniej dawki paliwa do wstrzyknięcia, co by pasowało do wadliwego czujnika powietrza.
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70
Zacząłbym od tego drugiego, czyli czujnika przepływu powietrza. Na początek sprawdź jakość połączeń pomiędzy tym czujnikiem G70, a komputerem i ewentualną nieszczelność przewodu dolotowego. A jak to nic nie da, to sądzę, że trzeba by go wymienić.
Błąd 550 jest nieco trudniejszy, bo jest kilka możliwych przyczyn jego powstania: brak paliwa, powietrze w paliwie...(te są najprostsze) i jest duże prawdopodobieństwo, że wynika on z błędu 553.
Generalnie chodzi o to, że komputer nie jest w stanie dobrać odpowiedniej dawki paliwa do wstrzyknięcia, co by pasowało do wadliwego czujnika powietrza.
<quattro>
ale czy te objawy pasuja do tych bledow?erick pisze:siemach, na początku zaznaczę tylko, że nie jestem ekspertem w takich diagnozach, ale to co udało mi się wygrzebać w sieci to opisuję poniżej.
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70
Zacząłbym od tego drugiego, czyli czujnika przepływu powietrza. Na początek sprawdź jakość połączeń pomiędzy tym czujnikiem G70, a komputerem i ewentualną nieszczelność przewodu dolotowego. A jak to nic nie da, to sądzę, że trzeba by go wymienić.
Błąd 550 jest nieco trudniejszy, bo jest kilka możliwych przyczyn jego powstania: brak paliwa, powietrze w paliwie...(te są najprostsze) i jest duże prawdopodobieństwo, że wynika on z błędu 553.
Generalnie chodzi o to, że komputer nie jest w stanie dobrać odpowiedniej dawki paliwa do wstrzyknięcia, co by pasowało do wadliwego czujnika powietrza.
auto nie ma ochoty najmniejszej sie uruchomic
nie ma czkawki ani nic
krece i nic sie zupelnie nie dzieje.
przeplywomierz wymieniany byl jakis rok temu
i czy nie powinny sie te bledy pojawic pomownie podczas probu uruchomienia samochodu?
Dziekuje Piotruś za obszerny opis.
Jednak czy jesli odkrecilem wtryskiwacz w celu sprawdzenia cisnienia, docisnalem najmocniej jak moglem kciukiem przewod, kolega zakrecil rozrusznikiem to nie bylem w stanie zatrzymac strzykajacej ropy.
Sprawia wrażenie wysokiego cisnienia.
Dodatkowe informacje:
Przebieg auta 230tys.
Wymienialem przy 220tys tranzystor strownika.
Jednak czy jesli odkrecilem wtryskiwacz w celu sprawdzenia cisnienia, docisnalem najmocniej jak moglem kciukiem przewod, kolega zakrecil rozrusznikiem to nie bylem w stanie zatrzymac strzykajacej ropy.
Sprawia wrażenie wysokiego cisnienia.
Dodatkowe informacje:
Przebieg auta 230tys.
Wymienialem przy 220tys tranzystor strownika.
Wybaczcie koledzy ze odswiezam temat, ale finanse dopiero pozwolily mi na naprawe auta.
I nie wiem czy ja mam takiego pecha, czy takie rzeczy sie zdarzaja ale...
Wlasnie dostalem telefon od mechanika, ktory mial mi zregenerowac pompe.
Okazalo sie, ze mam przestawiony rozrzad, niestety skutecznie uszkadzajac glowice.
Mechanik powiedzial, ze urwany byl pasek alternatora, ktory sie wkrecil w pasek rozrzadu i to bylo przyczyna jego przestawienia.
Czy mozecie mi polecic kogos, kto by sie tym zajal?
Jaki jest zblizony koszt naprawy rozrzadu?
Mechanik mowi, ze min koszt to 3,5tys i ze lepiej rozgladnac sie za nowym silnikiem.
Co o tym myslicie?
Zdesperowany chyba byly posiadacz Audi
I nie wiem czy ja mam takiego pecha, czy takie rzeczy sie zdarzaja ale...
Wlasnie dostalem telefon od mechanika, ktory mial mi zregenerowac pompe.
Okazalo sie, ze mam przestawiony rozrzad, niestety skutecznie uszkadzajac glowice.
Mechanik powiedzial, ze urwany byl pasek alternatora, ktory sie wkrecil w pasek rozrzadu i to bylo przyczyna jego przestawienia.
Czy mozecie mi polecic kogos, kto by sie tym zajal?
Jaki jest zblizony koszt naprawy rozrzadu?
Mechanik mowi, ze min koszt to 3,5tys i ze lepiej rozgladnac sie za nowym silnikiem.
Co o tym myslicie?
Zdesperowany chyba byly posiadacz Audi