Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All] Silnik 2,0tdi

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Roberto123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 mar 2010, 19:04
Lokalizacja: Busko-Zdrój

[ All] Silnik 2,0tdi

Post autor: Roberto123 » 17 mar 2010, 19:26

Mam pytanie do posiadaczy Audi A6 C6 z silnikiem 2,0 tdi 140 koni.
Czy ten silnik radzi sobie z tak dużym autem i jak jest z jego awaryjnością
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 12:31 przez Roberto123, łącznie zmieniany 1 raz.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 mar 2010, 20:26

Nie znajdziesz C6 z 2004r :!:
Model z postu
Roberto123 pisze:Audi A6 C6 z silnikiem 2,0 tdi 140 koni


zawsze będzie widział tył A6C5 2,5 tdi (od 150km w górę) :-P

Na poważnie.......szukajka przede wszystkim. Nawet teraz na bieżąco jest kilka tematów o tym. Te silniki z początku produkcji maja kilka kosztownych wad. Poczytaj i wtedy już na konkretnie zadawaj pytanka ;-)

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 18 mar 2010, 16:43

Jako tako się radzi. W Avancie i na felgach 18stkach z oponami 245/40/18 0-100 robi w okolo 10.9s. Na 16stkach podobnie czasy od 10.7 w gore. Oczywiscie mowa o realnym przyspieszeniu. Zalezy kto czym jezdzil, ale mi w tym silniku brakowalo ciut mocy szczegolnie jak sie chcialo wyprzedzac pod gorke.. Ale po chipie już znośnie ten samochodzik jeździ:D
Mówie o silniku o oznaczniu BRE czyli tym już troszkie doporcowanym..

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 19 mar 2010, 17:24

roberttom83 pisze:ale wcale nie lepszym ha ha ha
Ja tam nie narzekam;) Nic się nie dzieje a przebieg mam okolo 100tys km;) Także jestem zadowolony.

poll2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 01 lip 2009, 22:11
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: poll2 » 19 mar 2010, 17:52

Najbardziej kosztowna rzecz w tym silniku to napęd pompy olejowej tak zwane wałki równoważące albo fachowo wyrównoważający koszt nie mały bo w serwisie około 4500 tyś . Jednym słowem jest to wada fabryczna tych silników ale tylko zależy jakie masz oznaczenie silnika bo później stosowali inny rodzaj napędu pompy olejowej zastąpili go kołami a nie łańcuchem . <ok>

MarcinM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 lut 2010, 23:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MarcinM » 20 mar 2010, 15:08

A czy silnik BRE ma koła, czy jeszcze łańcuch?

molokok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: molokok » 22 mar 2010, 13:40

Silnik BRE ma już napęd kołami zębatymi.

MarcinM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 lut 2010, 23:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MarcinM » 22 mar 2010, 21:05

A czy w BRE występuje w napędzie pompy olejowej ten feralny imbusik? Pytam, bo niedawno kupiłem swoje A6 z pewnym przebiegiem 145000km i 20000km po rozrządzie i właśnie mam zagwozdke, czy pruć rozrząd, żeby wymienić ten imbusik...

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 22 mar 2010, 21:23

sprawdz w etce,albo wizyta w aso za informacje nic nie płacisz
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 mar 2010, 07:45

MarcinM pisze:A czy w BRE występuje w napędzie pompy olejowej ten feralny imbusik?
Tak, ale bądź optymistą - kilka przypadków na wiele tysięcy aut o niczym nie świadczy.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 23 mar 2010, 08:52

pan42 pisze:MarcinM napisał/a:
A czy w BRE występuje w napędzie pompy olejowej ten feralny imbusik?


Tak, ale bądź optymistą - kilka przypadków na wiele tysięcy aut o niczym nie świadczy.
Fakt..jest to jakaś wada która spotyka niektóre auta.

Ale czy ktoś z was widział A6C6 2.0tdi na poboczu czekającego na hol czy lawete. Pewnie bardzo mało a może wogóle. Podobnie jest z C5 2,5tdi, tysiące ich jeździ, my wszyscy jeździmy i nie widzimy żadnego na poboczu.
Mam też na to swoja teorie dlaczego tak jest , ale to by było zarombiste OT w tym temacie. ;-)

Pozdrawiam

kelly1955
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2010, 10:26
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: kelly1955 » 25 mar 2010, 07:20

A ja właśnie drugi dzień po Polsce szukam pompy olejowej do BRE :-(. W serwisie koszt ok 4.5tyś. Znalazłem uzywaną za 1.2tyś zobaczymy czy będzie chodzić.
kelly

zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

Post autor: zenonek » 26 mar 2010, 23:18

citrin pisze:
Fakt..jest to jakaś wada która spotyka niektóre auta.
Prawda, u mnie felerny lancuszek zaczal halasowac przy 130 tys km, wymienilem caly naped juz bez lancuszka, i o dziwo w starym napedzie zuzyty byl tylko napinacz lancuszka, reszta jak nowka!

ps, mam na sprzedaz ten stary, moge nawet kupic mapinacz... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 15 kwie 2010, 09:59

Witam
Posiadam c6 z silnikiem blb i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Czytałem różne historie na jego temat, dlatego sprawdziłem nieszczęsny napęd pompy oleju i okazało sie że przy przebiegu 125 000 nie nosi żadnych śladów zużycia. Od razu przy okazji wymieniłem też imbusik za 16 zł, aby go wymienić nie trzeba ruszać rozrządu, wystarczy zdjąć miske olejową.
Koszt całej operacji w serwisie bosch razem z wymianą imbusika 250zł, czas 2-3h
Pozdrawiam

krzy0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:07
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: krzy0000 » 22 lut 2011, 19:55

Pytanie do znawców.
Miałem dzisiaj w rękach ten pieprzony imbus auto kolegi,pomijam to że jest cienki.
Czy powinien miec jakiś luz ,czy ma byc bardzo sztywno osadzony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga