
[A5 C5] 131km, jak to jest z tym gwizdaniem turbiny?
[A5 C5] 131km, jak to jest z tym gwizdaniem turbiny?
Jak to jest, w jednym samochodzie delikatnie słychac nawet na wolnych obrotach jak podgwizduje turbo, a w innych nie. W wujkowym A6 1.9 110km na wolnych i po dodaniu gazu czasem tak fajnie zagwiżdze delikatnie, a w naszym AWX wcale tego nie slychac i z zewnatrz i wewnatrz. Jak to jest u Was? 

- Marcin2313
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 lut 2010, 16:21
- Lokalizacja: Albertslund/Kielce
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Moim zdaniem wszystkie gwizdy, świsty i syczenie nie jest wskazane. Dlaczego? Bo wskazuje na nieszczelność to raz, po drugie jak jest nieszczelność to zawsze przez nią coś może wlecieć do dolotu co dalej z tym się wiąże wiadomo... Dodatkowo gwizd turbo może być spowodowany tym, że przecierają się łożyska a w takim wypadku turbo długo nie pochodzi... Zobaczcie nawet na nowe samochody czy tam słychać jakieś oznaki pracy turbo... Raczej nie, nawet przy max obrotach (jedynie czuć w fotelu
Czasami też taki dziwne świsty dochodzą z innych części dolotu jak zaworki czy same przewody lub jakaś część dolotu (przy filtrze powietrza).
Także Panowie moim zdaniem gdy tylko słyszycie jakiś świsty, gwizdy itp. otwierać maskę i sprawdzać dolot (w tym filtr powietrza obowiązkowo). Takie moje zdanie, chyba, że w przyszłości chcecie inwestować w turbo czy inne zaworki itp.

Także Panowie moim zdaniem gdy tylko słyszycie jakiś świsty, gwizdy itp. otwierać maskę i sprawdzać dolot (w tym filtr powietrza obowiązkowo). Takie moje zdanie, chyba, że w przyszłości chcecie inwestować w turbo czy inne zaworki itp.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
- Paulofm
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
- Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt
Podłacze sie pod temat gwizdu w turbo:)) u mnie słychac ja przy od 1800- 2000tys obr jak zmieniam biegi.
To chyba nic az tak zlego nie wróży czy tak nie powinno byc,sadziłem ze turbawke powinno cos słychać???
Pozdro
To chyba nic az tak zlego nie wróży czy tak nie powinno byc,sadziłem ze turbawke powinno cos słychać???
Pozdro
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
temat z przed 3 lat ale lepiej odgrzać niż zaśmiecać forumpawel0502 pisze:a co jeżeli gwizd jest na obrotach 1600-2300 lekki luz na wirniku (z którym jeżdże już 3 lata) może jest troche słabszy chociaż a4 1.6i nie moge dać rady [/b]

nie ma się czym przejmować gwizd to nie jest żaden zły objaw !
jedne gwiżdzą, inne nie
ten luz jest wzdłużny czy poprzeczny

w swoim passacie AFN nic a nic nie było słychać turbo do czasu wybicia katalizatora (obudowa zostałą)
od wybicia katalizatora turbo na wolnych obrotach i tak do 2tys słychać głośniej niż prace silnika i dodam że nawet mi się to podoba
