Jak grochem o ścianę...
mietek69 pisze:Bo się nie schodzi w "dół" z olejami... Tu na forum też czytam takie pseudo porady
To są zabobony lat 80 i niedouczonych mechaników, którzy inni niedouczeni ciągną co nie miara... :roll:
fishmanr11 pisze:teraz zalałem za namową mechanika mobila 1 0w40 i bierze 3l na 10000.
A wszystko dlatego, że lałeś kiepski olej! W tym momencie nagar zebrał Ci się na np. na pierścieniach i więcej oleju przedostaje się do komory. Po 3-4 wymianach powinno wszystko wrócić do normy.
Swoją droga, co daje zmiana z 5W40 na 10W40, oprócz tego, że tańszy olej szybciej się starzeje i po czasie tworzy gorszy film olejowy na ściankach, podatniejszy na zerwania, zachowuje się gorzej w niskich temperaturach i z racji swojej ceny ma gorsze komponenty utrzymujące silnik w czystości? A 40tka po W i tak określa podobną lepkość w temperaturze pracy jeśli mowa o oleju świeżym...