Pytanie do innych uzytkowników : czy to normalne zjawisko ?
Problem dotyczy sytuacji gdy w trakcie dohamowania trzeba wrzucić bieg i przyspieszyć .
Zauważyłem że jest wtedy podobnie jak w PF126p nie można wrzucić jedynki chyba że prędkość naprawdę spadnie prawie do zera. Awaria to czy się czepiam ? Jeżeli awaria to może macie jakieś pomysły ? Inne biegi działają poprawnie .
[A6 C5 AKN] 1-szy bieg problem z redukcją ?
I wrzucam dwójkę chociaż ciężko mi się przestawić z poprzedniego samochodu . Bywa że samochód toczy się za szybko na jedynkę a za wolno na dwójkę . W efekcie albo na dwójce mam "mini kangura" albo muszę jeszcze dohamować i wrzucić jedynkę . Takie sytuacje zdarzają się przeważnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania tuż przed właczeniem zielonego - hamuję i jeszcze się nie zatrzymałem a tu zielone i można przyspieszać .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Hehe,nie czepiasz się,po to jest forum,i nieraz z najbardziej oczywistą sprawą trzeba tu śmiało wyjeżdżać,niż coś nieświadomie popsućP@weł pisze:Nigdy nie patrzę na prędkościomierz przy zmianie biegów tylko robię to raczej intuicyjnie . Ale przekonaliscie mnie że się czepiam .

Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Do pierwszego biegu mimo wszystko nie powinno się redukowac przy prędkościach powyżej 20kmh, gdyż wtedy jest zbyt duża różnica prędkości obrotowych przełożeń. Wiele automatycznych skrzyń Mercedesa nie pozwala zrzucić na jedynke nawet z Kick Downem jeśli przekroczymy połowę maksymalnej prędkości 1 biegu. Mimo, że konstrukcja skrzyni jest inna, obie podlegają temu samemu zjawisku. Mogę jeszcze ostrzec, że próba redukowania na silę do jedynki może przyczynić się do szybkiego zużycia synchronizatorów. Ja tam prawie całą kariere kierowcy w automatach, ale podpowiem, że biegi najlepiej wrzucać wtedy jak niemal same wpadają 
PS. jak ktoś robi kangurka przy próbie przyśpieszenia na dwójce toczącego auta to może powinien trochę wolniej puszczać sprzęgło?

PS. jak ktoś robi kangurka przy próbie przyśpieszenia na dwójce toczącego auta to może powinien trochę wolniej puszczać sprzęgło?
