Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,8 Quattro LPG] przełącza się na benzyne

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C5 2,8 Quattro LPG] przełącza się na benzyne

Post autor: Lechunlx » 22 lut 2010, 10:03

Witam wszystkich :)
parę dni temu sprawiłem sobie no we autko, mianowicie A6 2.8 z instalacją DREAM XXI :D
autko jeździ wyśmienicie na gazie jak i na benzynie (chociaż na gazie nie chodzi tak równo). Problem zaczyna się, gdy chce agresywnie przyspieszyć i przeciągnę go gdzieś powyżej 5tyś. obrotów, wtedy przełącznik gaz/benzyna zaczyna piszczeć i mrygać, a kontrolna przełącza się na benzynę. Musze wtedy zatrzymać się, wyłączyć auto i uruchomić jeszcze raz. Gość od którego go kupowałem, mówił, że nie tak dawno wymieniał świece, kable i wszystkie filtry oraz gazownik mu czyścił albo regulował wtryski, teraz już nie pamiętam. Stare kable i świece mam. Jak podłączyłem pod VAG'a to wyrzucił jakieś błędy nt. zbyt bogatej mieszanki, zresetowałem je. Narazie nie mam jak tego sprawdzić znowu, może w przyszłym tygodniu podepnę to zobacze, czy znowu się pojawiły.
Gdzieś słyszałem, o zamarzaniu reduktora, ale dzieje się to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku :(
Ktoś ma jakiś pomysł ?

technic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:04
Lokalizacja: Lubin

Post autor: technic » 22 lut 2010, 10:38

Dość powszechny problem aut z instalacjami gazowymi. Jedź do gazownika niech pogrzebie w ustawieniach sterownika gazu, prawdopodobnie zbyt niski próg przełączania na benzynę. Dobry gazownik będzie wiedział co dokładnie jak obejrzy "mapę" wtrysków. Powodzenia.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 lut 2010, 15:00

Za słaby, bądź uszkodzony reduktor. Oczywiście może to również być problem z ogólnym ustawieniem instalacji. Tak, czy inaczej, do gazownika udać się trzeba.
Pozdrawiam,
Krisker

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 22 lut 2010, 16:57

Też stawiam na reduktor. Ostatnio nie słyszę pochlebnych opinii o sterownikach Dream, więc pewnie komponenty też tam są nieciekawe. To o czym mówisz, to prawidłowe działanie czujnika ciśnienia i centralki, która przy zbyt niskim ciśnieniu reduktora przełącza na benzynę - efekt "kończącego" się gazu. Oczywiście nie jest to prawidłowe zachowanie reduktora :)

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 22 lut 2010, 17:22

hmmm....jeśli to problem reduktora to nie za ciekawie...:/ nie wiecie czy da się go jakoś "regenerować" ? czy trzeba poprostu nowy ?
na razie z tym pojeżdżę bo najwcześniej do gazownika wybiore się za 3tyg.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 22 lut 2010, 18:21

Może wystarczy wymienić membrany i go wyczyścić, chociaż jeszcze pytanie czy ten reduktor zawsze był tak niestabilny czy pojawiło się to teraz.

Poza tym reduktor to nie taka droga sprawa. Myśle, że 300zł i sprawa załatwiona :)

kocur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: kocur » 23 lut 2010, 02:59

A ja Ci powiem Kolego tak :

Miałem to samo. Dokładnie takie same objawy. Kombinowałem, na wszystkie strony. Przełączał sie na gaz, a jak mu ostro dałem czadu ( włączanie się do ruchu, gwałtowne przyspieszanie) to gasł, przełącznik od gazu piszczał i świrował. Odpowiedź była niezwykle prozaiczna.
LUÂŹNA KLEMA MINUS NA AKUMULATORZE !
przy przyspieszaniu akumulator na ułamek sekundy rozłączał się i nie dawał prądu na sterownik gazu.

Wyczyść klemy - i napisz czy pomogło.

ps. Być może Koledzy mają rację ale mnie prostota usunięcia tej usterki powaliła na kolana. dybym sam do tego nie doszedł - w życiu bym nie uwierzył.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 lut 2010, 07:16

Na sekundę spada ciśnienie poniżej progu i przełącza na benzynę. Może być reduktor ale nie musi. Sprawdź czy dzieje się tak też jak zbiornik gazu jest pełny.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 lut 2010, 07:29

Jeśli wcześniej było OK, a czujnik ciśnienia jest za filtrem fazy lotnej (zgodnie ze sztuką), to przyczyną może być też właśnie filtr. No i filtr fazy ciekłej również do sprawdzenia.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 23 lut 2010, 23:07

Na początek zatankuj do pełna i zobacz czy coś się zmienilo jezeli nie to sprawdz filtry tylko obydwa,bo czujnik który załącza gaz masz pewnie ma listwie wtrskowej,jeżeli to nie zadziała to gazownik i sprawdzeni ciśnienia na reduktorze bo bedzie odcinać jak ciśnienie będzie za wysokie, lub za niskie.
jak chcesz się sam pobawić to na ELEKTRODZIE znajdziesz program DREEM pobierz go, nie zapomnij tylko o kablu.

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 24 lut 2010, 20:52

@Karecki998: chętnie bym się pobawił :D ale na razie autko poczeka na gazownika ;)
miałem go zatankowanego do pełna i wydaje mi się, że wraz z spadkiem ilości gazu w baku nasila się to zjawisko :/
może jutro znajde troche czasu żeby się temu konkretnie przyjrzeć.
dziękuje wszystkim za wskazówki i rady :)

Awatar użytkownika
tomkot73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:34
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: tomkot73 » 17 mar 2010, 21:08

Stawiam na reduktor , gdyż miałem to samo. przy gwałtownym dodaniu gazu przełącza sie na benzynkę i jedzie dalej. Zbyt mała wydajność reduktora powoduje ze nie nadąża on podawać sprężonego gazu i ..................następuje benzynka

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 17 mar 2010, 21:28

dokładnie wczoraj dostałem mój zestaw regeneracyjny do reduktora omvl z allegro :)
rozebrałem go, wyczyściłem (a było co czyścić...), wymieniłem membrany i uszczelki, lecz problem pozostał :/
więc będzie trzeba pojechać do gazownika jednak, jak tylko znajde troche czasu :)

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 18 mar 2010, 17:16

Lechunlx, sprawdźcie stabilnośc ciśnienia gazu w zalezności od obciążęnia i obrotów :)

Awatar użytkownika
3bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2010, 23:46
Lokalizacja: Lubin

Post autor: 3bar » 18 mar 2010, 19:56

powiedz najpierw na jakiej rurce masz instalacje na 6 czy na 8 bo przy takim silniku powinna byc 8 druga sprawa filtry fazy ciekłej i fazy lotnej musza byc nowe poniewaz moze byc ustawiony poziom cisnienia gazu na przełaczania sie na benzyne np standardowo jest 800mbr i jak beda filtry zapchane to tak bedzie sie działo druga sprawa samo cisnienie gazu musibyc ustawione na reduktorze na conajmniej 1,6 bara jest jeszcze opcja ze masz gdzies nieszczelna rurke i spada cisnienie . A co do reduktora to gdyby był walniety badz walniete membrany to by były pierwsze objawy np po zgaszeniu auta i odpalnie za 2-3 minuty ciezko by zapalał . no i moze masz gdzies przy czujniku gazu luzne piny ... opcji jest wiele .
,,,,,,,,,

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja