Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Zwiekszenie wydajności świateł przednich

Elektryka
Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5] Zwiekszenie wydajności świateł przednich

Post autor: harus » 02 mar 2010, 17:33

Witam

Mam taki mały pomysł ażeby poprawic sobie wydajność przednich reflektorów.

Nie mam ochoty montowac w aucie HID-ów i chce spróbowac i zamontowac żarówki 100W.

Cy stoi coś na przeszkodzie i cos mi może "PAÂŚć" w aucie po włożeniu takich żarówek.

Co o tym myslicie i jakie pomysły macie co do mojego pomysłu.

Czekam na wasze sugestie.

<ok>

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 02 mar 2010, 18:23

H1 55W bierze około 4,6 ampera przy 14V, 100W weźmie ponad 7A, kostki, kable, wszelkie złącza będą bardziej obciążone to raz, dwa to temeratura w reflektorze, widziałem już stopione mocowania żarówki, z odbłyśników poschodziła farba itp., nie wiem jak w Audi, może wytrzyma, może nie, Twoja decyzja.

Też jestem przeciwnikiem HID-ów w reflektorach i autach to tego nie przystosowanych ale światła mam fatalne, mam Nissana Primerę z 92' i w nocy wolę nim jechać, reflektory mam trochę zmęczone, polerkę z zewnątrz im zrobiłem i trochę się poprawiło ale to nie to co powinno być, zastanawiam się co z tym zrobić, podobają mi się te lampy z LED-ami, ma ktoś takie, pochwalcie się ja one świecą.

marcin.audi.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wlkp/nl

Post autor: marcin.audi.a6 » 02 mar 2010, 18:32

harus, miałem żarówki 100w w vw t4.i nic się nie działo,a zrobiłem na nich prawie 100tys km i światło jest naprawdę lepsze, a może spróbuj jakieś żarówki philips które dają więcej światła

Awatar użytkownika
Oxygen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 307
Rejestracja: 03 cze 2009, 15:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Oxygen » 02 mar 2010, 20:52

Także proponuję spróbować 55W żarówek typu philips, osram itp. dających więcej światła (tylko nie super żarówek z supermarketów).

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 02 mar 2010, 21:56

Używając tych "setek" to tylko innych będziesz oślepiał. Na forum w dziale "Warsztat" jest temat "Regeneracja reflektorów ksenonowych" coś w tym stylu ale możesz zastosować do swoich lamp... To po pierwsze. Jak to zrobisz to zainwestuj w jakieś markowe "świeczki" jak radzi kolega Oxygen, w stylu Night View czy View +30% a potem pojedz na stację diagnostyczną w celu ustawienia świateł. A jak tak bardzo chcesz poprawić jakoś świecenia to montaż świateł kenonowych i potem możesz się pokusić nawet na przerobienie ich na biksenonowe - co i jak też opisane na forum w dziale Warsztat. Zapraszam ;-)

[ Dodano: 2010-03-02, 22:01 ]
A poza tym w tej pogodzie to dobrym rozwiązaniem jest też... szmatka i co jazda przecieranie brudnych reflektorów ;-)

Awatar użytkownika
Oxygen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 307
Rejestracja: 03 cze 2009, 15:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Oxygen » 02 mar 2010, 22:02


Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 02 mar 2010, 22:17

Wielkie dzieki za porady ale patrząc na te wypowiedzi obiektywnie raczej skieruje swoją uwage na zakup całych reflektorów Xenon do C5.

Jak juz wcześniej napisałem nie jestem fanem HID , wole dołożyć i nabyc ORI.

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 03 mar 2010, 13:54

Oxygen pisze:proponuję spróbować 55W żarówek typu philips, osram itp. dających więcej światła
Wiele to nie pomoże :-/
Założyłem Philips X-Treme Power i różnica jest , ale ogólnie światła kiepściutkie :-(
Bez czyszczenia soczewek i regeneracji odbłyśników chyba się nie obejdzie :roll:

Awatar użytkownika
Oxygen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 307
Rejestracja: 03 cze 2009, 15:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Oxygen » 03 mar 2010, 20:41

No niestety światełka kiepskie jak się nie ma ksenonów. A czyszczenie oczywiście też trochę pomoże

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 05 mar 2010, 12:39

Ostatnio też interesowała mnie wymiana żarówek na setki lecz co się okazało i czego się dowiedziałem nie modłem nigdzie dostać żarówek o takiej mocy ani nikt nie chciał zprowadzić bo mówią że to jest nie do zrealizowania a jeśli nawet dostanę i założe to panowie policjanci mogą mi zabrać dowód rej. z tej przyczyny iż jest wprowadzony zakaz używania żarówek o takiej mocy więc już nie wiem jak to ztym wszystkim jest i czy to jest prawda z tym zakazem może wy coś na taki temat slyszeliście więc prosiłbym o podpowiedzi jak z tym jest jest z góry dzięki
Piotr

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 mar 2010, 14:55

piotrekr79 pisze:policjanci mogą mi zabrać dowód rej. z tej przyczyny iż jest wprowadzony zakaz używania żarówek o takiej mocy
Tak jak z pseudoksenonami - brak homologacji :mrgreen:

Rico C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2009, 23:11
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Rico C4 » 08 mar 2010, 18:41

Panowie albo ori ksenon albo czyszczenie soczewek i odbłyśników no i zakup lepszych żarówek do naszych aut typu Philips ,Osram itp. ,które dają więcej światła :-P polecam sam jestem po czyszczeniu lampek z doskoku to tylko 2 dni pracy a różnica ogromna.
Satysfakcja gwarantowana <ok> H1 Osram Silverstar +50% takie mam teraz.
było C4 AEL quattro

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 09 mar 2010, 08:40

na chwile obecna ogranicze sie do czyszczenia lampek i zwirciadełek

Miałem wczoraj okazje wracać po nocy z Grudziadza i nie raz widziałem HID-y

Bez obrazy dla zwolenników ale dla mnie "MASAKRA"

Może i jest to leprze światło ałe absolutny egoizm wobec innych kierujących.

Po mijance z takim HID-owcem az mnie oczy zabolały.

Chyba wole doskonalić tradycyjne metody.

<ok>

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 10 mar 2010, 11:10

harus pisze:(...)chce spróbowac i zamontowac żarówki 100W.

Cy stoi coś na przeszkodzie i cos mi może "PAÂŚć" w aucie po włożeniu takich żarówek."
<ok>
Nie miałem okazji dłubać się w instalacji elektrycznej świateł w A6 ale poznałem ją dokładnie w A3 z 2007 roku . Podstawowy problem który musisz wziąć pod uwagę to element włączający zasilanie żarówek . Kiedyś w tym celu stosowano przekaźniki - obecnie tę funkcję pełni element elektroniczny czyli układ scalony lub tranzystor . Sam elelment jest dobrany ze znacznym zapasem prądowym i zniesie zwiększone obciążenie tyle że może bardziej sie rozgrzeje . I tu zaczyna się problem którego nie dostrzega kolega piszący niżej że włożył i nic się nie stało .Ale :
- element ten jest montowany bezpośrednio na obwodzie drukowanym. Radiatorem dla niego jest tylko zwiększona powierzchnia lutowania .
- jako spoiwa uzywa się w większości cyny bezołowiowej która nawet w normalnej temperaturze łatwo się utlenia i tworzy przerwy w postaci obrączek wokół lutowanych końcówek . Taki osłabiony kontakt to powód zwiększonej oporności , stopniowe dalsze wypalanie a w skarjnym przypadku wypalenie dziury w płytce drukowanej .
Oczywiście proces trwa wolno i bezpośrednio po wymianie żarówki nie da się nic zauważyć .
Podobnie będa się pewnie grzały złączki w instalacji bo przecież są obliczane na mniejsze prądy. Podwyższona temperatura to szybsza korozja złączki , słabszy styk a to znowu grozi wzrostem . ÂŻeby nie krakać nie powiem że może to doprowadzić do zapalenia instalacji i odmowy odszkodowania z powodu niewłasciwej żarówki.

Gregor1890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 02 wrz 2009, 20:27
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: Gregor1890 » 10 mar 2010, 12:39

Koledzy a mam takie pytanie troszkę związane z tym tematem w moim aucie są żarówki h4 jak wiadomo mają one dwa włukinka na długie i na krótkie można zrobić tak by gdy jedziemy na krótkich świeciło jedno włukienko tak jak teraz natomiast przy przełączeniu na długie drogowe swieciły dwa włukienka od krótkich i od drogowych wydaje mi się ze by to znacznie poprawiło widoczność oczywiście wtedy gdy możemy włączyć światła drogowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga