Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9TDI] Gaśnie w różnych nieoczekiwanych momentach.

Silniki wysokoprężne
pattex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 lis 2009, 00:46
Lokalizacja: Kielce

[A6 C5 1,9TDI] Gaśnie w różnych nieoczekiwanych momentach.

Post autor: pattex » 08 lut 2010, 09:31

Witam
Moje autko gaśnie w dziwnych momentach.
2x zdarzyło mi się, żeby auto zgasło "po zakończonym" manewrze wyprzedzania.
Do tego 2x zgasło mi, kiedy jechałem delikatnie (silnik był już solidnie rozgrzany).
Problem występuje bardzo rzadko - chociaż ostatnie 2x zdarzyły się wczoraj i dziś.
Nie ma tu za dużo do opisywania - jadę sobie i ono normalnie gaśnie.

Wczoraj pomęczyłem trochę rozrusznik i odpalił. Dziś ten numer nie przeszedł. Zgasł mi po 12km drogi i kaplica :(

Na początku myślałem, że to paliwo. Pozbyłem się starego i od tamtego czasu jeżdżę na vervie z Orlenu.
Mechanik sprawdzał też bak i mówi, że czysto,
Proszę Was o pomoc i sugestie!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 08 lut 2010, 09:33

filtr paliwa ??

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 10:42

kolega alukard, może mieć rację- nazbierało się syfu w filtrze i się zapycha. Szczególnie po tych mrozach, zobacz czy nie masz żadnego powietrza w przewodach... ;-)

gość_

Post autor: gość_ » 08 lut 2010, 10:55

a ja osobiście nie polecam jakiegokolwiek diesla z Orlenu. Kolega z którym wynajmuje mieszkanie ma służbowego nowego Kangoo (1 miesiąc) może tankować tylko na Orlenie. Paliwo odebrało możliwości jezdne dla samochodu podczas tych dużych mrozów. Niestety Orlen nie ma dobrego ON ;)

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 11:02

ja mogę wszędzie zatankować, bo moje 1.9 wszystko przepali :lol:

pattex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 lis 2009, 00:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: pattex » 08 lut 2010, 20:23

kuna pisze:
pattex pisze:tamtego czasu jeżdżę na vervie z Orlenu.
zmień stację , bo będą następne problemy.
Nie wiem jak w Kielcach , ale w P-niu Orlen nie ma dobrej opinii.
Pozdro,
Musze Orlenu w Kielcach jednak bronic. Paliwo uznawane za dobre jakosciowo.
Filtr mogl byc zasyfiony przez inna stacje - na ktorej poprzednio tankowalem.
Okazalo sie, ze zgniotlo mi przewod paliwowy pod samochodem (nie mam pojecia jak do tego moglo dojsc) tak solidnie, praktycznie nie bylo przeplywu.
Filtr paliwa i tak wymienilem - profilaktycznie ;)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 08 lut 2010, 20:31

pewnie wjechales na jakas bryle sniegu

filtr paliwa co 20tys <ok>

pattex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 lis 2009, 00:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: pattex » 08 lut 2010, 20:51

alukard pisze:pewnie wjechales na jakas bryle sniegu

filtr paliwa co 20tys <ok>
Jakiś taki pechowy jestem.

Tutaj jeszcze zdjęcie fragmentu tego zgniecionego i karteczka, którą znalazłem włożoną za wycieraczkę (w koszulce ;) ) po tym jak zostawiłem auto gnając do pracy ;)
Obrazek

Dzięki wszystkim za pomoc.

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 20:58

haha, pech :lol:

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 21:13

a gdybyś auto zostawił w Wawie na Pardze, to by Ci auto rozebrali :lol:

MADMAX55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2010, 18:58
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: MADMAX55 » 28 lut 2010, 21:03

Witam Kolego pattex mam podobny problem do Twojego a mianowicie:
Posiadam A6 2.5 TDI V6 Q 6 biegów manual 99 rok.
Jadąc dynamicznie zmieniając bieg z 4 na 5 po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie, po ponownym wciśnięciu sprzęgła i wbiciu 5-tego biegu auto zapala i mogę kontynuować jazdę. Jest to bardzo uciążliwe i niebezpieczne gdy w ten sposób uruchamia się silnik, nie wspomnę już o tym, gdy przy 180 km/h zabraknie wspomagania a przed autem zakręt :shock:. Filtry wymieniałem 8 tyś km temu, zawsze mam pełny zbiornik ropy. Proszę o pomoc.

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 01 mar 2010, 14:33

MADMAX55, wiedząc, że auto mi zgaśnie przy 180 wrzucając 5 bieg, to bym nim tyle nie jeździł. Wiesz, że masz nie sprawne auto i tak szybko nim jeździsz ?? :roll:

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 01 mar 2010, 14:58

Też tak miałem i nie wiem co to było tzn podejrzewam, turbina była po zimie zasyfiona (od grudnia do lutego auto jeździło na bardzo krótkich odcinkach i cały czas na zimnym silniku, zero trasy) że praktycznie ciągle tryb awaryjny łapał i gdy wtedy pociągnąłem np na 3 czy 4 powyżej 4 tys rpm wciskałem sprzęgło żeby np zmienić bieg na wyższy - silnik gasł dopiero jak śniegi i lody puściły zacząłem jeździć bardzo agresywnie, często pod 4 tys rpm kręcenie i praktycznie ostatnio non stop 160 - 180 po trasie i problem z przeładowaniem zniknął (logi grupy 011 wyglądają już dobrze) i po takim "odmulaniu" silnik już nie gaśnie.

Dodam, ze miałem tak, że na środku skrzyżowania gdy wrzucić chciałem dwójkę auto zdechło i żeby odpalić trzeba długo kręcić i gaz w podłogę :evil: co mnie strasznie wku***ło i irytowało i te klaksony... Może przeładowanie nie ma powiązania z gaśnięciem ale właśnie gdy turbina przestała przeładowywać to i auto przestało gasnąć <ok> także w moim przypadku chyba było przyczyną bardzo mocno ładujące turbo :-x
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
pioroon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2009, 06:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pioroon » 01 mar 2010, 15:38

Trzeba pamiętać, żeby co jakiś czas wyprostować trochę prawą nogę co by turbinka służyła dłużej (oczywiście po rozgrzaniu!), tak to już jest w 1.9 :mrgreen:
//Piotrek

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 01 mar 2010, 16:48

pioroon pisze:Trzeba pamiętać, żeby co jakiś czas wyprostować trochę prawą nogę co by turbinka służyła dłużej (oczywiście po rozgrzaniu!), tak to już jest w 1.9 :mrgreen:
<ok> ÂŚWIęTE SÂŁOWA <ok>

Mit dotyczący diesla: nie lubi wysokich obrotów...może i silnik nie lubi ale prawda jest taka, że jak kopciucha nie przegonisz i uprawiasz PSJ to zaczynają się dopiero problemy :roll: :evil:


TDI trzeba czasami ostro przegonić, żeby był w dobrej kondycji !
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja