[A6 C5]Jakie ciśnienie w kołach???
[A6 C5]Jakie ciśnienie w kołach???
Witam.Mam audi A6 C5 1.9TDI w automacie.Jakie powinno być ciśnienie przy załadowanym aucie w oponakach 205/55R16?Czy 2,4 bara z przodu i z tyłu wystarczy?
Nazywaj poprawnie tematy :!:
Nazywaj poprawnie tematy :!:
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 21:31 przez gospi88, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja mam żółte wentyle i zapewne jest tam jakiś gaz ?!
Pomimo tego odważyłem sie i skorzystałem z maszyny na Orlenie i sprawdiłem stan i nawet upusciłem trochu z kół bo miałem 2,6 bara w 205/55/R16.
Teraz mam 2,3 bara i tak jest chyba ok
Pomimo tego odważyłem sie i skorzystałem z maszyny na Orlenie i sprawdiłem stan i nawet upusciłem trochu z kół bo miałem 2,6 bara w 205/55/R16.
Teraz mam 2,3 bara i tak jest chyba ok
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
W podobnym temacie wrzucałem już ten bardzo przydatny link, ale wklejam jeszcze raz:
http://goodyear.tiremanager.eu/pl_pl/default.aspx
Tam jest wszystko w temacie doboru ciśnienia do różnych rozmiarów, w tym i tych nie standardowych. Ale i na klapce wlewu paliwa jest wszystko w rozmiarach w standardzie
pozdr.
http://goodyear.tiremanager.eu/pl_pl/default.aspx
Tam jest wszystko w temacie doboru ciśnienia do różnych rozmiarów, w tym i tych nie standardowych. Ale i na klapce wlewu paliwa jest wszystko w rozmiarach w standardzie
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
Temat widzę lekko leciwy już - ale problem jak najbardziej aktualny.
Na tej stronce, którą podał paw1972 zalecają - jak widzę po moich wskazówkach z nalepki na wlewie paliwa - większe ciśnienia niż producent samochodu.
Ja jestem generalnie zwolennikiem odrobinę większych ciśnień z dwóch powodów:
1. opona ma większą nośność jak jest trochę bardziej dopompowana, co na warszawskich dziurach i krawężnikach ma znaczenie
2. biorę poprawkę na utratę ciśnienia
Mam w moim Q 205/60/R15. Ostatnio dobiłem (na lekko ciepłych oponach) po 3.2 i jechałem pusty. Na zimnym to będzie ok. 0.3-0.4 mniej chyba.
W mieście jak najbardziej to jest ok. W trasie trochę za mocno skakał i w dodatku był lekko nadsterowny. Pewnie następnym razem mu na takich lekko ciepłych dobiję 2.8-3.0 przód i 3.0-3.2 tył, żeby przód był bardziej miękki i żeby znikła ta nadsterowność.
Dam znać po następnym pompowaniu
Na tej stronce, którą podał paw1972 zalecają - jak widzę po moich wskazówkach z nalepki na wlewie paliwa - większe ciśnienia niż producent samochodu.
Ja jestem generalnie zwolennikiem odrobinę większych ciśnień z dwóch powodów:
1. opona ma większą nośność jak jest trochę bardziej dopompowana, co na warszawskich dziurach i krawężnikach ma znaczenie
2. biorę poprawkę na utratę ciśnienia
Mam w moim Q 205/60/R15. Ostatnio dobiłem (na lekko ciepłych oponach) po 3.2 i jechałem pusty. Na zimnym to będzie ok. 0.3-0.4 mniej chyba.
W mieście jak najbardziej to jest ok. W trasie trochę za mocno skakał i w dodatku był lekko nadsterowny. Pewnie następnym razem mu na takich lekko ciepłych dobiję 2.8-3.0 przód i 3.0-3.2 tył, żeby przód był bardziej miękki i żeby znikła ta nadsterowność.
Dam znać po następnym pompowaniu
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Mam wrażenie, ze koledzy mylą pojecie sprężysty, miękki, twardy, sztywny. Dobicie wyższego ciśnienia w oponie powoduje usztywnienie samochodu i większe odczuwanie nierówności i dziur na drogach. Ciśnienie niższe to bardziej komfortowa jazda z założeniem, ze nie będziemy ostro szaleć na zakrętach bo wtedy opona ma szansę na większe pływanie.Ciśnienie w oponach należy kształtować odpowiednio od obciążenia i tak aby zawsze cała powierzchnia bieżnika była częścią roboczą na jezdni bo wtedy mamy lepszą przyczepność, hamowanie no i mniejsze zużycie. W takim razie wszelkie dywagacje co do ciśnienia mamy na wlewie paliwa od producenta. Chyba się ze mną zgadzacie?
Mundek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Nie zgadzam się :mrgreen: Podniesienie ciśnienia w kołach skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa (zmniejszają się opory toczenia)Mundek2009 pisze:Ciśnienie w oponach należy kształtować odpowiednio od obciążenia i tak aby zawsze cała powierzchnia bieżnika była częścią roboczą na jezdni bo wtedy mamy lepszą przyczepność, hamowanie no i mniejsze zużycie.
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Tomciar - jeśli tak uważasz, to kup sobie cieńsze oponki. najlepiej 145. Masz A6 a nie Trabanta. Dlatego producent przewidział min 185 . Oszczędzać można ale nie w ten sposób. Sprawdź sam. Nabij opony ciśnieniem 3,0 na lato a jesienią stwierdzisz, ze koszty oszczędności paliwa są tak znikome do kosztów nowych 4 opon bo te będą łyse pośrodku.tomciar pisze:Nie zgadzam się Podniesienie ciśnienia w kołach skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa (zmniejszają się opory toczenia)
Mundek
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Problem z doborem ciśnienia do opon zaczyna się wtedy, kiedy zakładamy inny rozmiar niż producent ma w swojej tabeli. Np. w C5 2.5 TDI nie ma opcji 235/40/18. Wg. tabeli Good Year powinno być dl atego auta przy zwykłej jeździe 2.8 . Jak odebrałem komplet nowych kół sprawdziłem ciśnienie - było identyczne na wszystkich - 2.4 bara. Pojechałem do pierwszego sieciowego zakładu oponiarskiego - podali dla mnie ciśnienie 2.3 bara. Pojechałem do kolejnego - 2.4 bara. Mimo tego nabiłem 2.8 bara, a na szybką trasę 3.1 bara. Ciśnienie regularnie korygowane i sprawdzane. Po około 40 tys. km opony nadawały sie do wyrzucenia. Kupiłem w PL tymczasowo używane o tym samym rozmiarze - nabite ciśnienie było 2.3 bara - poprosiłem o 2.8 bara. Niedługo potem kupiłem komplet nowych (ten sam rozmiar) a ciśnienie było nabite do 2.4 bara. I właściciel zakładu oponiarskiego zdecydowanie twierdził, że takie mam mieć ciśnienie. A więc mam 2.4 bara i obserwuję zużycie bieżnika. Na razie idzie równomiernie a po około 15 tys. km przód ma 5 mm a tył 7 mm. Dzisiaj sprawdzałem ponownie ciśnienie i trzyma idealnie 4 x 2.4 bara. Z przodu koła mają leciutkiego "kapcia" a z tyłu wygląda OK.
pozdr.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
No właśnie. Ja mam komplety na zimę i lato na felach. Tylko zmieniam całość. A ciśnienie ustawiam tak jak Ty z tym określeniem na przód lekkiego kapcia. Mam zrobione już 2 sezony na każdym komplecie po 30 tys i zużycie mam niemal niewidoczne. Jeszcze poganiam z 2 latka, tak ok. 80 tys. Kultura jazdy, nagłe hamowanie i jazda na właściwych oponach w sezonie to dbałość o własne gumy:)
Mundek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga