[A6 C5] Zwiekszenie wydajności świateł przednich
[A6 C5] Zwiekszenie wydajności świateł przednich
Witam
Mam taki mały pomysł ażeby poprawic sobie wydajność przednich reflektorów.
Nie mam ochoty montowac w aucie HID-ów i chce spróbowac i zamontowac żarówki 100W.
Cy stoi coś na przeszkodzie i cos mi może "PAÂŚć" w aucie po włożeniu takich żarówek.
Co o tym myslicie i jakie pomysły macie co do mojego pomysłu.
Czekam na wasze sugestie.
Mam taki mały pomysł ażeby poprawic sobie wydajność przednich reflektorów.
Nie mam ochoty montowac w aucie HID-ów i chce spróbowac i zamontowac żarówki 100W.
Cy stoi coś na przeszkodzie i cos mi może "PAÂŚć" w aucie po włożeniu takich żarówek.
Co o tym myslicie i jakie pomysły macie co do mojego pomysłu.
Czekam na wasze sugestie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
H1 55W bierze około 4,6 ampera przy 14V, 100W weźmie ponad 7A, kostki, kable, wszelkie złącza będą bardziej obciążone to raz, dwa to temeratura w reflektorze, widziałem już stopione mocowania żarówki, z odbłyśników poschodziła farba itp., nie wiem jak w Audi, może wytrzyma, może nie, Twoja decyzja.
Też jestem przeciwnikiem HID-ów w reflektorach i autach to tego nie przystosowanych ale światła mam fatalne, mam Nissana Primerę z 92' i w nocy wolę nim jechać, reflektory mam trochę zmęczone, polerkę z zewnątrz im zrobiłem i trochę się poprawiło ale to nie to co powinno być, zastanawiam się co z tym zrobić, podobają mi się te lampy z LED-ami, ma ktoś takie, pochwalcie się ja one świecą.
Też jestem przeciwnikiem HID-ów w reflektorach i autach to tego nie przystosowanych ale światła mam fatalne, mam Nissana Primerę z 92' i w nocy wolę nim jechać, reflektory mam trochę zmęczone, polerkę z zewnątrz im zrobiłem i trochę się poprawiło ale to nie to co powinno być, zastanawiam się co z tym zrobić, podobają mi się te lampy z LED-ami, ma ktoś takie, pochwalcie się ja one świecą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wlkp/nl
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Używając tych "setek" to tylko innych będziesz oślepiał. Na forum w dziale "Warsztat" jest temat "Regeneracja reflektorów ksenonowych" coś w tym stylu ale możesz zastosować do swoich lamp... To po pierwsze. Jak to zrobisz to zainwestuj w jakieś markowe "świeczki" jak radzi kolega Oxygen, w stylu Night View czy View +30% a potem pojedz na stację diagnostyczną w celu ustawienia świateł. A jak tak bardzo chcesz poprawić jakoś świecenia to montaż świateł kenonowych i potem możesz się pokusić nawet na przerobienie ich na biksenonowe - co i jak też opisane na forum w dziale Warsztat. Zapraszam
[ Dodano: 2010-03-02, 22:01 ]
A poza tym w tej pogodzie to dobrym rozwiązaniem jest też... szmatka i co jazda przecieranie brudnych reflektorów
[ Dodano: 2010-03-02, 22:01 ]
A poza tym w tej pogodzie to dobrym rozwiązaniem jest też... szmatka i co jazda przecieranie brudnych reflektorów
Tu masz trochę informacji o żarówkach
http://www.vtuning.com/zarowki.html
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Supert ... 303,1.html
http://www.vtuning.com/zarowki.html
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Supert ... 303,1.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
Ostatnio też interesowała mnie wymiana żarówek na setki lecz co się okazało i czego się dowiedziałem nie modłem nigdzie dostać żarówek o takiej mocy ani nikt nie chciał zprowadzić bo mówią że to jest nie do zrealizowania a jeśli nawet dostanę i założe to panowie policjanci mogą mi zabrać dowód rej. z tej przyczyny iż jest wprowadzony zakaz używania żarówek o takiej mocy więc już nie wiem jak to ztym wszystkim jest i czy to jest prawda z tym zakazem może wy coś na taki temat slyszeliście więc prosiłbym o podpowiedzi jak z tym jest jest z góry dzięki
Piotr
Panowie albo ori ksenon albo czyszczenie soczewek i odbłyśników no i zakup lepszych żarówek do naszych aut typu Philips ,Osram itp. ,które dają więcej światła :-P polecam sam jestem po czyszczeniu lampek z doskoku to tylko 2 dni pracy a różnica ogromna.
Satysfakcja gwarantowana H1 Osram Silverstar +50% takie mam teraz.
Satysfakcja gwarantowana H1 Osram Silverstar +50% takie mam teraz.
było C4 AEL quattro
na chwile obecna ogranicze sie do czyszczenia lampek i zwirciadełek
Miałem wczoraj okazje wracać po nocy z Grudziadza i nie raz widziałem HID-y
Bez obrazy dla zwolenników ale dla mnie "MASAKRA"
Może i jest to leprze światło ałe absolutny egoizm wobec innych kierujących.
Po mijance z takim HID-owcem az mnie oczy zabolały.
Chyba wole doskonalić tradycyjne metody.
Miałem wczoraj okazje wracać po nocy z Grudziadza i nie raz widziałem HID-y
Bez obrazy dla zwolenników ale dla mnie "MASAKRA"
Może i jest to leprze światło ałe absolutny egoizm wobec innych kierujących.
Po mijance z takim HID-owcem az mnie oczy zabolały.
Chyba wole doskonalić tradycyjne metody.
Nie miałem okazji dłubać się w instalacji elektrycznej świateł w A6 ale poznałem ją dokładnie w A3 z 2007 roku . Podstawowy problem który musisz wziąć pod uwagę to element włączający zasilanie żarówek . Kiedyś w tym celu stosowano przekaźniki - obecnie tę funkcję pełni element elektroniczny czyli układ scalony lub tranzystor . Sam elelment jest dobrany ze znacznym zapasem prądowym i zniesie zwiększone obciążenie tyle że może bardziej sie rozgrzeje . I tu zaczyna się problem którego nie dostrzega kolega piszący niżej że włożył i nic się nie stało .Ale :harus pisze:(...)chce spróbowac i zamontowac żarówki 100W.
Cy stoi coś na przeszkodzie i cos mi może "PAÂŚć" w aucie po włożeniu takich żarówek."
- element ten jest montowany bezpośrednio na obwodzie drukowanym. Radiatorem dla niego jest tylko zwiększona powierzchnia lutowania .
- jako spoiwa uzywa się w większości cyny bezołowiowej która nawet w normalnej temperaturze łatwo się utlenia i tworzy przerwy w postaci obrączek wokół lutowanych końcówek . Taki osłabiony kontakt to powód zwiększonej oporności , stopniowe dalsze wypalanie a w skarjnym przypadku wypalenie dziury w płytce drukowanej .
Oczywiście proces trwa wolno i bezpośrednio po wymianie żarówki nie da się nic zauważyć .
Podobnie będa się pewnie grzały złączki w instalacji bo przecież są obliczane na mniejsze prądy. Podwyższona temperatura to szybsza korozja złączki , słabszy styk a to znowu grozi wzrostem . ÂŻeby nie krakać nie powiem że może to doprowadzić do zapalenia instalacji i odmowy odszkodowania z powodu niewłasciwej żarówki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 20:27
- Lokalizacja: Strzyżów
Koledzy a mam takie pytanie troszkę związane z tym tematem w moim aucie są żarówki h4 jak wiadomo mają one dwa włukinka na długie i na krótkie można zrobić tak by gdy jedziemy na krótkich świeciło jedno włukienko tak jak teraz natomiast przy przełączeniu na długie drogowe swieciły dwa włukienka od krótkich i od drogowych wydaje mi się ze by to znacznie poprawiło widoczność oczywiście wtedy gdy możemy włączyć światła drogowe