[A6 C5 AKE] Pomarańczowa kontrolka (O)...
[A6 C5 AKE] Pomarańczowa kontrolka (O)...
Witam,
W moim aucie świeci się pomarańczowa kontrolka (O) . Odpiołem kable od klocków, odpiołem kabel od zbiorniczka płynu hamulcowego i nadal świeci (płyn jest na max).
Co jeszcze mogę sprawdzić?
W moim aucie świeci się pomarańczowa kontrolka (O) . Odpiołem kable od klocków, odpiołem kabel od zbiorniczka płynu hamulcowego i nadal świeci (płyn jest na max).
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Swiado
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
klocki napewno chyba ze zwarcie poszlo, ale pewnie juz sa w takim stanie ze wymiana niedlugo chociaz to tak jest urządzone ze chyba jesli sie nie myle to 5000km mozna jeszcze przejechac.. a jesli cos z plynem to bedziesz mial czerwony wykrzyknik (!)
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
swiado pisze:Witam,
W moim aucie świeci się pomarańczowa kontrolka (O) . Odpiołem kable od klocków, odpiołem kabel od zbiorniczka płynu hamulcowego i nadal świeci (płyn jest na max).
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Ta kontrolka wskazuje m.in. na zużycie klocków, jak koledzy wcześniej piszą.
Ale żeby zgasła musiałbyś właśnie zewrzeć kable od klocków a nie wypiąć.
Po kolei: zostaw zbiorniczek płynu w spokoju na razie, wypnij kostki od zużycia klocków i cienkim kabelkiem zewrzyj obie żyły
Jeśli zgaśnie to klocki do wymiany (lub kabelki od kostki do klocka :-D )
Jeśli nie zgaśnie obejrzyj dokładnie kabelki idące od kostki do wnętrza nadkola przez gumową przelotkę do środka auta. Może właśnie przy samej kostce być przerwany jeden.
Najpewniejszy sprawdzian zrobisz, kiedy wyjmiesz te gumowe przelotki i ze środka auta wyciągniesz dwie kolejne wtyczki: czarna od ABS i czerwona od klocków ( co do kolorów kostek mogę się mylić, ale zobaczysz kolory kabelków)
I właśnie w tej kostce wyciągniętej ze środka zewrzyj oba bieguny. Piszę tak dlatego, że u mnie wcale nie było widać, a zerwany był kabelek tuż przy kostce przy kole. Po prostu tak blisko, że nawet nie dało się go zlutować.
Pamiętaj tylko, że musisz mieć wyłączony zapłon i po zwarciu biegunów go włączyć żeby zgasła kontrolka. Samo zwarcie przy włączonym zapłonie nie skutkuje zgaśnięciem kontrolki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
swiado pisze:Witam ponownie.
Rozłączając kabelek od klocków zauważyłem zielony nalot przy wtyczce. Gdy mocniej pociągnołem jeden z przewodów rozkruszył się. To pewnie sprawka soli. Pomaga roztopić lód i przy okazji przewody. Muszę to jakoś posztukować i zobaczę czy zgaśnie kontrolka.
Zrób tak jak ci napisałem i zobaczysz od razu czy to wina przewodu :-D