[A6 C5 2.5 Q] Szarpie silnikiem na wolnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C5 2.5 Q] Szarpie silnikiem na wolnych
Witam, mam taki problem- po przeszczepie silnika i jego odpaleniu strasznie szarpie i nie trzyma wolnych obrotów obroty skaczą od 1200 do 2000 co to może być czy ktoś miał podobny problem ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
. Dopiero wszedłem do internetu jak uporałem się z problemem.
Miałeś Piotruś rację ! Podłączyłem Vag i błędy 01318 i 00513,
czyli czujnik obrotów - położenia wału. Od razu mnie olśniło, że jeden bolczyk z koła zamachowego jest ułamany
( na pewno Ci o tym pisałem gdzieś wcześniej ) ale nie posłuchałem Cię, gdyż jak pisałeś założyłem, że to tylko kołeczki naprowadzające i jeden ułamany nie ma wpływu (ale MIAÂŁ). Kołeczki nie tylko naprowadzają, ale również wysyłają sygnał do czujnika obrotów. Wówczas czekało mnie nic innego jak wyjąć BAU i z mojego AKE przekręcić całe koło z zębami do rozrusznika. Dzień w plecy przez taki kołeczek
Teraz już ok 70 km przeleciałem BAU. Jak jest zimny delikatnie co jakiś czas szarpnie. Czyżby wtryskiwacz ? Po 5 min. przestaje szarpać. Czy jeśli chodzi o chłodnice do skrzyni trzeba jakoś specyjalnie odpowietrzać jeśli wszystko dokładnie korkowałem?
Ja sprawdziłem tylko stan oleju w tipie i wszystko biega ładnie.


Miałeś Piotruś rację ! Podłączyłem Vag i błędy 01318 i 00513,
czyli czujnik obrotów - położenia wału. Od razu mnie olśniło, że jeden bolczyk z koła zamachowego jest ułamany


Teraz już ok 70 km przeleciałem BAU. Jak jest zimny delikatnie co jakiś czas szarpnie. Czyżby wtryskiwacz ? Po 5 min. przestaje szarpać. Czy jeśli chodzi o chłodnice do skrzyni trzeba jakoś specyjalnie odpowietrzać jeśli wszystko dokładnie korkowałem?
Ja sprawdziłem tylko stan oleju w tipie i wszystko biega ładnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam Piotruś .
Smignąłem wczoraj małą traskę BAU - 220 km. I wszystko biega dobrze. Zbiera się chyba tak samo jak AKE, może ciut lepiej ale bez stopera nie czuć róznicy. Słychać inną prace silnika nie ma takiego pufania i jakby bardziej lekka. Jak miałem zdjęte pokrywy w BAU to jeden walek delikatni miał na trzech krzywkach ślady użytkowania t.z. ślad jakby wytarcia przechodzące w żółty ( rdzawy ) kolor (bez najmniejszych rys), tuż u podstawy wieszchołka krzywki, ale na samych wieszchołkach jak nowe , również pozostałe w świetnym stanie. Jak byłem pod pracującym silnikiem słychać w misce olejowej szum pompy - ale nie wielki ( szkoda ,że nie pamiętam czy AKE też szumiał). Oczywiste wymieniłem 2 rolki i 2 paski . Pali zimny i ciepły od strzała.
Przebieg na podstawie alternatora - u mnie komutatory poddarte były na ok. 1.1 mm. i szczotki już się kończyły w BAU na komutatorze tylko czarny ślad po szczotkach i szczotki zużyte dopiero w 1/3
. Właściciel mówił , że ma 90 tyś.km. a ja swierdzam , że nie przekroczył 150.
Logi zrobię ale jeszcze trochę pośmigam
i wymienię intercooler , gdyż mój troche gwiżdże a od razu nie znalazłem w dobrym stanie- zastanawiam się nad tuningowym- byłby mocniejszy.
Pisząc o korku w tiptroniku mam nadzieję,że myślisz o tym przelewowym pod misą olejową ?
Ciekaw jestem czy BAU też ma jakieś bolączki ?
Na nierówną pracę( delikatnie - przez 3-4 min jak jest zimny ) mam nadzieję ,że pomoże miksol do każdego tankowania
Pozdrawiam i mam nadzieję ,że pozostaniemy w kontakcie.

Smignąłem wczoraj małą traskę BAU - 220 km. I wszystko biega dobrze. Zbiera się chyba tak samo jak AKE, może ciut lepiej ale bez stopera nie czuć róznicy. Słychać inną prace silnika nie ma takiego pufania i jakby bardziej lekka. Jak miałem zdjęte pokrywy w BAU to jeden walek delikatni miał na trzech krzywkach ślady użytkowania t.z. ślad jakby wytarcia przechodzące w żółty ( rdzawy ) kolor (bez najmniejszych rys), tuż u podstawy wieszchołka krzywki, ale na samych wieszchołkach jak nowe , również pozostałe w świetnym stanie. Jak byłem pod pracującym silnikiem słychać w misce olejowej szum pompy - ale nie wielki ( szkoda ,że nie pamiętam czy AKE też szumiał). Oczywiste wymieniłem 2 rolki i 2 paski . Pali zimny i ciepły od strzała.
Przebieg na podstawie alternatora - u mnie komutatory poddarte były na ok. 1.1 mm. i szczotki już się kończyły w BAU na komutatorze tylko czarny ślad po szczotkach i szczotki zużyte dopiero w 1/3

Logi zrobię ale jeszcze trochę pośmigam

Pisząc o korku w tiptroniku mam nadzieję,że myślisz o tym przelewowym pod misą olejową ?
Ciekaw jestem czy BAU też ma jakieś bolączki ?
Na nierówną pracę( delikatnie - przez 3-4 min jak jest zimny ) mam nadzieję ,że pomoże miksol do każdego tankowania

Pozdrawiam i mam nadzieję ,że pozostaniemy w kontakcie.
