Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7 QUATTRO 2006] Kiedy wymienic rozrzad

Silniki wysokoprężne
TURAS25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 mar 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C6 2.7 QUATTRO 2006] Kiedy wymienic rozrzad

Post autor: TURAS25 » 19 mar 2010, 14:00

Witam,mam przejechane 156tys. km czy ktos wie moze czy powinienem wymienic rozrzad poniewaz nie dawno kupilem auto i nie ma w ksiazce napisane kiedy byl wymieniany .

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 19 mar 2010, 14:12

Chcesz powiedzieć, że w 3.0 ti-di-aj nie ma żadnych pasków do wymiany? :mrgreen:

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 mar 2010, 14:15

Raczej chciał napisać i napisał, że żadnych pasków w rozrządzie do wymiany nie ma.

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 19 mar 2010, 14:17

Wiem co chciał napisać

Ale to co napisał może wprowadzać w błąd

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 19 mar 2010, 14:30

Ale pasek osprzętu co jakiś czas się wymienia?

Tak jak w 2.5 przy okazji wymiany pasków rozrządu.

Więc nawet boski 3.0 nie jest zupełnie bezobsługowy pod tym względem ;)

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 19 mar 2010, 14:34

Czyli twierdzisz, że pasek osprzętu wymienia się zależnie od zewnętrznych oznak zużycia a nie zależnie od przebiegu auta/okresu jaki upłynął od montażu paska?

Tak jak i resztę osprzętu? (np. pompa wody, termostat)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 mar 2010, 14:36

AndyN weź przestań, jak umiesz czytać to nie wkładaj w usta stwierdzeń, które nie padły. Pytanie było o rozrząd i ZelvaBOi na nie odpowiedział... .

AndyN chyba posty sobie nabija, nerwusek.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 15:17 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

TURAS25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 mar 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TURAS25 » 19 mar 2010, 18:27

Dzieki za odpowiedz na moje pytanie :-D a moze ktos wie ile kosztuje pelny serwis nie koniecznie w ASO.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 21 mar 2010, 17:47

Z tego co mi wiadomo - co około 160k km powinno się wymienić pasek zębaty pompy wysokiego ciśnienia. Bo jest schowany za osłonami i nie można go skontrolować wzrokowo :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 04 kwie 2010, 23:05

Jest jeszcze pasek wielorowkowy, jest widoczny z przodu bloku silnika, więc można ocenić sprawnym okiem w jakim stanie sie znajduje.
Co do wymiany pasków, można to spokojnie zrobic bez zdejmowania przodu, ale podobno lepiej i szybciej jest zdjąć, jest wtedy lepszy dostęp (tak powiedział mój mechanik).
Koszt wymiany paska zębatego napędu pompy + napinacz + pasek wielorowkowy + wymiana świeczek - ok 750zł
Nie robiłem tego w ASO
<piwo>

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 06 kwie 2010, 10:39

Slyszalem o problemach z rolkami napinajacymi w 3.0tdi i mimo ze niby rozrzad jest "bezobslugowy" to i tak wypadaloby to naprawic po przejechaniu iles tam tysiecy km... Czy ten problem dotyczy rowniez konstrukcji 2.7tdi? :>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 06 kwie 2010, 11:12

Problem dotyczy 2.7 i 3.0, teoretycznie od 06.2006 napinacze zostały poprawione. Wszytko masz na forum, temat nie jednokrotnie poruszany.

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 06 kwie 2010, 11:25

MaTyS, przepraszam za te pytanie. Faktycznie temat byl poruszany wielokrotnie. Mimo wszystko dzieki za odpowiedz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja