[A6 c6 3.0TDI] Spadek mocy i tykanie po rozgrzaniu.
- t-m-c
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biały Dunajec
- Kontakt:
[A6 c6 3.0TDI] Spadek mocy i tykanie po rozgrzaniu.
Witam!
Niedawno stałem się nieszcześliwym(jak sie okazało) posiadaczem swojego audi i szczesliwym członkiem tego forum. Niestety nie mineło dużą czasu a moje a6 2005r sprawia pierwsze poważne problemy. Główne objawy to dymienie na biało(dużo dużo dymu), dziwne tykanie z prawej strony silnika i ostatniego czasu zaobserwowany spadek mocy. Przybywa tagże oleju. Problem powstał po wymianie uszczelki przy klapie gaszącej, problem opisywałem tu30tdi-225km-wyciek-w-okolicach-turbiny-vt15445.htm. W ASO mechanik powiedział mi że do głowicy mógł sie dostać jakiś "paproch" który powoduje niedomykanie któregos zaworu. Zalecił demontarz głowicy i ewentualność jej wymiany(15tyś złotych). Inny mechanik strwierdził że niemozliwa jest wersja opisana powyżej a problem dotyczy któregoś napinacza.
Po przeanalizowaniu forum wnioskowałem lejące wtryski ale nie wiem czy uszkodzony wtrysk może powodować tykanie, dosć głośne jakby stukanie wyrażnie słyszalne po prawej stronie silnika. Prosze o wasze opinie na ten temat. Będe wdzięczny za wszelką pomoc.
Niedawno stałem się nieszcześliwym(jak sie okazało) posiadaczem swojego audi i szczesliwym członkiem tego forum. Niestety nie mineło dużą czasu a moje a6 2005r sprawia pierwsze poważne problemy. Główne objawy to dymienie na biało(dużo dużo dymu), dziwne tykanie z prawej strony silnika i ostatniego czasu zaobserwowany spadek mocy. Przybywa tagże oleju. Problem powstał po wymianie uszczelki przy klapie gaszącej, problem opisywałem tu30tdi-225km-wyciek-w-okolicach-turbiny-vt15445.htm. W ASO mechanik powiedział mi że do głowicy mógł sie dostać jakiś "paproch" który powoduje niedomykanie któregos zaworu. Zalecił demontarz głowicy i ewentualność jej wymiany(15tyś złotych). Inny mechanik strwierdził że niemozliwa jest wersja opisana powyżej a problem dotyczy któregoś napinacza.
Po przeanalizowaniu forum wnioskowałem lejące wtryski ale nie wiem czy uszkodzony wtrysk może powodować tykanie, dosć głośne jakby stukanie wyrażnie słyszalne po prawej stronie silnika. Prosze o wasze opinie na ten temat. Będe wdzięczny za wszelką pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Wiesz co, na silnikach to się znam jak baba na kosmitach, ale sekwencja zdarzeń może być taka: jakiś uwalony wtrysk powoduje uszkodzenie (wypalanie) któregoś tam zaworu (albo jego gniazda), a toto z kolei zaczyna wydawać dźwięk o którym piszesz... tykanie coraz głośniejsze którego nie było...
Na Twoim miejscu poszukałbym kogoś naaaaprawdę mądrego w silnikowych czarach i jak najszybciej grzał do niego z nową głowicą i wtryskami (najlepiej pożyczonymi z możliwością zapłaty po montażu).
Weź pogadaj z Piotrusiem - nikt inny równie mądry nie przychodzi mi do głowy :roll: 8-)
Na Twoim miejscu poszukałbym kogoś naaaaprawdę mądrego w silnikowych czarach i jak najszybciej grzał do niego z nową głowicą i wtryskami (najlepiej pożyczonymi z możliwością zapłaty po montażu).
Weź pogadaj z Piotrusiem - nikt inny równie mądry nie przychodzi mi do głowy :roll: 8-)
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- t-m-c
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biały Dunajec
- Kontakt:
Pierwszym krokiem bedzie diagnostyka wtrysków. Zasugeruje to mojemu mechanikowi. Nie mam jak udac sie do serwisu bosha ponieważ zabronił on jakiejkolwiek jazdy samochodem. Może uda mu sie wysać zdemontowane wtryski.
Dziekuje za szybka ospowiedź.
[ Dodano: 2010-01-28, 13:22 ]
oto linki do nagrań, wyrażnie słychać moment w którym samochód zaczął tykać(jest nawet komentarz)
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi1.mp4[/url]
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi2.mp4[/url]
umówiłem sie w serwisie bosha w bielsku, z zakopanego tam mam najbliżej, podobno coś taniej niż w ASO.
[ Dodano: 2010-01-28, 20:05 ]
dzis kolejny mechanik którego odwiedziłem wykluczył wtryskiwacze i zabronił dalszej jazdy, powiedział że stuki maja podloże mechaniczne.
czy ktoś moze polecić jakiś dobry serwis w małopolsce, bo nie wiem nawet gdzie się udac z tym problemem.
P.S.
Zawiodłem sie na jakości audi, taka poważna usterka silnika w stosunkowo świerzym samochodzie z niewielkim przebiegiem. ÂŻeneda. Odradzam wszystkim zakup C6.
Dziekuje za szybka ospowiedź.
[ Dodano: 2010-01-28, 13:22 ]
Prosze nie zwracać uwagi na dywagacje osób postronnych :-PPiotruś pisze:Generalnie trudno jest się wypowiadać na temat dźwięku, którego człowiek ani razu nie słyszał
oto linki do nagrań, wyrażnie słychać moment w którym samochód zaczął tykać(jest nawet komentarz)
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi1.mp4[/url]
[url]http://www.t_m_c.republika.pl/audi2.mp4[/url]
umówiłem sie w serwisie bosha w bielsku, z zakopanego tam mam najbliżej, podobno coś taniej niż w ASO.
[ Dodano: 2010-01-28, 20:05 ]
dzis kolejny mechanik którego odwiedziłem wykluczył wtryskiwacze i zabronił dalszej jazdy, powiedział że stuki maja podloże mechaniczne.
czy ktoś moze polecić jakiś dobry serwis w małopolsce, bo nie wiem nawet gdzie się udac z tym problemem.
P.S.
Zawiodłem sie na jakości audi, taka poważna usterka silnika w stosunkowo świerzym samochodzie z niewielkim przebiegiem. ÂŻeneda. Odradzam wszystkim zakup C6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
...no tak... bo są przecież również stuki o podłożu spirytystycznym... 8-)t-m-c pisze:dzis kolejny mechanik którego odwiedziłem wykluczył wtryskiwacze i zabronił dalszej jazdy, powiedział że stuki maja podloże mechaniczne
Stary, współczuję - bo domyślam się co możesz czuć. Ale spokojnie, poszukaj - kiedyś na Allegro widziałem reklamę jakiejś firmy z Kraka która na obrazkach w aukcji dość dobrze radziła sobie z demontażem głowic, rozrządów i innych dupereli w 3.0 V6 TDI audi.
Dopytaj się też Piotrusia czy by nie dał rady.
Zobaczysz - nie będzie tak źle...
pozdr
_TMr
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontakt:
tam masz wtryski piezo ,byle warsztat nie zdiagnozuje ci wtrysków bo tam na przelewach jest około 10 barów podjedz do boscha oni mają przelewy na wtryski to ci postawią diagnozę .żaden mechanik nie mający doświadczenia na railu nie da rady,bo wychodzi na to że masz problem z wtryskiem tylko trzeba sprawdzic z którym.a przy uszkodzeniu wtrysku nie ma błędu w komputerze.,jeżeli jest usterka mechaniczna ,mogło być przy robocie zdjeli wtyczkę z wtrysku przy zapalonym silniku i kryształ piezo nie wrócił na swoie miejsce i ztąd ta awaria
- t-m-c
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biały Dunajec
- Kontakt:
Dzisiaj odwiedziłem mechanika, silnik jest jush w aucie i można obyło odpalić. faktycznie tykanie ustapiło. Samochód brzmi ładnie i pracuje cicho.
Ale to nie koniec problemów.
Auto ma wachania na wolnych obrotach, szarpie i niedopala ropy.
Diagnoza mechanika:
Przestawiony rozrząd zdążyl uszkodzic zawory, sprawdzali kamerą, na cylindrach sa odbite zawory. Część z nich, dolotowe lub wylotowe został zgięte i sie nie domykają. Powoduje to niesczelnośc w komorze cylindra, przez co do wydechu wyrzucane są niedopalone resztki ropy(czy jakos tak) to powoduje dymienie. Podczas jazdy auto nie dymi bo pod wplywem temperatury nagromadzone paliwo sie wypala.
Na wyższych obrotach problem wachania nie występuje.
Konieczta wymiana zaworów)możliwe że 12
Koszt 50*12(zawory) + 2*300(podglowica) + robocizna = 2600zł
Jak by tego było mało podczas jazdy testowej okazało sie że samochód nie ciagnie. silnik chodzi ale w momencie odpalenia turbiny silnik kreci a auto nie jedzie.
Diagnoza: slizgajace sprzegło
Zalecana wymiana
Koszty pewnie 1500zł
łacznie przez 2 miesiace dołożyłem 10 000 do swojego niezawodnego audi
[ Dodano: 2010-02-11, 21:35 ]
Trwa dalsza naprawa, zobacze czy doprowadza go do jakotakiego stanu....
Ale to nie koniec problemów.
Auto ma wachania na wolnych obrotach, szarpie i niedopala ropy.
Diagnoza mechanika:
Przestawiony rozrząd zdążyl uszkodzic zawory, sprawdzali kamerą, na cylindrach sa odbite zawory. Część z nich, dolotowe lub wylotowe został zgięte i sie nie domykają. Powoduje to niesczelnośc w komorze cylindra, przez co do wydechu wyrzucane są niedopalone resztki ropy(czy jakos tak) to powoduje dymienie. Podczas jazdy auto nie dymi bo pod wplywem temperatury nagromadzone paliwo sie wypala.
Na wyższych obrotach problem wachania nie występuje.
Konieczta wymiana zaworów)możliwe że 12
Koszt 50*12(zawory) + 2*300(podglowica) + robocizna = 2600zł
Jak by tego było mało podczas jazdy testowej okazało sie że samochód nie ciagnie. silnik chodzi ale w momencie odpalenia turbiny silnik kreci a auto nie jedzie.
Diagnoza: slizgajace sprzegło
Zalecana wymiana
Koszty pewnie 1500zł
łacznie przez 2 miesiace dołożyłem 10 000 do swojego niezawodnego audi
[ Dodano: 2010-02-11, 21:35 ]
Trwa dalsza naprawa, zobacze czy doprowadza go do jakotakiego stanu....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga