Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 Q] Szarpie silnikiem na wolnych

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.5 Q] Szarpie silnikiem na wolnych

Post autor: martinshadow » 11 lut 2010, 00:00

Witam, mam taki problem- po przeszczepie silnika i jego odpaleniu strasznie szarpie i nie trzyma wolnych obrotów obroty skaczą od 1200 do 2000 co to może być czy ktoś miał podobny problem ?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 13 lut 2010, 15:42

Witam :-) :-) . Dopiero wszedłem do internetu jak uporałem się z problemem.
Miałeś Piotruś rację ! Podłączyłem Vag i błędy 01318 i 00513,
czyli czujnik obrotów - położenia wału. Od razu mnie olśniło, że jeden bolczyk z koła zamachowego jest ułamany :-( ( na pewno Ci o tym pisałem gdzieś wcześniej ) ale nie posłuchałem Cię, gdyż jak pisałeś założyłem, że to tylko kołeczki naprowadzające i jeden ułamany nie ma wpływu (ale MIAÂŁ). Kołeczki nie tylko naprowadzają, ale również wysyłają sygnał do czujnika obrotów. Wówczas czekało mnie nic innego jak wyjąć BAU i z mojego AKE przekręcić całe koło z zębami do rozrusznika. Dzień w plecy przez taki kołeczek :-(
Teraz już ok 70 km przeleciałem BAU. Jak jest zimny delikatnie co jakiś czas szarpnie. Czyżby wtryskiwacz ? Po 5 min. przestaje szarpać. Czy jeśli chodzi o chłodnice do skrzyni trzeba jakoś specyjalnie odpowietrzać jeśli wszystko dokładnie korkowałem?
Ja sprawdziłem tylko stan oleju w tipie i wszystko biega ładnie.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 15 lut 2010, 10:28

Witam Piotruś . :-)
Smignąłem wczoraj małą traskę BAU - 220 km. I wszystko biega dobrze. Zbiera się chyba tak samo jak AKE, może ciut lepiej ale bez stopera nie czuć róznicy. Słychać inną prace silnika nie ma takiego pufania i jakby bardziej lekka. Jak miałem zdjęte pokrywy w BAU to jeden walek delikatni miał na trzech krzywkach ślady użytkowania t.z. ślad jakby wytarcia przechodzące w żółty ( rdzawy ) kolor (bez najmniejszych rys), tuż u podstawy wieszchołka krzywki, ale na samych wieszchołkach jak nowe , również pozostałe w świetnym stanie. Jak byłem pod pracującym silnikiem słychać w misce olejowej szum pompy - ale nie wielki ( szkoda ,że nie pamiętam czy AKE też szumiał). Oczywiste wymieniłem 2 rolki i 2 paski . Pali zimny i ciepły od strzała.
Przebieg na podstawie alternatora - u mnie komutatory poddarte były na ok. 1.1 mm. i szczotki już się kończyły w BAU na komutatorze tylko czarny ślad po szczotkach i szczotki zużyte dopiero w 1/3 :-). Właściciel mówił , że ma 90 tyś.km. a ja swierdzam , że nie przekroczył 150.
Logi zrobię ale jeszcze trochę pośmigam :-) i wymienię intercooler , gdyż mój troche gwiżdże a od razu nie znalazłem w dobrym stanie- zastanawiam się nad tuningowym- byłby mocniejszy.
Pisząc o korku w tiptroniku mam nadzieję,że myślisz o tym przelewowym pod misą olejową ?
Ciekaw jestem czy BAU też ma jakieś bolączki ?
Na nierówną pracę( delikatnie - przez 3-4 min jak jest zimny ) mam nadzieję ,że pomoże miksol do każdego tankowania ;-)
Pozdrawiam i mam nadzieję ,że pozostaniemy w kontakcie. <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja