To już trzeba poszukać np. w Googlach i popytać ludzi (na forach, grupach dyskusyjnych), którzy rzeczywiście tego dokonali.stasiuszef pisze:Ciekawa jest Twoja opinia na temat czyszczenia silnika jakimiś środkami, a później zalanie full syntetyka.Jeśli ktoś ma takie doświadczenia, to fajnie by było jakby się nimi podzielił.
I bardzo dobrze Zwykłe Mobile nie są jakieś super zachwycające, ot zwykłe olejestasiuszef pisze:Ja osobiście chyba zmienię na syntetyk
Zauważyłem, że jeśli olej ma dużą liczbę TBN (liczba ta mówi o zdolnościach myjących silnik), to może to oznaczać, że myje... sam siebie - np. Lotos Synt. 5W40, ma tą liczbę na poziomie 11,5, a inne koło 7-9. Mobil 1 5W50: 12, a Shell Rimula (syntetyczny) 10W40 na poziomie 17 - ale to olej do pojazdów "nadwyrężanych" -busy itp. Dlatego ciężko się tym sugerować w sposób bezpośredni, ale można się domyślić, że jeśli lidlowski (lub inny podejrzany) olej ma wysoką tą liczbę - to z pewnościa nie pomoże to silnikowistasiuszef pisze:A tak na marginesie.Istnieją jakieś środki dodawane do oleju które zatrzymują wytwarzanie się szlamu z oleju??