[a6 2.5tdi 180km] peklo kolko rozrzadu
[a6 2.5tdi 180km] peklo kolko rozrzadu
Pomocy!!peklo mi kolko rozrzadu. da sie jakos sprawdzic czy z glowicami (chodzi mi o popychacze i te inne)cos sie stalo bez ich wykrecania,dodam ze to sie stalo przy nie wielkiej predkosci
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:28 przez Gelo18144, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Obawiam się, że jak "peklo ci kolko " to nawet na biegu jałowym może pogiąć " te inne " więc tylko laweta i do warsztatu .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego, które "kółko" ci pękło? Jest tam wiele "kółek".
Mi parę dni temu pękła oś napinacza paska klinowego od pompy paliwa. Samochód stanął, ale główny pasek rozrządu jest napięty, więc z zaworami jest OK. Luźny jest tylko pasek napędzający pompę paliwową.
Na 100% nie kręć rozrusznikiem, nie próbuj zapalić silnika itp. ÂŚciągnij samochód do mechanika niech oceni, co się stało. Bez zdejmowania pokrywy zaworów nic nie stwierdzisz, ale ich zdjęcie to szybka sprawa.
Można sprawdzić poprawność ustawienia wałków rozrządu zakładając specjalne blokery na kółka zębate rozrządu i wałki (używa się tego podczas wymiany rozrządu), ale to wymaga rozebrania całego przodu samochodu (co i tak cię czeka) - szybsze jest zdjęcie pokrywy zaworów.
Mi parę dni temu pękła oś napinacza paska klinowego od pompy paliwa. Samochód stanął, ale główny pasek rozrządu jest napięty, więc z zaworami jest OK. Luźny jest tylko pasek napędzający pompę paliwową.
Na 100% nie kręć rozrusznikiem, nie próbuj zapalić silnika itp. ÂŚciągnij samochód do mechanika niech oceni, co się stało. Bez zdejmowania pokrywy zaworów nic nie stwierdzisz, ale ich zdjęcie to szybka sprawa.
Można sprawdzić poprawność ustawienia wałków rozrządu zakładając specjalne blokery na kółka zębate rozrządu i wałki (używa się tego podczas wymiany rozrządu), ale to wymaga rozebrania całego przodu samochodu (co i tak cię czeka) - szybsze jest zdjęcie pokrywy zaworów.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

przod juz zdejmowalem wiec w tym wprawe mam,a kolko peklo te co napedza walki rozrzadu po lewej srtonie stojac przodem do samochodu(mozna powiedziec ze sie obkrecilo)i to podczas jazdy dosc nie typowa sprawa z tym kolkiem.i czuje ze dosc droga naprawa bedzie.jutro postaram sie zdjac te pokrywy i zobacze co sie tam dzieje,najgorzej bedzie z ustawieniem rozrzadu,jak te kolko calkiem wypadlo z tamtad.najbardziej mnie ciekawi jak moglo to sie stac,niba taka solidna rzecz a rozsypala sie jak z plastiku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Uuuu... To nieciekawe... Może kolejność była inna: uszkodził się wałek rozrządu, zablokował i spowodował blokadę koła. Ale żeby od razu pękło... Zmęczenie materiału.
Nie chcę cię straszyć, ale nie widzę tego dobrze. Jak będziesz musiał robić wałki, to od razu rób obie strony. To niestety trochę cię szarpnie po kieszeni.
Nie chcę cię straszyć, ale nie widzę tego dobrze. Jak będziesz musiał robić wałki, to od razu rób obie strony. To niestety trochę cię szarpnie po kieszeni.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Lepiej nastaw się na najgorsze. "Klawiaturka" może być trochę zmasakrowana.Gelo18144 pisze:czyli bez zdjecia glowic sie nie obedzie??to napewno i zawory nie ktore pogielo
Daj znać, co znajdziesz pod pokrywami zaworów. Jak dasz radę, zrób zdjęcia. Będzie od razu dokumentacja tego, co się stało. Szczególnie jestem ciekaw jak wygląda to pęknięte koło.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

jutro postaram sie wstawic zdjecie,na klawiature i walki jestem juz nastawiony,teraz wszystko kute wstawiam,najbardziej mnie przeraza to co kolega napisal o tym ze mial tlok do wymiany,
[ Dodano: 2010-02-17, 09:27 ]
![Obrazek]()
to jest to kolko nieszczesne
[ Dodano: 2010-02-17, 09:32 ]
reszte zdjec wstawie jak wszystko rozkrece,bo kolko akurat wyszlo bez problemu,po zdjeciu obudowy
[ Dodano: 2010-02-17, 09:27 ]
to jest to kolko nieszczesne
[ Dodano: 2010-02-17, 09:32 ]
reszte zdjec wstawie jak wszystko rozkrece,bo kolko akurat wyszlo bez problemu,po zdjeciu obudowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Teraz trudno będzie ustalić kolejność zdarzeń, ale mogło być tak, że pękła dźwigienka, zablokowała wałek i spowodowała pęknięcie koła. Choć prawdę mówiąc, czytając o uszkodzeniach myślę, że to raczej najpierw pękło koło. Myślę, że gdyby wałek się kręcił, to narobiłby więcej uszkodzeń.Gelo18144 pisze:ale walki normalnie chodza,nic ich nie blokuje.wczoraj zdjelem pokrywe zaworow,odrazu bylo widac ze jedna dzwigienka jest polamana,a reszta wyglada na ok.moglo cos jeszcze sie stac????jak to sprawdzic??
Ale w sumie to kolejność uszkodzeń nie ma znaczenia - ważne, że uszkodzenia nie wyglądają na poważne.
A propos: parę dni temu pękła mi ośka (średnicy ok. 8 mm) koła napinającego pasek od pompy paliwa - element był wymieniany 2 miesiące wcześniej podczas wymiany całego rozrządu (również z paskami i rolkami osprzętu). Wygląda to na jakąś wadę materiału. Serwis uznał reklamację (części były kupowane w ASO) i dostałem nowy element.
Takie rzeczy jak zmęczenie materiału czy wada materiałowa elementu zdarzają się niezależnie od marki samochodu i wieku elementu.
Czy zdjąłeś jedną osłonę, czy obie? Sprawdź wałki po obu stronach. Jeżeli wałki, dźwigienki i inne elementy są w dobrym stanie, to wymień tylko tą dźwigienkę, daj nowe koło i jeździj dalej.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.
