Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9TDI AFN] Gaśnie na wysokich obrotach :-(((((

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[A6 C5 1,9TDI AFN] Gaśnie na wysokich obrotach :-(((((

Post autor: eneron » 07 lut 2010, 14:00

Witam :(

Jak w temacie, auto gaśnie na wysokich obrotach przy około 3,5 tys rpm... napiszę wszystko po kolei:

Problem polega na tym, że przeważnie na 3cim biegu w okolicach 3,5 tys rpm ale nie zawsze silnik po prostu GAÂŚNIE przy próbie zmiany biegu tzn generalnie po wciśnięciu sprzęgła. Później są wieeeeelkie kłopoty z jego odpaleniem.

Gdy próbuję go odpalić moje odczucie jest takie, że silnik nie dostaje jakby paliwa, wał się kręci z oporami i nie próbuje nawet zaskoczyć i tak kręcę 30 sek i nic, zero reakcji. Kolejna próba to kręcenie tym razem z gazem prawie w podłogę, silnik przez pierwsze 5 sek też jakby paliwa nie dostawał później zaczyna łapać na jednym cylindrze, później na drugim i wreszcie odpali normalnie. Dziś miałęm dwa razy taką sytuację raz przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania przy zmianie biegu na wyższy po wysprzęgleniu silnik zdechł drugi raz na skrzyżowaniu ale już wiedziałem jak go odpalić (pedał gazu w podłogę i kręcę kilkanaście sek)

VAG nie wykazał żadnych błędów poza przeładowaniami - zaczął przełądowywać od około 2 miesięcy kiedy t okursuję miedzy domem a pracą około 1 km w 2 strony, przez około 2 miesiace praktycznie nigdzie nie jeździłem dalej żeby go przegonić... więc może to jest powodem? Dodam, że turbo masakrycznie ładuje, jakby N75 nie sterował nim. Kilkukrotne przegonienie dzisiejsze dało taki rezultat, że już turbawki nie odcina ale jest dalekie od ideału (podmieniałem zaworki N75 - nic to nie daje) Również sprawdzałe mimmobiliser i tam też nie ma żadnego błędu :-/

Mało tego, podpiąłem VAGa i myśle zrobie logi a że drogi są śliskie jedynie główna droga jest czarna no to ja KRETYN w terenie zabudowanym ju ż na wylocie z miasta zacząłem logować.... i przy 130 km/h wyskakuje zza zaspy pan Policjant i halt. Na moje szczęście jeszcze suszarki nie zdążył rozłożyć i tylko pogroził mandatem i punktami i puścił mnie wolno :roll:


Jak się naładuje bateria w lapku wrzucę kilka logów. W grupie 011 turbina pompuje jak opętana wiec to może być przyczyną że silnik gaśnie ?

Dodam, że w listopadzie wymieniłem wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa, wiec raczej filtr odpada bo da się rozpędzić go nawet pod 4,3 tys rpm więc paliwo dochodzi...

Może ktoś spotkał się z takim problemem ?

Sorki jeśłi napisałem to bez ładu i składu ale jeszcze jestem wkurzony na A6 !!!!! Musze torchę ochłonąć :evil:



Mam logi szczątkowe (przez przygody z policją nie udało mi się zrobić dokładnie i wszystkiego także proszę o wyrozumiałość)

Grupa 000 BS
Obrazek

011 BS
Obrazek

003 (niestety te logi są złe gdyż nie dało się na tej drodze pogonić od 3go biegu od 1,5 tys rpm aż do końca więc wrzucam to co udało się zgrać :-/ )
Obrazek

Tak samo 011 (ruch uliczny - nie ma warunków do logowania - ale wrzuciłem...)

LOGI 011 przed kilkukrotnym "przegonieniem" auta:
Obrazek

Po kilkukrotnym przegonieniu:
Obrazek
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 lut 2010, 18:19

panie ale ty masz calkowicie rozjechana mape dla turbiny
dla AFN w serii to jest 1946 a ty masz 1300 po chipie ...

zobacz czy wezyk z dolotu ktory leci d ecu nie jest przelamany albo przetarty ...
bo czujnik cisnienia doladowania w AFN jest w ECu

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 07 lut 2010, 19:55

alukard, Nie bardzo wiem gdzie tego szukać :oops: Jakieś może wskazówki :oops:
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 08 lut 2010, 14:36

a zrob logowanie 010 to nie bedziesz musial szukac
:mrgreen:

[ Dodano: 2010-02-08, 14:39 ]
nie chce mi sie wychodzic na zewnatrz bo zimno jak cholera <ok>

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 08 lut 2010, 14:39

alukard pisze:a zrob logowanie 010 to nie bedziesz musial szukac
:mrgreen:
OK, wieczorkiem zrobię <ok>

Tylko grupę 010 czy coś jeszcze ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 08 lut 2010, 14:45

010 wystarczy

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 08 lut 2010, 14:53

alukard pisze:010 wystarczy
Około 17:00 wrzucę tu logi, nie zapomnij tu zajrzeć :) :-P

pozdr. <piwo>

Porobiłem logi dynamiczne grup:
001
003
004
008
009
010
011

W grupie 010 chyba dzieje się coś złego? (zielona kolumna) Może to być efekt przeładowania? Auto z początku przełądowywało późn iej było już ok
Obrazek

Drugie logowanie grupy 010
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Druga próba 011
Obrazek


Dlaczego wartości zadane w grupie 011 w pierwszym logu, kolumna żółta wynoszą 2152 a w drugim logu już 2172 ?? Przecież skoro zadane jest ciśnienie doładowania więc chyba musi "trzymać" tą wartość i nie może się ona zmieniać? ?

Logi prawie sprzed roku grupy 011 i tu zadane ciśnienie 2193 było odkąd jest chip aż do dziś kiedy to wartości sobie się zmieniają...
Obrazek

Jeśli trzeba więcej logów to piszcie jakie mam wkleić, mam jeszcze z wczoraj logi statyczne
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 08 lut 2010, 20:38

moim zdaniem to tak : (ale oczywiscie moge sie mylic )

masz uszkodzony albo czujnik ktory jest w ECU i mierzy cisnienie doladowania

albo ten przewod o ktorym wczesnij pisalem

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 08 lut 2010, 20:59

Jak mogę sprawdzić jedno i drugie? W ECU znaczy się w tej czarnej skrzynce w podszybiu od strony kierowcy ?? Sorki że zadaje takie lamerskie pytania ale jestem w tym zielony :roll:

Dodam, że VAG wypluwa 00575 (przeladowanie) z dopiskiem 17-100... co kolwiek to znaczy....

G71 wygląda ta? http://www.allegro.pl/item910955653_czu ... skoda.html

Czyli zdjąć podszybie, wyciągnąć stary zaworek (naprawić się nie da?) spisać nr seryjny, kupić nowy i spróbować samemu podłączyć i powinno pomóc?

Dodam jeszcze, że czasami nawet przy logowaniu przy około 3 tys rpm chwyci raptownego muła (nie odcina turba) tak na 3 - 4 sek i nagle czuć przypływ mocy i aż miło przyspiesza....
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 lut 2010, 09:32

dobra zacznijmy poważnie rozmawiac bo zabieramy sie do tego jak pies do jeza <piwo>
wiec od poczatku bo nic z takiego gdybania nie bedzie .... <ok>

sprawdz wszystkie szlaufiki od podcisnienia jesli beda ok i bedziesz o tym przekonany w 101% przejdz do kolejnego "etapu" jesli znajdziesz tu dziure i sie jej pozbedziesz to zaloguj :zaloguj 011 dyn 010 dyn 003 stat i BS 004 dyn

jek dziurki nie bylo to ...
nastepnie zabierz sie za porzadne sprawdzenie calego ukladu dolotowego ....
jesli tutaj znajdziesz dziure to: zaloguj 011 dyn 010 dyn 003 stat i BS 004 dyn

natomiast gdy sprawdzisz szlaufiki oraz uklad dolotowy i na 102% stwierdzisz ze wszystko jest ok

podmienisz zawor n18 (jest z tylu silnika [dojdziesz do niego po ukladzie podcisnienia] )
z zaworem N75 (jest z przodu silnika [tak samo dojdziesz po ukladzie podcisnienia])

jak juz podmienisz
zaloguj 011 dyn 010dyn 003 stat i BS 004 dyn


dla ulatwienia masz schemat ukladu podcisnienia w AFN
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e3b0c967de


29 to zawor n75
9 to zawor n 18

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 09 lut 2010, 14:20

alukard pisze:dobra zacznijmy poważnie rozmawiac bo zabieramy sie do tego jak pies do jeza <piwo>
wiec od poczatku bo nic z takiego gdybania nie bedzie .... <ok>

sprawdz wszystkie szlaufiki od podcisnienia jesli beda ok i bedziesz o tym przekonany w 101% przejdz do kolejnego "etapu" jesli znajdziesz tu dziure i sie jej pozbedziesz to zaloguj :zaloguj 011 dyn 010 dyn 003 stat i BS 004 dyn

jek dziurki nie bylo to ...
nastepnie zabierz sie za porzadne sprawdzenie calego ukladu dolotowego ....
jesli tutaj znajdziesz dziure to: zaloguj 011 dyn 010 dyn 003 stat i BS 004 dyn

natomiast gdy sprawdzisz szlaufiki oraz uklad dolotowy i na 102% stwierdzisz ze wszystko jest ok

podmienisz zawor n18 (jest z tylu silnika [dojdziesz do niego po ukladzie podcisnienia] )
z zaworem N75 (jest z przodu silnika [tak samo dojdziesz po ukladzie podcisnienia])

jak juz podmienisz
zaloguj 011 dyn 010dyn 003 stat i BS 004 dyn


dla ulatwienia masz schemat ukladu podcisnienia w AFN
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e3b0c967de


29 to zawor n75
9 to zawor n 18
Alukard wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc w odnalezieniu usterki. Pójdę posprawdzać te węzyki i napiszę co i jak (wszystkie węzyki gumowe od podciśnienia wymieniałem niecały rok temu). Odnośnie zaworka N75 to chyba raczej nie muszę zamieniać go miesjcami z N18 gdyż posiadam drugi N75 oczywiscie podmienie jeszcze raz te zaworki i sprawdzę...

Czyli najlepiej po każdorazowej czynności czy to węzyki czy N75 logować te grupy co wyżej napisaleś. Wątpię żeby udało mi się to wszystko dziś ogarnać (szybko się ściemnia autko stoi pod chmurką) ale postaram się <ok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 lut 2010, 14:51

to jesli nie masz tyle czasu podmien narazie n75
tylko sprawdz czy dziala ok

pojezdzil troche i zobacz czy sie cos zmienilo

szkoda ze wczesniej nie napisales o tym bledzie
dalbym sobie reke uciasc ze ich nie miales :mrgreen:

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 09 lut 2010, 16:46

Dziś niestety nie udało mi się nic zrobić :/ Znajomy wpadł i nie miałem jak zabrać sie za auto. Dodam, że wsadziłem znajomego za kierownicę mego auta i kazałem mu od 1 biegu do 3 biegu depać w podłogę do 4 tys rpm, ja jechałem jego autem (Volvo V40 1,9 TDI 90KM - AFN przy nim to wichura :-P ) i stwierdzam, że moja A6 nic a nic nie dymi tzn bardzo delikatnie że prawie nei widać, nie było w ogóle czarnego dymu, świadczącego o dziurze w dolocie
alukard pisze:
szkoda ze wczesniej nie napisales o tym bledzie
dalbym sobie reke uciasc ze ich nie miales :mrgreen:
Chodzi Ci o błąd 00575 z dopiskiem 17-100 ?

Wcześniej turbina nie przeładowywała, zaczęło się tak dziać może miesiac temu, generalnie po tym jak codziennie jeżdżę do pracy na bardzo krótkich odcinkach i prawie nigdzie więcej...

Tylko dlaczego silnik potrafi ZGASNÂĄć gdy go podkręcę wyżej ?????????

Ma ktoś może tabelkę z kodami błędu typ np "17-100" ?? Co ten błąd oznacza przy błędzie głównym 00575 ???




EDIT:
Dziś sprawdziłem wszystkie wężyki podcienienia - OK
Zamieniłem N75 - dziwne bo po zamianie tych zaworków jest wszystko ok tzn pierwsza próba, nie przeładowało, auto od 0 do 200 km/h rozpędzało się płynnie, równomiernie, nie było czuć spadków i nagłego wzrostu mocy jak na poprzednim zaworku, generalnie wszystko ok jedynie auto słabsze w zakresie od 1100 rpm do około 1800 rpm niż na poprzednim N75. Szkoda, że nie wziąłem lakpka ze sobą na testy auta :/

Pojeżdżę trochę na tym zaworku i zobacze jak się będzie suszarka we współpracy z nim zachowywała....
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 11 lut 2010, 00:31

no to fajnie ze sie udalo :mrgreen:
zaloguj teraz po przegazuwie 003 BS i 003 statyczne
moze EGR zasyfiony i dlatego z "dołu" muli

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 11 lut 2010, 16:54

alukard pisze:no to fajnie ze sie udalo :mrgreen:
zaloguj teraz po przegazuwie 003 BS i 003 statyczne
moze EGR zasyfiony i dlatego z "dołu" muli
Teraz z logowaniem auta to big problem - śnieg, śnieg, śnieg, zaspy, koleiny ogólnie ślisko a sypie coraz mocniej :(
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja