Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2,5 TDi] sprawdzenie paska rozrządu

Silniki wysokoprężne
teksior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 05 lip 2008, 20:52
Lokalizacja: CHRZANOW

[C5 2,5 TDi] sprawdzenie paska rozrządu

Post autor: teksior » 21 lip 2008, 12:16

Czesc
Jestem tu nowy kupiłem sobie niedawno Audi A6 kombi 2,5 tdi w automacie z 2000r. Chciałbym sie dowiedzieć jak sprawdzić czy pasek rozrządu był wymieniany. Audi ma przejechane 170tys ma ksiazke serwisową. Prosze o odpowiedzi.
Dzieki z góry
Przywitaj sie w dziale powitan i poprawnie nazywaj tematy
Ostatnio zmieniony 21 lip 2008, 13:58 przez teksior, łącznie zmieniany 1 raz.

Huan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:27
Lokalizacja: Londyn/Tunbridge W.

Post autor: Huan » 21 lip 2008, 12:25

Generalnie jezeli nie bedziesz mial rachunkow za robocizne i czesci to raczej pewnosci nigdy miec nie bedziesz a i z tymi rachunkami czasami tez roznie bywa. Sa ludzie co to wierza ze po nie zatartych napisach na pasku czy po braku drobnych pekniec na konturach da sie zdiagnozowac czy pas byl wymieniany i jak dawno temu ale dla mnie to juz uciekanie we wmawianie sobie, ze rozrzadu nie trzeba zmieniac i tym samym zaoszczedzic troche kasy. Moja rada jest taka, wymien i miej spokoj na paredziesiat tysiecy km zamiast dreczyc sie przy kazdej dluzszej czy krotszej jezdzie. Koszty zlego zdiagnozowania sa ogromne! Na logike - lepiej wymienic pasek przy zakupie samochodu albo inaczej...lepiej liczyc sie z kosztami wymiany rozrzadu przy zakupie auta :)
Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
Obrazek

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 21 lip 2008, 13:16

To proste, jak nie ma oryginalnego wydruku z kompa Audi, że pasek był wymieniony musisz założyć, że nie był w terminie zmieniony. Nie ma żadnego sposobu sprawdzenia czy pasek był czy nie był wymieniony. Po demontażu można w pewnym sensie potwierdzić jego stan sprawdzając zużycie pompy wody. Ale to też zgadywanka 50/50.

Nie ryzykuj, zużyty pasek może strzelić bez ostrzeżenia w każdej chwili, a wtedy naprawdę będziesz żałował, że go nie zmieniłeś!
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 22 lip 2008, 13:05

oryginalny powinien byc wymieniony przy 90 tys km nastepny mogl chodzic z 70 tys lub 40 tys a jak masz pecha to jest w niom ten drugi pasek, wiec lepiej wymien tak jak olej i pompe wody , najlepeij z SKF-u ;-) a ile masz koni bo jak 150 to zaniedlugo walki rorzadu Ci prawie napewno padna :-(
Pozdro
Andrzej

teksior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 05 lip 2008, 20:52
Lokalizacja: CHRZANOW

Post autor: teksior » 22 lip 2008, 21:43

ja mam ten 2,5 tdi jak sie nie mysle to 184km. czyli mowicie ze lepiej wymienic. w silniku tak nicnie stuka a pasek nie jest popękany

Andy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 lip 2008, 14:28
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: Andy » 23 lip 2008, 08:21

Teksior
Pytam bo wiem ze silniki 2,5 150km maja taka wade ze przy pezebiegu okolo 200 tys km siadaja walki i pompa taka wada tych silnikow :-( ale jak masz 184 to spoko ;-) z tymi nie ma takich problemów.
pozdro :-)

[ Dodano: 2008-07-23, 08:22 ]
moja odp do greg 25 , jak zwykle zle napisalem ;-)
Andrzej

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 23 lip 2008, 09:53

teksior pisze:ja mam ten 2,5 tdi jak sie nie mysle to 184km. czyli mowicie ze lepiej wymienic. w silniku tak nicnie stuka a pasek nie jest popękany
Popękany pasek może znaczyć o tym, że trzeba go wymienić WCZEÂŚNIEJ, a nie wogóle. Stukanie w silniku to nie oznaka "trzeba wymienić pasek".

Moja skromna rada: wymień go zanim wpakujesz się w poważne koszty. Audi to takie auto, że raz "oszczędzone" pieniądze spowodują lawinę późniejszych kosztów.
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Mandigo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mandigo » 24 lip 2008, 13:56

Wszystko fajnie jezeli chodzi o 150Km i 180Km a co jesli chodzi o 163Km czy tam tez padaja pąpy i wałki bo słyszałem ze tak ,a tak prawde mówiac to słyszałem ze padaja w 163 i 180 głownie a ze te 150 sa najlepsze wiec niewiem co jest prawda.

Mandigo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mandigo » 24 lip 2008, 23:42

Chetnie posłucham bo sam jestem ciekaw chociarz to i tak nic nie zmieni bo auto juz kupiłem

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 25 lip 2008, 00:32

Mój znajomy mechanik twierdzi, że jak 2.5TDI to już najlepiej 180KM wersję. Pozostałe się sypią (co go cieszy bo robi) na maksa, padają głowice, uszczelki, wałki, różne inne rzeczy się dzieją. Ogólnie bardzo odradza 2.5 litrówki, a jak już to bez quattro (podobno mniej awaryjne). Mówił, że ludzie narzekają też na koszty eksploatacji (wymiana paska - to już czuć), na problemy z nierówną pracą w zimie. Podobno dużo ludzi kombinuje i wkłada tam niestandardowe części (np. zawieszenie, popularne źródło - części z Passata B5), które szybciej padają.

Sam nie mam i nie miałem, więc proszę tą opinię traktować jako poglądową opinię mechanika nieautoryzowanego warsztatu.
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Mandigo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mandigo » 25 lip 2008, 18:11

Z tego co sie orientuje ale moge sie mylic to 180km w 2.5tdi wystepuje tylko w quattro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 lip 2008, 22:48

greg25 pisze:A ten problem z wałkami występuje tez w 180-konnych silnikach? Skąd to pytanie o 150 koni? Może mi ktos wyjaśnić?
U mnie wystapił, AKE 180 koni 2000 rok.
greg25 pisze:Dzięki za wyjaśnienie. Czyli kupując 180KM nie ma obawy o wałeczki tak jak w 150-konnej wersji. ta informacja mnie pocieszyła
Radość nieuzasadniona :mrgreen:
Mandigo pisze:Z tego co sie orientuje ale moge sie mylic to 180km w 2.5tdi wystepuje tylko w quattro
No to się jednak mylisz, mam A6 z 2000 roku, silnik AKE 180 KM, Tiptronik i nie jest quatro.
Części samochodowe online - Motostacja pl

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 30 lip 2008, 01:07

Nie tylko Quattro maja 180 koni, wystepowaly 150 konne 180 konne i 180 konne z napedem Quattro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 19 gru 2008, 11:53

a ja mam 2.5tdi 180KM bez quattro i pompa mi padła to chyba niema zasady :(

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 21 gru 2008, 17:12

Moja Audi 150 PS i w quattro

Ma przejechane 210 tys., wałki są po sprawdzeniu i są w dobrym stanie.
Ważne aby gość przed tobą zalewał dobrym syntetycznym olejem i wymieniał
go w porę.
Doczytałem gdzieś że silniki 2,5 TDI przed 2000 rokiem miały wałki rozrządu które się ucierały ( i pewnie coś w tym jest) a po lifcie utwardzono wałki i już się nie ucierały tylko pękały.

To na pocieszenie i też potraktujcie moją wypowiedź jako poglądową.

Wczoraj wymieniłem przepływomierz który mi padł ( koszt 4,5 stuwy) i też się dowiedziałem, że przed liftem częściej padają przepływki. Ale to nie reguła.
I powiem tak: psują się wszystkie samochody tyle tylko że do audi A6 części sporo kosztują , ale jazda za to przyjemniejsza.
A 2,5 TDI ten silnik pięknie pracuje- przy wyższych obrotach w zakresie około 2500 - 4200 ten silnik przypomina ryk benzyniaka no i wtedy przyspiesza bardzo przyjemnie. Benzynowe silniki audi to też poezja dla ucha (mój znajomy ma 2,7 biturbo -pięknie wymiata).
A jeszcze słowo o quattro - kto nie ma nie wie co traci. Chyba że ktoś lubi jak koła na krzyżówce buksują. Ja startuję bez stachu, jakby samochód był przyklejony do jezdni nawet mokrej. Miałem przednionapędowce wcześniej i auto z ESP które przeszkadza przy ostrym starcie bo przymula silnik, niby dobrze tyle że połączenie quattro z ESP to dopiero dobra rzecz ( ja ESP w mojej A6 nie mam, ale jakbym miał wybrać jedno to napewno quattro) Ten napęd to właściwie esensia AUDI.
Audi to klasa

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga