Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A5 C5] 131km, jak to jest z tym gwizdaniem turbiny?

Silniki wysokoprężne
pacos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2009, 18:39
Lokalizacja: Kielce

[A5 C5] 131km, jak to jest z tym gwizdaniem turbiny?

Post autor: pacos » 01 mar 2010, 17:33

Jak to jest, w jednym samochodzie delikatnie słychac nawet na wolnych obrotach jak podgwizduje turbo, a w innych nie. W wujkowym A6 1.9 110km na wolnych i po dodaniu gazu czasem tak fajnie zagwiżdze delikatnie, a w naszym AWX wcale tego nie slychac i z zewnatrz i wewnatrz. Jak to jest u Was? <piwo>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 01 mar 2010, 18:06

pacos,
w moim C6 takze sie zastanawialem.. w VW Passacie slychac bylo (2.0TDI)
a u mnie w 2.7 nic a nic..

Dodam tez, ze mam TT 1.8T i tam az milo slychac...

Albo mamy dobrze wytlumione.. albo nie slychac po prostu:))

Obx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 paź 2009, 09:46
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Obx » 01 mar 2010, 18:53

u mnie przy głębszym przysłuchaniu się słyszę turbinkę jak zassysa... :-P
a przy przygazowaniu, na zewnątrz słychać wyraźniej

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 02 mar 2010, 08:44

censored,
od gwizdania, odroznilbym syczenie

:))

Rico C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2009, 23:11
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Rico C4 » 02 mar 2010, 09:29

U mnie nie słychać żeby gwizdała censored " Gorzej jak gwiżdże co innego bo już raczej nie wróży nic dobrego jak tylko jej wypracowanie." mój znajomy mechanik ma takie samo zdanie czyli teoria się potwierdza.
było C4 AEL quattro

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 02 mar 2010, 16:25

u mnie turbo zanim się rozsypało gwizdało tak głośno jak mój stary gdy popije :mrgreen: .Włożyłem nie dawno używkę z paska b5 i nic żadnego świstu <ok>

Awatar użytkownika
Marcin2313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 lut 2010, 16:21
Lokalizacja: Albertslund/Kielce

Post autor: Marcin2313 » 03 mar 2010, 18:54

W moim jak narazie nic nie gwiżdze i mam nadzieje,że tak zostanie ;-)
Audi auto z Inglostadt

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 04 mar 2010, 10:42

Moim zdaniem wszystkie gwizdy, świsty i syczenie nie jest wskazane. Dlaczego? Bo wskazuje na nieszczelność to raz, po drugie jak jest nieszczelność to zawsze przez nią coś może wlecieć do dolotu co dalej z tym się wiąże wiadomo... Dodatkowo gwizd turbo może być spowodowany tym, że przecierają się łożyska a w takim wypadku turbo długo nie pochodzi... Zobaczcie nawet na nowe samochody czy tam słychać jakieś oznaki pracy turbo... Raczej nie, nawet przy max obrotach (jedynie czuć w fotelu ;-)) Czasami też taki dziwne świsty dochodzą z innych części dolotu jak zaworki czy same przewody lub jakaś część dolotu (przy filtrze powietrza).
Także Panowie moim zdaniem gdy tylko słyszycie jakiś świsty, gwizdy itp. otwierać maskę i sprawdzać dolot (w tym filtr powietrza obowiązkowo). Takie moje zdanie, chyba, że w przyszłości chcecie inwestować w turbo czy inne zaworki itp.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 04 mar 2010, 11:18

Ja jestem trochę zdezorientowany po przeczytaniu tego tematu. Jeżdżąc z otwartą szybą często słyszę jak w nowych autach różnych marek turbina gwiżdże jak wściekła. Sam jeżdżąc nowym jumperem wyraźnie słyszałem gwizd turbawki.

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 04 mar 2010, 14:03

Podłacze sie pod temat gwizdu w turbo:)) u mnie słychac ja przy od 1800- 2000tys obr jak zmieniam biegi.
To chyba nic az tak zlego nie wróży czy tak nie powinno byc,sadziłem ze turbawke powinno cos słychać???
Pozdro
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 04 mar 2010, 14:21

Panowie.. ja swoj gwizd w TT slysze od 1500RPM do ok 3000RPM keidy to silnik jeszcze ja nie zaglusza.

I tak jezdze non stop, a tacho wskazuje 215k km :))) wiec.. jak pisalem wczesniej.

Gwizd turbo.. a syczenie to dwie rozne rzeczy!!!

I wcale nie uwazam, ze gwizd to zly oznaka! <ok>

pawel0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2013, 19:20
Lokalizacja: mława

Post autor: pawel0502 » 07 kwie 2013, 19:57

a co jeżeli gwizd jest na obrotach 1600-2300 lekki luz na wirniku (z którym jeżdże już 3 lata) może jest troche słabszy chociaż a4 1.6i nie moge dać rady [/b]

Awatar użytkownika
wydra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 19 wrz 2010, 10:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: wydra » 08 kwie 2013, 00:03

pawel0502 pisze:a co jeżeli gwizd jest na obrotach 1600-2300 lekki luz na wirniku (z którym jeżdże już 3 lata) może jest troche słabszy chociaż a4 1.6i nie moge dać rady [/b]
temat z przed 3 lat ale lepiej odgrzać niż zaśmiecać forum :)

nie ma się czym przejmować gwizd to nie jest żaden zły objaw !
jedne gwiżdzą, inne nie
ten luz jest wzdłużny czy poprzeczny ??

w swoim passacie AFN nic a nic nie było słychać turbo do czasu wybicia katalizatora (obudowa zostałą)
od wybicia katalizatora turbo na wolnych obrotach i tak do 2tys słychać głośniej niż prace silnika i dodam że nawet mi się to podoba :)

pawel0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2013, 19:20
Lokalizacja: mława

Post autor: pawel0502 » 09 kwie 2013, 22:59

poprzeczny

Awatar użytkownika
wydra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 19 wrz 2010, 10:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: wydra » 10 kwie 2013, 01:04

poprzeczny ma być
Regulamin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga