Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 110KM] Błąd 01282 podczas logowania i szalenstwo silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

[A6 110KM] Błąd 01282 podczas logowania i szalenstwo silnika

Post autor: mgruszecki » 13 mar 2010, 12:56

Witam,

Sytuacja zdazyla mi sie przed chwila w 110KM Audi TDI, bodajze ASV

Wsadzilem dzis nowa przeplywke i pojechalem na logi. Gdzies przy 3500obrotow na 4 biegu auto dostalo takiego strzala jak by mialo ze 150koni i z tego wszytskiego wzialem noge z gazu, wcisnalem sprzeglo a silinik na max obroty - i tak sie darl przez... 5 sekund powiedzmy, nie wiedzialem co zrobic za bardzo ale wkoncu spadl na bieg jalowy. Mialem wrzucic bieg i zdusic go na hamulcu ale... unormowalo sie. Wyskoczyl taki blad:

01282 Intake Manfloid Flap change - over valve (N239)
28-00 - Short to b+

Po zgaszeniu nie chciala odpalic, po skasowaniu bledu polechtala i zapalila.

Czy to konczy sie turbo czy jaki pieron? co oznacza ten blad ????

Dodam, bo to moze byc wazne, ze auto przez dosc dlugi czas jezdzilo z niesprawna przeplywka - pokazywala maxymalnie 600mg. Takie auto kupilem wiedzac o tym, ale nie myslalem, ze jak wsadze nowa przeplywke, auto dostanie "mocy" i zaczna sie dziac glupoty ;(

z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 13 mar 2010, 14:30

Dodatkowa informacja... z ostatniej chwili ;] stalo sie tak (jw.) juz okolo roku temu (ponoc podczas wyprzedzania z pedalem w podlodze) - potem przez caly ten czas do dzis bylo wporzadku - podobno jakies SzpecMajstry wtedy stwiedzily, ze trzeba wymienic filtr paliwa ;]

Dzisiaj wkoncu auto dostalo "buta" (bo tesciu raczej tak nie jezdzi) z mojej nogi podczas logowania bloku 003 po wymianie przeplywki. Jesli chodzi o blok 011 to turbina laduje za duzo, okolo 2100-2150mbar wlacznie z cisnieniem atmosferycznym czyli zaworek do wymiany wychodzi choc bledu przeladowania nie ma i nie bylo - a co mnie dziwi na output test n75 wychodzi, ze jest sprawny ;/ ale mam na podmiane wiec nie ma problemu.

Ostatni raz jak mialem przypadek gdy silnik dostal samozaplonu i poszly obroty na maxa, to bylo pare lat temu w Volvo v40 na autobanie w dojczach. Wtedy poszedl olej i umarlo turbo. Kosztowalo mnie to lawete do polski (400km) potem w polsce kolejne 400km czyli lacznie 2500 + turbo + robota ;] Dobrze tylko ze motor nie umarl ;)

A teraz no coz... wystraszylem sie jak pieron, ze tesciowi auto zabiłem ;)

Czyli co myslisz Piotrze, jezdzic dalej czy zabierac sie za szukanie przyczyny, czyli igly w kupie siana??????

A moze ktos mial podobny przypadek...

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 13 mar 2010, 22:12

A z pompa co moze byc? Myslisz, ze to bedzie wina pompy jako pompy czy nastawnika? Auto to krajowka, nie ma zbyt duzego przebiegu wiec zuzycie pompy raczej nie wchodzi w gre.

No nic, jutro dla swietego spokoju zdejme gore pompy, zobacze od gory czy nie pekla ktoras ze sprezyn - tak typowo profilaktycznie ;) Przy okazji ustawie dawke bo jest w gornej granicy ;)

Ale znowu gdyby sprezyna, to bylby blad w sterowniku :/ choroba jasna to peszek sie zrobil no:( Wolalbym znalesc przyczyne odrazu, bo jak napisales o granacie to raczej wolalbym aby nie bylo powtorki z rozrywki ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja