Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 2.5tdi 180km] peklo kolko rozrzadu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

[a6 2.5tdi 180km] peklo kolko rozrzadu

Post autor: Gelo18144 » 14 lut 2010, 10:49

Pomocy!!peklo mi kolko rozrzadu. da sie jakos sprawdzic czy z glowicami (chodzi mi o popychacze i te inne)cos sie stalo bez ich wykrecania,dodam ze to sie stalo przy nie wielkiej predkosci
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:28 przez Gelo18144, łącznie zmieniany 1 raz.

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 14 lut 2010, 12:13

Obawiam się, że jak "peklo ci kolko " to nawet na biegu jałowym może pogiąć " te inne " więc tylko laweta i do warsztatu .

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 16 lut 2010, 07:51

a czy komus trafil sie podobny problem??co wtedy robil??

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 lut 2010, 12:37

Kolego, które "kółko" ci pękło? Jest tam wiele "kółek".

Mi parę dni temu pękła oś napinacza paska klinowego od pompy paliwa. Samochód stanął, ale główny pasek rozrządu jest napięty, więc z zaworami jest OK. Luźny jest tylko pasek napędzający pompę paliwową.

Na 100% nie kręć rozrusznikiem, nie próbuj zapalić silnika itp. ÂŚciągnij samochód do mechanika niech oceni, co się stało. Bez zdejmowania pokrywy zaworów nic nie stwierdzisz, ale ich zdjęcie to szybka sprawa.

Można sprawdzić poprawność ustawienia wałków rozrządu zakładając specjalne blokery na kółka zębate rozrządu i wałki (używa się tego podczas wymiany rozrządu), ale to wymaga rozebrania całego przodu samochodu (co i tak cię czeka) - szybsze jest zdjęcie pokrywy zaworów.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 16 lut 2010, 14:09

przod juz zdejmowalem wiec w tym wprawe mam,a kolko peklo te co napedza walki rozrzadu po lewej srtonie stojac przodem do samochodu(mozna powiedziec ze sie obkrecilo)i to podczas jazdy dosc nie typowa sprawa z tym kolkiem.i czuje ze dosc droga naprawa bedzie.jutro postaram sie zdjac te pokrywy i zobacze co sie tam dzieje,najgorzej bedzie z ustawieniem rozrzadu,jak te kolko calkiem wypadlo z tamtad.najbardziej mnie ciekawi jak moglo to sie stac,niba taka solidna rzecz a rozsypala sie jak z plastiku

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 lut 2010, 19:19

Uuuu... To nieciekawe... Może kolejność była inna: uszkodził się wałek rozrządu, zablokował i spowodował blokadę koła. Ale żeby od razu pękło... Zmęczenie materiału.

Nie chcę cię straszyć, ale nie widzę tego dobrze. Jak będziesz musiał robić wałki, to od razu rób obie strony. To niestety trochę cię szarpnie po kieszeni.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 16 lut 2010, 19:40

czyli bez zdjecia glowic sie nie obedzie??to napewno i zawory nie ktore pogielo

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 lut 2010, 19:52

Gelo18144 pisze:czyli bez zdjecia glowic sie nie obedzie??to napewno i zawory nie ktore pogielo
Lepiej nastaw się na najgorsze. "Klawiaturka" może być trochę zmasakrowana.

Daj znać, co znajdziesz pod pokrywami zaworów. Jak dasz radę, zrób zdjęcia. Będzie od razu dokumentacja tego, co się stało. Szczególnie jestem ciekaw jak wygląda to pęknięte koło.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 16 lut 2010, 20:07

jutro postaram sie wstawic zdjecie,na klawiature i walki jestem juz nastawiony,teraz wszystko kute wstawiam,najbardziej mnie przeraza to co kolega napisal o tym ze mial tlok do wymiany,

[ Dodano: 2010-02-17, 09:27 ]
Obrazek



to jest to kolko nieszczesne

[ Dodano: 2010-02-17, 09:32 ]
reszte zdjec wstawie jak wszystko rozkrece,bo kolko akurat wyszlo bez problemu,po zdjeciu obudowy

filo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: filo90 » 19 lut 2010, 00:29

Kolega arekjask może miać racje co do przebiegu zdarzenia, wałki rozrządu w tych silnikach to pięta Achillesowa <smuty>

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 19 lut 2010, 07:23

ale walki normalnie chodza,nic ich nie blokuje.wczoraj zdjelem pokrywe zaworow,odrazu bylo widac ze jedna dzwigienka jest polamana,a reszta wyglada na ok.moglo cos jeszcze sie stac????jak to sprawdzic??

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 19 lut 2010, 09:08

Gelo18144 pisze:ale walki normalnie chodza,nic ich nie blokuje.wczoraj zdjelem pokrywe zaworow,odrazu bylo widac ze jedna dzwigienka jest polamana,a reszta wyglada na ok.moglo cos jeszcze sie stac????jak to sprawdzic??
Teraz trudno będzie ustalić kolejność zdarzeń, ale mogło być tak, że pękła dźwigienka, zablokowała wałek i spowodowała pęknięcie koła. Choć prawdę mówiąc, czytając o uszkodzeniach myślę, że to raczej najpierw pękło koło. Myślę, że gdyby wałek się kręcił, to narobiłby więcej uszkodzeń.
Ale w sumie to kolejność uszkodzeń nie ma znaczenia - ważne, że uszkodzenia nie wyglądają na poważne.

A propos: parę dni temu pękła mi ośka (średnicy ok. 8 mm) koła napinającego pasek od pompy paliwa - element był wymieniany 2 miesiące wcześniej podczas wymiany całego rozrządu (również z paskami i rolkami osprzętu). Wygląda to na jakąś wadę materiału. Serwis uznał reklamację (części były kupowane w ASO) i dostałem nowy element.
Takie rzeczy jak zmęczenie materiału czy wada materiałowa elementu zdarzają się niezależnie od marki samochodu i wieku elementu.

Czy zdjąłeś jedną osłonę, czy obie? Sprawdź wałki po obu stronach. Jeżeli wałki, dźwigienki i inne elementy są w dobrym stanie, to wymień tylko tą dźwigienkę, daj nowe koło i jeździj dalej.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Gelo18144
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: włodawa

Post autor: Gelo18144 » 08 mar 2010, 10:57

zdjelem dwie oslony i w tej co kolko peklo jedna dzwigienka spadlai popychacz sie rozpadl,walki ok,a w drugiej wszystko ok.najbardziej mnie interesuje czy zaworow nie pogielo??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja