Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AKN] 1-szy bieg problem z redukcją ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

[A6 C5 AKN] 1-szy bieg problem z redukcją ?

Post autor: P@weł » 03 mar 2010, 20:09

Pytanie do innych uzytkowników : czy to normalne zjawisko ?
Problem dotyczy sytuacji gdy w trakcie dohamowania trzeba wrzucić bieg i przyspieszyć .
Zauważyłem że jest wtedy podobnie jak w PF126p nie można wrzucić jedynki chyba że prędkość naprawdę spadnie prawie do zera. Awaria to czy się czepiam ? Jeżeli awaria to może macie jakieś pomysły ? Inne biegi działają poprawnie .

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 04 mar 2010, 01:21

Moim zdaniem to jest raczej normalne,że nie wrzucisz :-P ,żeby np. szybko nie rozwalić skrzyni biegów :roll:
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 04 mar 2010, 15:40

I wrzucam dwójkę chociaż ciężko mi się przestawić z poprzedniego samochodu . Bywa że samochód toczy się za szybko na jedynkę a za wolno na dwójkę . W efekcie albo na dwójce mam "mini kangura" albo muszę jeszcze dohamować i wrzucić jedynkę . Takie sytuacje zdarzają się przeważnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania tuż przed właczeniem zielonego - hamuję i jeszcze się nie zatrzymałem a tu zielone i można przyspieszać .

Awatar użytkownika
Bart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 23 mar 2008, 12:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Bart » 05 mar 2010, 08:37

przy jakiej prędkości nie możesz wrzucić jedynki , bo w PF126p jedynka nie miała synchronizatora , u ciebie powinieneś móc wrzucić 1 bieg do takiej prędkości z jaką możesz jechać na tym biegu (przy większych też można ale czasem tylko raz ) , pozdrawiam
Legio patra nostra

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 05 mar 2010, 11:16

koledzy.. ja pare slow kwoli uspokojenia.

Podpytam sie was.. chodzi o C6, moze w C5 tez bylo.. Jak to jest ze wstecznym..??
Ja czasem nie moge go wcisnac..?? Bez znaczenia, czy zimny, czy cieply.. :oops:

Wybaczcie za lekki OT.. ale wystarzcy kilka slow innych kolegow, zeby uspokoic moje sumienie.. :-?

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 05 mar 2010, 12:50

jedynka jest biegie zsynchronizowanym ale da się go włożyć tylko przy małej prędkości ja np u siebie przy 30km/h już nie dam rady go wcisnąć i widocznie tak to jest skonstruowane by nie wysypać skrzyni lub synchronizatora
Piotr

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 05 mar 2010, 15:49

Nigdy nie patrzę na prędkościomierz przy zmianie biegów tylko robię to raczej intuicyjnie . Ale przekonaliscie mnie że się czepiam .

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 05 mar 2010, 15:51

P@weł pisze:Nigdy nie patrzę na prędkościomierz przy zmianie biegów tylko robię to raczej intuicyjnie . Ale przekonaliscie mnie że się czepiam .
Hehe,nie czepiasz się,po to jest forum,i nieraz z najbardziej oczywistą sprawą trzeba tu śmiało wyjeżdżać,niż coś nieświadomie popsuć ;-) pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 mar 2010, 18:26

Do pierwszego biegu mimo wszystko nie powinno się redukowac przy prędkościach powyżej 20kmh, gdyż wtedy jest zbyt duża różnica prędkości obrotowych przełożeń. Wiele automatycznych skrzyń Mercedesa nie pozwala zrzucić na jedynke nawet z Kick Downem jeśli przekroczymy połowę maksymalnej prędkości 1 biegu. Mimo, że konstrukcja skrzyni jest inna, obie podlegają temu samemu zjawisku. Mogę jeszcze ostrzec, że próba redukowania na silę do jedynki może przyczynić się do szybkiego zużycia synchronizatorów. Ja tam prawie całą kariere kierowcy w automatach, ale podpowiem, że biegi najlepiej wrzucać wtedy jak niemal same wpadają :)

PS. jak ktoś robi kangurka przy próbie przyśpieszenia na dwójce toczącego auta to może powinien trochę wolniej puszczać sprzęgło? <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja