Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Jakie ciśnienie w kołach???

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
gospi88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: Bordziłówka

[A6 C5]Jakie ciśnienie w kołach???

Post autor: gospi88 » 29 sie 2008, 21:16

Witam.Mam audi A6 C5 1.9TDI w automacie.Jakie powinno być ciśnienie przy załadowanym aucie w oponakach 205/55R16?Czy 2,4 bara z przodu i z tyłu wystarczy?

Nazywaj poprawnie tematy :!:
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 21:31 przez gospi88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 29 sie 2008, 21:26

wystarczy ;) nie masz info na wlewie paliwa lub na slupku B o cisnieniu?

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 29 sie 2008, 23:19

A ja mam żółte wentyle i zapewne jest tam jakiś gaz ?!
Pomimo tego odważyłem sie i skorzystałem z maszyny na Orlenie i sprawdiłem stan i nawet upusciłem trochu z kół bo miałem 2,6 bara w 205/55/R16.

Teraz mam 2,3 bara i tak jest chyba ok
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

macieja910

Post autor: macieja910 » 30 sie 2008, 13:02

gospi88 na klkapce wlewu paliwa masz napisane jakie cisnienie powinno byc z tylu i jakie z przodu

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 12 wrz 2008, 02:09

W podobnym temacie wrzucałem już ten bardzo przydatny link, ale wklejam jeszcze raz:
http://goodyear.tiremanager.eu/pl_pl/default.aspx
Tam jest wszystko w temacie doboru ciśnienia do różnych rozmiarów, w tym i tych nie standardowych. Ale i na klapce wlewu paliwa jest wszystko w rozmiarach w standardzie ;-)
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 11 kwie 2009, 21:48

Temat widzę lekko leciwy już - ale problem jak najbardziej aktualny. ;-)

Na tej stronce, którą podał paw1972 zalecają - jak widzę po moich wskazówkach z nalepki na wlewie paliwa - większe ciśnienia niż producent samochodu.

Ja jestem generalnie zwolennikiem odrobinę większych ciśnień z dwóch powodów:
1. opona ma większą nośność jak jest trochę bardziej dopompowana, co na warszawskich dziurach i krawężnikach ma znaczenie
2. biorę poprawkę na utratę ciśnienia ;-)

Mam w moim Q 205/60/R15. Ostatnio dobiłem (na lekko ciepłych oponach) po 3.2 i jechałem pusty. Na zimnym to będzie ok. 0.3-0.4 mniej chyba.

W mieście jak najbardziej to jest ok. W trasie trochę za mocno skakał i w dodatku był lekko nadsterowny. Pewnie następnym razem mu na takich lekko ciepłych dobiję 2.8-3.0 przód i 3.0-3.2 tył, żeby przód był bardziej miękki i żeby znikła ta nadsterowność.

Dam znać po następnym pompowaniu ;-)

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 19 lut 2010, 12:13

Mam wrażenie, ze koledzy mylą pojecie sprężysty, miękki, twardy, sztywny. Dobicie wyższego ciśnienia w oponie powoduje usztywnienie samochodu i większe odczuwanie nierówności i dziur na drogach. Ciśnienie niższe to bardziej komfortowa jazda z założeniem, ze nie będziemy ostro szaleć na zakrętach bo wtedy opona ma szansę na większe pływanie.Ciśnienie w oponach należy kształtować odpowiednio od obciążenia i tak aby zawsze cała powierzchnia bieżnika była częścią roboczą na jezdni bo wtedy mamy lepszą przyczepność, hamowanie no i mniejsze zużycie. W takim razie wszelkie dywagacje co do ciśnienia mamy na wlewie paliwa od producenta. Chyba się ze mną zgadzacie?
Mundek

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 19 lut 2010, 13:04

Mundek2009 pisze:Ciśnienie w oponach należy kształtować odpowiednio od obciążenia i tak aby zawsze cała powierzchnia bieżnika była częścią roboczą na jezdni bo wtedy mamy lepszą przyczepność, hamowanie no i mniejsze zużycie.
Nie zgadzam się :mrgreen: Podniesienie ciśnienia w kołach skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa (zmniejszają się opory toczenia)

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 19 lut 2010, 13:23

tomciar pisze:Nie zgadzam się Podniesienie ciśnienia w kołach skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa (zmniejszają się opory toczenia)
Tomciar - jeśli tak uważasz, to kup sobie cieńsze oponki. najlepiej 145. Masz A6 a nie Trabanta. Dlatego producent przewidział min 185 . Oszczędzać można ale nie w ten sposób. Sprawdź sam. Nabij opony ciśnieniem 3,0 na lato a jesienią stwierdzisz, ze koszty oszczędności paliwa są tak znikome do kosztów nowych 4 opon bo te będą łyse pośrodku.
Mundek

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 19 lut 2010, 14:24

Mundek2009, ja nic nie pisałem o A6, ja tylko nie zgodziłem się z Twoją opinią że opona przylegająca całą powierzchnią roboczą do jezdni powoduje mniejsze zużycie paliwa.

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 19 lut 2010, 14:45

Ale pompowanie ponad normę zawsze wiąże się z nierównym zużyciem opony. A widełki ciśnień są bardzo wąskie. :roll: Zawsze pompujemy optymalnie :mrgreen:
Mundek

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 19 lut 2010, 15:04

Zgadza się, ja bym nie pompował dla ekonomii rezygnując z komfortu i dewastując opony. Ale spotkałem się z wlepkami w nowych samochodach na których było podane ciśnienie w ogumieniu dla standard, dla pełnego załadunku oraz dla trybu ECO.

Obrazek

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 19 lut 2010, 18:55

Jak widzę to widełki nie sa tu duże. Od 2 do 2,5. Pewnie tryb ECO jest dla wagi samego kierowcy. Nie jest to zasadnicza różnica a może i producent określa typ i charakter opon.
Mundek

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 21 lut 2010, 22:40

Problem z doborem ciśnienia do opon zaczyna się wtedy, kiedy zakładamy inny rozmiar niż producent ma w swojej tabeli. Np. w C5 2.5 TDI nie ma opcji 235/40/18. Wg. tabeli Good Year powinno być dl atego auta przy zwykłej jeździe 2.8 . Jak odebrałem komplet nowych kół sprawdziłem ciśnienie - było identyczne na wszystkich - 2.4 bara. Pojechałem do pierwszego sieciowego zakładu oponiarskiego - podali dla mnie ciśnienie 2.3 bara. Pojechałem do kolejnego - 2.4 bara. Mimo tego nabiłem 2.8 bara, a na szybką trasę 3.1 bara. Ciśnienie regularnie korygowane i sprawdzane. Po około 40 tys. km opony nadawały sie do wyrzucenia. Kupiłem w PL tymczasowo używane o tym samym rozmiarze - nabite ciśnienie było 2.3 bara - poprosiłem o 2.8 bara. Niedługo potem kupiłem komplet nowych (ten sam rozmiar) a ciśnienie było nabite do 2.4 bara. I właściciel zakładu oponiarskiego zdecydowanie twierdził, że takie mam mieć ciśnienie. A więc mam 2.4 bara i obserwuję zużycie bieżnika. Na razie idzie równomiernie a po około 15 tys. km przód ma 5 mm a tył 7 mm. Dzisiaj sprawdzałem ponownie ciśnienie i trzyma idealnie 4 x 2.4 bara. Z przodu koła mają leciutkiego "kapcia" a z tyłu wygląda OK.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 21 lut 2010, 23:08

No właśnie. Ja mam komplety na zimę i lato na felach. Tylko zmieniam całość. A ciśnienie ustawiam tak jak Ty z tym określeniem na przód lekkiego kapcia. Mam zrobione już 2 sezony na każdym komplecie po 30 tys i zużycie mam niemal niewidoczne. Jeszcze poganiam z 2 latka, tak ok. 80 tys. Kultura jazdy, nagłe hamowanie i jazda na właściwych oponach w sezonie to dbałość <ok> <ok> o własne gumy:)
Mundek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga