Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c6 3.0TDI] Spadek mocy i tykanie po rozgrzaniu.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

[A6 c6 3.0TDI] Spadek mocy i tykanie po rozgrzaniu.

Post autor: t-m-c » 26 sty 2010, 21:02

Witam!
Niedawno stałem się nieszcześliwym(jak sie okazało) posiadaczem swojego audi i szczesliwym członkiem tego forum. Niestety nie mineło dużą czasu a moje a6 2005r sprawia pierwsze poważne problemy. Główne objawy to dymienie na biało(dużo dużo dymu), dziwne tykanie z prawej strony silnika i ostatniego czasu zaobserwowany spadek mocy. Przybywa tagże oleju. Problem powstał po wymianie uszczelki przy klapie gaszącej, problem opisywałem tu30tdi-225km-wyciek-w-okolicach-turbiny-vt15445.htm. W ASO mechanik powiedział mi że do głowicy mógł sie dostać jakiś "paproch" który powoduje niedomykanie któregos zaworu. Zalecił demontarz głowicy i ewentualność jej wymiany(15tyś złotych). Inny mechanik strwierdził że niemozliwa jest wersja opisana powyżej a problem dotyczy któregoś napinacza.
Po przeanalizowaniu forum wnioskowałem lejące wtryski ale nie wiem czy uszkodzony wtrysk może powodować tykanie, dosć głośne jakby stukanie wyrażnie słyszalne po prawej stronie silnika. Prosze o wasze opinie na ten temat. Będe wdzięczny za wszelką pomoc.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 26 sty 2010, 21:17

Wiesz co, na silnikach to się znam jak baba na kosmitach, ale sekwencja zdarzeń może być taka: jakiś uwalony wtrysk powoduje uszkodzenie (wypalanie) któregoś tam zaworu (albo jego gniazda), a toto z kolei zaczyna wydawać dźwięk o którym piszesz... tykanie coraz głośniejsze którego nie było...
Na Twoim miejscu poszukałbym kogoś naaaaprawdę mądrego w silnikowych czarach i jak najszybciej grzał do niego z nową głowicą i wtryskami (najlepiej pożyczonymi z możliwością zapłaty po montażu).
Weź pogadaj z Piotrusiem - nikt inny równie mądry nie przychodzi mi do głowy :roll: 8-)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 27 sty 2010, 21:44

Pierwszym krokiem bedzie diagnostyka wtrysków. Zasugeruje to mojemu mechanikowi. Nie mam jak udac sie do serwisu bosha ponieważ zabronił on jakiejkolwiek jazdy samochodem. Może uda mu sie wysać zdemontowane wtryski.
Dziekuje za szybka ospowiedź.

[ Dodano: 2010-01-28, 13:22 ]
Piotruś pisze:Generalnie trudno jest się wypowiadać na temat dźwięku, którego człowiek ani razu nie słyszał
Prosze nie zwracać uwagi na dywagacje osób postronnych :-P

oto linki do nagrań, wyrażnie słychać moment w którym samochód zaczął tykać(jest nawet komentarz)
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi1.mp4[/url]
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi2.mp4[/url]
umówiłem sie w serwisie bosha w bielsku, z zakopanego tam mam najbliżej, podobno coś taniej niż w ASO.

[ Dodano: 2010-01-28, 20:05 ]
dzis kolejny mechanik którego odwiedziłem wykluczył wtryskiwacze i zabronił dalszej jazdy, powiedział że stuki maja podloże mechaniczne.

czy ktoś moze polecić jakiś dobry serwis w małopolsce, bo nie wiem nawet gdzie się udac z tym problemem.

P.S.
Zawiodłem sie na jakości audi, taka poważna usterka silnika w stosunkowo świerzym samochodzie z niewielkim przebiegiem. ÂŻeneda. Odradzam wszystkim zakup C6.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 29 sty 2010, 01:15

t-m-c pisze:dzis kolejny mechanik którego odwiedziłem wykluczył wtryskiwacze i zabronił dalszej jazdy, powiedział że stuki maja podloże mechaniczne
...no tak... bo są przecież również stuki o podłożu spirytystycznym... 8-)

Stary, współczuję - bo domyślam się co możesz czuć. Ale spokojnie, poszukaj - kiedyś na Allegro widziałem reklamę jakiejś firmy z Kraka która na obrazkach w aukcji dość dobrze radziła sobie z demontażem głowic, rozrządów i innych dupereli w 3.0 V6 TDI audi.
Dopytaj się też Piotrusia czy by nie dał rady.
Zobaczysz - nie będzie tak źle...
pozdr
_TMr
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 29 sty 2010, 19:04

Silnik sie demontuje. Diagnoza: przeskoczył rozrząd o 1 ząbek. Prawdobodobnie odbiło przy gaszeniu lub stoczyło sie na biegu i poluzowało napinacz.
koszt 7-10tyś
Teraz czuje że mam drogi samochód.
Wedlug was jaka cena za kompletny rozrząd??

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 29 sty 2010, 20:29

tam masz wtryski piezo ,byle warsztat nie zdiagnozuje ci wtrysków bo tam na przelewach jest około 10 barów podjedz do boscha oni mają przelewy na wtryski to ci postawią diagnozę .żaden mechanik nie mający doświadczenia na railu nie da rady,bo wychodzi na to że masz problem z wtryskiem tylko trzeba sprawdzic z którym.a przy uszkodzeniu wtrysku nie ma błędu w komputerze.,jeżeli jest usterka mechaniczna ,mogło być przy robocie zdjeli wtyczkę z wtrysku przy zapalonym silniku i kryształ piezo nie wrócił na swoie miejsce i ztąd ta awaria

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 29 sty 2010, 20:32

czyli wykluczasz to ze rozrzad przeskoczył?
czy jest to wogóle możliwe żeby rozrząd przeskoczył bo mi sie to wydaje podejrzane.

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 29 sty 2010, 20:38

raczej wykluczam ,jak sprawdzisz wtryski to będziesz wiedział na 100 %

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 30 sty 2010, 00:20

zobaczymy co wyjdzie.
jest w rekach mechaników.

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 01 lut 2010, 19:48

Znalazłem komplet częsci za 2800 w krakowie. Mechanik nie bierze drogo. Może w 4kolach sie zamknie. tylko...
Piotruś pisze: ja typowałbym jednak coś innego
jeżeli macie racje to bedzie wiekszy problem....

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 02 lut 2010, 21:58

ZelvaBOi pisze:Jaki miales wynik badania VASem
auto badali w ASO, nie wiem na czym. Nic nie wykryło.
Silnik jest jush wymontowany, czesci sa w drodze. Jak złożą to dam znać.

lodriver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: thetford/uk

Post autor: lodriver » 03 lut 2010, 10:28

dzien dobry. chcialem sie dowiedziec czy 900 obrotow na biegu jalowym to normalne w audi 2.0tdi.

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 11 lut 2010, 21:34

Dzisiaj odwiedziłem mechanika, silnik jest jush w aucie i można obyło odpalić. faktycznie tykanie ustapiło. Samochód brzmi ładnie i pracuje cicho.
Ale to nie koniec problemów.
Auto ma wachania na wolnych obrotach, szarpie i niedopala ropy.
Diagnoza mechanika:
Przestawiony rozrząd zdążyl uszkodzic zawory, sprawdzali kamerą, na cylindrach sa odbite zawory. Część z nich, dolotowe lub wylotowe został zgięte i sie nie domykają. Powoduje to niesczelnośc w komorze cylindra, przez co do wydechu wyrzucane są niedopalone resztki ropy(czy jakos tak) to powoduje dymienie. Podczas jazdy auto nie dymi bo pod wplywem temperatury nagromadzone paliwo sie wypala.
Na wyższych obrotach problem wachania nie występuje.
Konieczta wymiana zaworów)możliwe że 12
Koszt 50*12(zawory) + 2*300(podglowica) + robocizna = 2600zł
Jak by tego było mało podczas jazdy testowej okazało sie że samochód nie ciagnie. silnik chodzi ale w momencie odpalenia turbiny silnik kreci a auto nie jedzie.
Diagnoza: slizgajace sprzegło
Zalecana wymiana :-/
Koszty pewnie 1500zł

łacznie przez 2 miesiace dołożyłem 10 000 do swojego niezawodnego audi

[ Dodano: 2010-02-11, 21:35 ]
Trwa dalsza naprawa, zobacze czy doprowadza go do jakotakiego stanu....

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 12 lut 2010, 07:20

lodriver pisze:dzien dobry. chcialem sie dowiedziec czy 900 obrotow na biegu jalowym to normalne w audi 2.0tdi.
Tak :-D

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 12 lut 2010, 22:31

ZelvaBOi pisze:Jaki masz kolego przebieg?
160 tyś, kolego. Kupiłem manuala bo myslałem że jest bardziej niezawodny od tiptronica. A tu zonk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga