A6 [C5] Syntetyk
- GranuL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 729
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
A6 [C5] Syntetyk
Pomijam sprawę bo już nie chce mi się gadac o mechaniku co mi zespół silnik
jak ktoś chce to w moim temacie pisze o tym. Mn
A więc do sedna wymieniony olej i filtry wszystko co potrzeba i tu problem- OLEJ Pełen Syntetyk mam za kupę szmalu Castrola no i od kąd wczoraj wyjechałem od mechanika ciągle pokazuje sie czerwona kontrolka oleju dolałem oleju po kawałku ale ciągle mam olej wiec o co chodzi czemu ciągle sie pokazuje kontrolka
Zwłaszcza jak przycisnę to od razu kontrolka się włącza.- myśl, że syntetyk to porażka w tym silniku i go wywala nie ma kompresji - jest chyba za rzadki co wy na to ?
jak ktoś chce to w moim temacie pisze o tym. Mn
A więc do sedna wymieniony olej i filtry wszystko co potrzeba i tu problem- OLEJ Pełen Syntetyk mam za kupę szmalu Castrola no i od kąd wczoraj wyjechałem od mechanika ciągle pokazuje sie czerwona kontrolka oleju dolałem oleju po kawałku ale ciągle mam olej wiec o co chodzi czemu ciągle sie pokazuje kontrolka
Zwłaszcza jak przycisnę to od razu kontrolka się włącza.- myśl, że syntetyk to porażka w tym silniku i go wywala nie ma kompresji - jest chyba za rzadki co wy na to ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
siemka ja mam niecałe 200tys przebiegu,zalałem teraz castrola 5w40 pełen syntetyk,tobie tez radze na takim jezdzic full synt,turbo chyba masz no nie?tylko jaka marke oleju to juz twoja sprawa,ale producent dokładnie zaleca full synt. :lol:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Ja mam przebieg 230tys,i mam zalany full syntetyk Mobil 0w/40.Zastanawiałem się azy nie zejść piętro nirzej.Zadzwoniłem do ASO by się zapytać ich o opinnię,czy przy tym przebiegu nie zalać auta np. pół syn.Powiedzieli,że to jest żaden przebieg dla śilnika i jeżeli
śilnik nie bierze oleju (litrami) to lać to producent dokładnie zaleca czyli w moim przypadku
full syntetyk.
śilnik nie bierze oleju (litrami) to lać to producent dokładnie zaleca czyli w moim przypadku
full syntetyk.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Producent zaleca 5w30 full syntetyk. I tego bym się trzymał. Zresztą logika tak też mi mówi że z własności fizykochemicznych to ten olej jest najlepszy oczywiście tylko long life i przeglądy long life z wymianami filtrów i możemy spokojnie 30000 jeździć na takim oleju. Jak trzymałem się tych zasad nie brało mi auto ani grama oleju teraz zalałem za namową mechanika mobila 1 0w40 i bierze 3l na 10000.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 21:12 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- drozdu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 mar 2010, 14:37
- Lokalizacja: stalowa Wola-Londyn
sorry ale nie wydaje mi sie ze sa to pseudo porady jak by nie bylo silnik sie zyzywa i predzej czy puzniej bedziesz musial zastosowac troche gesciejszy olej bo jak nie to ci wszystko wypluka co nie znaczy ze masz lac najtansze byle co . Ale w przypadku naszej marki mozna pojezdzic na fulu dosyc dlugo.mietek69 pisze:Bo się nie schodzi w "dół" z olejami... Tu na forum też czytam takie pseudo porady :evil:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
1) schodzić w "dół" to znaczy (i to miałem na myśli) np. z 10w40 na 5w40- tego się nie robi
2) nie do wszystkich konstrukcji naszej marki producent zaleca full
a tak na marginesie
3) w przypadku aut z "drugiej ręki" często nie mamy pewności co tam było lane
2) nie do wszystkich konstrukcji naszej marki producent zaleca full
a tak na marginesie
3) w przypadku aut z "drugiej ręki" często nie mamy pewności co tam było lane
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Jak grochem o ścianę...
Swoją droga, co daje zmiana z 5W40 na 10W40, oprócz tego, że tańszy olej szybciej się starzeje i po czasie tworzy gorszy film olejowy na ściankach, podatniejszy na zerwania, zachowuje się gorzej w niskich temperaturach i z racji swojej ceny ma gorsze komponenty utrzymujące silnik w czystości? A 40tka po W i tak określa podobną lepkość w temperaturze pracy jeśli mowa o oleju świeżym...
To są zabobony lat 80 i niedouczonych mechaników, którzy inni niedouczeni ciągną co nie miara... :roll:mietek69 pisze:Bo się nie schodzi w "dół" z olejami... Tu na forum też czytam takie pseudo porady
A wszystko dlatego, że lałeś kiepski olej! W tym momencie nagar zebrał Ci się na np. na pierścieniach i więcej oleju przedostaje się do komory. Po 3-4 wymianach powinno wszystko wrócić do normy.fishmanr11 pisze:teraz zalałem za namową mechanika mobila 1 0w40 i bierze 3l na 10000.
Swoją droga, co daje zmiana z 5W40 na 10W40, oprócz tego, że tańszy olej szybciej się starzeje i po czasie tworzy gorszy film olejowy na ściankach, podatniejszy na zerwania, zachowuje się gorzej w niskich temperaturach i z racji swojej ceny ma gorsze komponenty utrzymujące silnik w czystości? A 40tka po W i tak określa podobną lepkość w temperaturze pracy jeśli mowa o oleju świeżym...