Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 1.9 TDI] Ile macie volt na zegarze?(przed i po rozruchu)

Elektryka
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 26 lut 2010, 20:27

Zapnij miernik pod akumulator i sprawdź na wolnych obrotach.
Jak wszystko wyłączone mi pokazuje 14,33V.
Nie jestem pewien, ale ładowanie uzależnione jest od fabrycznego wyposażenia auta.
W etce jest kilka rodzajów alternatorów.
Mimo to powinno być ponad 14V , jeżeli tak nie masz to gdzieś ginie prąd.
Najczęściej prąd ginie na zaśniedziałych zaciskach na rozruszniku lub masa między alternatorem ,a silnikiem.
Jak masz klimę to aku jest pod kanapą i tam masę trzeba sprawdzić.
Najpierw sprawdź napięcie bezpośrednio na wyjściu z alternatora.
Jak tam jest ok to szukaj dalej.
A może wskaźnik szwankuje?
Pozdro. <ok>

daro_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 08 lut 2010, 16:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: daro_m » 26 lut 2010, 20:41

Chciałbym dodać, że ten problem występuje wyłącznie przy każdorazowym odpaleniu auta. Po jednokrotnym podniesieniu obrotów do 1500 wartość zwiększa do ok. 14V i tak już zostaje :-| niezależnie jakie ma obroty :-|

kornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kornik » 12 mar 2010, 18:32

mam ten sam problem co daro... po uruchomieniu ok 12v wystarczy przygazować i wskakuje na 14,4 alternator sprawdzony wymieniony regulator napięcia bo szczotki padły. Na alternatorze wtyk przeczyszczony, minus na akumulatorze też. Gdzie jeszcze szukać punktów masowych?
ps. zegary pokazują mi ładowanie na poziomie 12v a miernik 14,4v
jestem lekko zdezorientowany ;)

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 12 mar 2010, 18:35

kornik pisze:zegary pokazują mi ładowanie na poziomie 12v a miernik 14,4v
sprawdzałeś na wł. zapłonie?

kornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kornik » 12 mar 2010, 21:23

bez zapłonu ok 10v miernik 12,6v a po zapłonie 12v konsola, miernik 14,4v więc wygląda jak błąd zegara w konsoli około 2v . Może na to mieć wpływ coś nie tak z masami?

Awatar użytkownika
Marcin2313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 lut 2010, 16:21
Lokalizacja: Albertslund/Kielce

Post autor: Marcin2313 » 12 mar 2010, 21:41

Przed odpaleniem 11-12 V po odpaleniu 14-14,5 V pokazuje takie same wartości na mierniku i na konsoli.
Ale ostatnio robiłem pomiary i wyszło na to ze aku traci 1 V dziennie :-( nadszedł jego kres musze pomyśleć o nowym
Audi auto z Inglostadt

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 13 mar 2010, 01:32

a może delikatnie przekręcony zegar V ja mam pochylona godz :-P

kornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kornik » 13 mar 2010, 13:30

niby nie ;) w sumie mi to nie przeszkadza
zrobi sie cieplej to sprawdzę masowanie tylko jakoś nie mogę znaleźć na forum umiejscowienia punktów masowych

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 13 mar 2010, 16:01

kornik, nie wiem jak w c4, ale ja miałem podobny problem i to była masa. U mnie przyczyną była poluzowana masa przy uchwycie do otwierania maski (ale ja mam c5).

kornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kornik » 13 mar 2010, 18:27

w c4 też masa jest przy uchwycie otwierania klapy(pod plastikiem) tam sprawdzałem, przeczyściłem i nie pomogło ;) więc ten typ tak pewnie ma ;>

zrobi się cieplej to jeszcze raz przeczyszczę styki przy alternatorze i rozruszniku ;)

Slimaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:47
Lokalizacja: Olsztyn

Jakie macie ładowanie?

Post autor: Slimaq » 04 wrz 2010, 16:39

Jeśli włączycie wszystkie możliwe odbiorniki, klima, światła, długie i dmuchawa to spada mi ładowanie poniżej 12 To chyba nie jest OK?
Podpowiedzcie proszę
Robert

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 04 wrz 2010, 16:54

Slimaq, raczej nie jest ok, ładowanie powinno się utrzymywać powyżej 12. Jeśli spada niżej to jest coś nie tak. Nie przygasa Ci podświetlenie itd ?

Slimaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Slimaq » 04 wrz 2010, 16:57

no i tak myślałem, wymieniłem wentylator bo jeden nie pracował. Po wstawieniu wentylatora takie właśnie jest zachowanie. Alternator ma nowe szczotki i regulator napięcia. Podpowiedzcie gdzie powinienem szukać problemu.
Robert

mariusz827
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2010, 07:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariusz827 » 04 wrz 2010, 19:04

Slimaq pisze:no i tak myślałem, wymieniłem wentylator bo jeden nie pracował. Po wstawieniu wentylatora takie właśnie jest zachowanie. Alternator ma nowe szczotki i regulator napięcia. Podpowiedzcie gdzie powinienem szukać problemu.
Ja na moje, to brak masy.

pozdr.

Mariusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl