[A6 C5 1.9 TDI] Niska temperatura cieczy
[A6 C5 1.9 TDI] Niska temperatura cieczy
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej : temp. nie przekracza poziomu 75 stopni. Myslalem że to wina mroźnej pogody, ale teraz jest trochę cieplej a temperatura wciąż bez zmian, a pamiętam że rok temu było wszystko ok. Pozatym dlugo schodzi zanim złapie nawet te 75 stopni.Dodam że byłem już u mechanika i ten stwierdził że termostat jest w porządku. Domyślam się więc że to z wina któregoś z dwóch czujników. Jezeli źle rozumuje to proszę wyprowadźcie mnie z błedu a jezeli dobrze to mogłby ktoś podpowiedzieć gdzie te czujniki się znajdują i jak sprawdzić czy są dobre?
Mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej : temp. nie przekracza poziomu 75 stopni. Myslalem że to wina mroźnej pogody, ale teraz jest trochę cieplej a temperatura wciąż bez zmian, a pamiętam że rok temu było wszystko ok. Pozatym dlugo schodzi zanim złapie nawet te 75 stopni.Dodam że byłem już u mechanika i ten stwierdził że termostat jest w porządku. Domyślam się więc że to z wina któregoś z dwóch czujników. Jezeli źle rozumuje to proszę wyprowadźcie mnie z błedu a jezeli dobrze to mogłby ktoś podpowiedzieć gdzie te czujniki się znajdują i jak sprawdzić czy są dobre?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Dokładnie Ci nie wytłumaczę gdzie bo nie mam aż tak wiele styczności z tymi silnikami ale szukaj go po lewej stronie silnika, bliżej ściany grodziowej, powinien być zielony, wychodzą z niego cztery kabelki (G62 daje sygnał do sterownika, G2 do zegarów, jak pisałem wyżej są w jednej obudowie). Co do sprawdzenia to da się go sprawdzić miernikiem, przy określonych temeraturach będzie miał też określoną rezystancję ale to dość niewygodne i pracochłonne, vagiem ktoś kumaty zrobi to w 5 minut i się nie wybrudzi.strong4 pisze:Raf4rb, a gdzie ten czujnik się znajduje? jest jakaś możliwość sprawdzenia go bez vag'a?
Kolego miałem dokładnie to samo, wymiana termostatu rozwiązała problem. Niestety nasze 1.9 już tak maja Ze jak jest troszkę chlodniej to ciężko im złapać temperaturę właściwa. U mnie nawet jak już mam re 90 to jak stanelem w korku to zaxzyna spadać ale nie dużo, tak do 80-85 st. Już taka kostrukcja silnika, niestety.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
U mnie też był problem z temperaturą. Wymiana za kilka złotych termostatu i po problemie.Sycko pisze:U mnie nawet jak już mam re 90 to jak stanelem w korku to zaxzyna spadać ale nie dużo, tak do 80-85 st. Już taka kostrukcja silnika, niestety.
Moja "6" nie mogła dojść do 85 stopni - podstawowy efekt walniętego termostatu. Komputer nie dostając informacji o temperaturze ze względów bezpieczeństwa interpretuje to jako temperaturę maksymalną i chłodzenie jest maksymalne, dlatego ciężko go dogrzać, a właściwie jest to niemożliwe.
[ Dodano: 2010-03-21, 09:09 ]
edit
Z tego co widziałem pracę mechanika to nie jest trudna wymiana, ale bez kanału czy możliwości podniesienia samochodu do góry to ciężko - bo po odkręceniu termostatu (obok miski olejowej) cały płyn chłodniczy się wyleje. Najważniejsze jest ostrożne wkręcenie - żeby trafić w gwint - bo szkoda sobie problemów narobić.
Skoro mechanik stwierdzil, ze termostat dobry, to po co go wymieniac? Ja bym obstawial czujnik G62. Tez mialem problemy tej zimy z zagrzaniem auta, temperatura rosla, potem spadala do 60 i koniec. Dopiero po sprawdzeniu vagiem okazalo sie, ze silnik jest cieply, a czujnik przeklamuje. Wymiana w V6 zajmuje 5 min i jest banalna, az wstyd, ze jechalem z tym do mechanika. Czujnik znajduje sie na gorze, wystaczy tylko zdjac plastikowa oslone.
Dzięki Panowie za informacje, w takim razie u mnie to też termostat. Dziś jeździłem i temperatura nie przekroczyła 70 stopni ale auto grzało dobrze, nie mogę mieć zarzutów bo przez całą zimę grzało super.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zaczynałem:
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7