[C4 1.9 TDI] Ile macie volt na zegarze?(przed i po rozruchu)
- jaceqp
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
[C4 1.9 TDI] Ile macie volt na zegarze?(przed i po rozruchu)
Witam. Pytanie j.w.
Ile u was pokazuje wskaźnik woltomierza - w szczególności przed porannym odpalaniem w obecne mrozy oraz po odpaleniu silnika? Przy okazji pyt. nr2 - czy to normalne, że kontrolka grzania świec gaśnie wcześniej niż odłącza się przekaźnik faktycznego podawania napięcia na świece?
U mnie wskaźnik volt po wstępnym nagrzaniu świec i wyłączeniu przekaźnika nie dochodzi do 12V - na oko jakieś 11-11,5... Zastanawiam się czy to nie może być oznaką problemu z akumulatorem.
Z kolei po uruchomieniu silnika wskazówka pokazuje ok 14v (przedostatnia kreska) lub może i nieco powyżej. Obstawiam, że sam alternator raczej nie jest problemem, ale od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że aku trochę osłabł (od paru m-cy auto 24h/dobę pod chmurką).
Wprawdzie autem robię raczej krótkie odcinki po mieście, ale po trasie ponad 130km w 1 stronę nie zauważyłem różnicy w 'doładowaniu' akumulatora.
No i powraca niestety problem dławienia i kopcenia na czarno-biało-niebiesko przez kilka chwil po odpaleniu zimnego silnika. ÂŚwiece wymienione, wtryski czyszczone i regulowane... poprawy brak - ale może chodzi właśnie o aku tj. zbyt słabe kręcenie + za małe napięcie dla świec... :roll:
Ile u was pokazuje wskaźnik woltomierza - w szczególności przed porannym odpalaniem w obecne mrozy oraz po odpaleniu silnika? Przy okazji pyt. nr2 - czy to normalne, że kontrolka grzania świec gaśnie wcześniej niż odłącza się przekaźnik faktycznego podawania napięcia na świece?
U mnie wskaźnik volt po wstępnym nagrzaniu świec i wyłączeniu przekaźnika nie dochodzi do 12V - na oko jakieś 11-11,5... Zastanawiam się czy to nie może być oznaką problemu z akumulatorem.
Z kolei po uruchomieniu silnika wskazówka pokazuje ok 14v (przedostatnia kreska) lub może i nieco powyżej. Obstawiam, że sam alternator raczej nie jest problemem, ale od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że aku trochę osłabł (od paru m-cy auto 24h/dobę pod chmurką).
Wprawdzie autem robię raczej krótkie odcinki po mieście, ale po trasie ponad 130km w 1 stronę nie zauważyłem różnicy w 'doładowaniu' akumulatora.
No i powraca niestety problem dławienia i kopcenia na czarno-biało-niebiesko przez kilka chwil po odpaleniu zimnego silnika. ÂŚwiece wymienione, wtryski czyszczone i regulowane... poprawy brak - ale może chodzi właśnie o aku tj. zbyt słabe kręcenie + za małe napięcie dla świec... :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Lubelskie
przed rozruchem woltomierz pokazuje mi podobne wartości- ok 12V. a po rozruchu to nie pamiętam a nie chciałbym wprowadzać w błąd.
mam taka samo- mija ok 4 sek. zanim przekaźnik wyłączy grzanie dlatego nie patrzę na kontrolkę.jaceqp pisze:czy to normalne, że kontrolka grzania świec gaśnie wcześniej niż odłącza się przekaźnik faktycznego podawania napięcia na świece?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
na moje oko jest to normalne, zawsze możesz miernikiem sprawdzić dokładniejaceqp pisze:U mnie wskaźnik volt po wstępnym nagrzaniu świec i wyłączeniu przekaźnika nie dochodzi do 12V - na oko jakieś 11-11,5... Zastanawiam się czy to nie może być oznaką problemu z akumulatorem.
u mnie też zauważyłem, że teraz (-10 dzień po dniu), to nie dochodzi do 12V
ale spoko bo w instrukcji jest napisane "podczas rozruchu napięcie może spaść do 8V" wiec spoko (chodzi of course o kręcenie)
U siebie sprawdzałem miernikiem z czystej ciekawości bo mam roczny aku i przed uruchomieniem silnika pokazuje 11.5 może nawet niecałe na konsoli A na mierniku ponad 12V
z czego sie ciesze sprawdzałem przy wcześniejszych mrozach. U mnie widocznie zaniż ponad 0.5V.
Po odpaleniu miernikiem już nie sprawdzałem Ale 14 - 15 pokazuje na konsoli zaraz po odpaleniu auta

Po odpaleniu miernikiem już nie sprawdzałem Ale 14 - 15 pokazuje na konsoli zaraz po odpaleniu auta

- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
u mnie tak jak u kolegów, przed odpaleniem okolo 12V po odpaleniu 14 - 14,4V Czasami jest tak, że gdy włączę dużo odbiorników na raz potrafi spaść na 13V i gdy odbiorniki wyłącze to czasem wróci powyżej 14 a czasmi nie - czy mam zacząć się martwić?
Każdego dnia przejeżdżam autem okolo 500 - 600m do pracy i tyle samo z pracy, ciągle na zimnym silniku (tak to do pracy chodzę pieszo ale zimą autkiem ganiam :oops: ) Auto odpala normalnie nawet jak było -20 to pali od pierwszego razu z tym, że te ładowanie ktore raz pokazuje 13 raz 14,4V to trochę mnie nie pokoi
Każdego dnia przejeżdżam autem okolo 500 - 600m do pracy i tyle samo z pracy, ciągle na zimnym silniku (tak to do pracy chodzę pieszo ale zimą autkiem ganiam :oops: ) Auto odpala normalnie nawet jak było -20 to pali od pierwszego razu z tym, że te ładowanie ktore raz pokazuje 13 raz 14,4V to trochę mnie nie pokoi

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Witam forumowiczów
niedawno dołączyłem do forum Audi A6 bo nabyłem bryczkę :mrgreen: chciałbym odświeżyć trochę temat ponieważ zauważyłem jedną i jak dla mnie trochę dziwną rzecz. Przed uruchomieniem auta wskaźnik volt pokazuje niecałe 12V, po odpaleniu na zegarze nadal jest ta sama wartość. Dopiero jak podniosę obroty do ok. 1500 ładowanie wskakuje na ok. 14V
o co tu może chodzić :?: :?:

