Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

audi 2.5 tdi pęknięte dźwigienki

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hiteq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2010, 21:56
Lokalizacja: zduńska wola

audi 2.5 tdi pęknięte dźwigienki

Post autor: hiteq » 22 lut 2010, 22:11

Witam . jechałem na kazdym biegu tak do około 3tys i przerzucałem na nastepny bieg aż do 4 i na nim dociągło mi do 2500 i dalej niechciało ciągnąć , auto troche zwolniło i wrzuciłem na 3 i pociągłem do około 3000 obrotów i nagle coś pukło i zgasł mi silnik, rozebrałem pokrywy zaworów i okazało sie ze na jednej głowicy są pekniete 3 dźwigienki a na drugiej 6 . wałki są dobre krzywki nie wytarte, co mogło byc przyczyna tego?

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 22 lut 2010, 23:18

Opis wskazuje na ewidentna kolizje tlokow z zaworami. Zazwyczaj takie sa skutki przeskoczenia paska rozrzadu o kilka zabkow. w innej wersji moglo nastapic zablokowanie jednego zawora (np. gdyby dzwignia zaworowa dostala sie miedzy zwoje sprezyny zaworowej). Skutki zawsze oplakane ... . Wspolczucia !

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 23 lut 2010, 10:07

Albo poprostu kiepkiej jakosci byly te dzwigienki. Ja mialem tez pekniete nie bylo zadnego stuku , zauwazylem dopiero po sciagnieciu dekli. Sprawdz plynnosc dzialania zaworów ewentualnie zaluz nowe i przekrec walem korbowym. W ten sposob sprawdzisz czy nic ich nie blokuje. Pozdr.

smoke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
Imię: Smotek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: smoke » 13 mar 2010, 10:22

Witam mam pytanko czy pod czas gdy sypie się hydraulika tzn pękają hydro popychacze i spadają krzywki to jest możliwość uszkodzenia zaworów ssących i wydechowych w głowicy. Pytam ponieważ miałem taki przypadek ostatnio i po wymianie hydrauliki całej i po złożeniu gdy mechanik odpalił auto nie miałem ciśnienia na dwóch cylindrach, no i niestety znów trzeba było rozbierać głowicę. Mechanik powiedział że lekko wygięły się zaworki.

Moje pytanie czy to mógł być skutek wcześniejszej awarii hydrauliki czy błąd mechanika podczas składania rozrządu???? W skutek czego przeskoczył rozrząd na przykład a mechanik twierdzi że to od hydrauliki ????

Dodam że mechanik twierdził od początku że rozrząd jest ok że to tylko hydraulika i teraz nie wiem czy jest taka możliwość że od hydro popychaczy gną się zaworki!!!!
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 14:16

smoke, prośba, nie od dziś jesteś na forum, to nie zadawaj tego samego pytania w kilku róznych wątkach :!:

Przed chwila męczylem się aby Ci odpowiedzieć, a po chwili zagladam tu i widzę jakaś fatamorgana czy co ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja