Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2,5tdi V6] problem z odpowietrzeniem pompy vp 44

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
piotrekquattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2009, 12:27
Lokalizacja: pszczyna

[a6 c5 2,5tdi V6] problem z odpowietrzeniem pompy vp 44

Post autor: piotrekquattro » 02 lut 2010, 23:02

Witam mój problem zaczyna sie gdy próbóje zassac paliwo przez ten powrót... kupiłem tak zwaną gruszke niby uniwersalną pompke paliwa, wczoraj ją załozyłem za filtrem paliwa i ładnie ciągła paliwo, ale mi sie robiły banki powietrza bo była nie szczelna do konca ta pompka.
za pompą vp44 miałem elektryczną pompke załozoną na ten iberlauf no i starałem sie to odpowietrzyc ale niestety nie umiało zaciągnąc tego paliwa ledwo tam cos kapało tylko...

A dzisiaj postanowiłem tą gruszke wyciągnąć i ją urzyłem by odpowietrzac, no ale jest p;roblem bo pompowałem 2 godziny ledwo co zaciągło dosłownie kilkadziesiąt kropli i to wszystko... przezroczysty przewód pusty... a samochód na tych mrozach stał na polu... jest mozliwosc by mopma wtryskowa miała rope z wodą i to zamarzło ? bo przez pompe wtryskową nic nie idzie zassac... moje obawy są takie ze tam była woda i to zamarzło...
Bo w baku miałem resztki paliwa i zassało ten syf...

pozdrawiam
sprawne v6 to marzenie

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 lut 2010, 10:15

piotrekquattro pisze:moje obawy są takie ze tam była woda i to zamarzło...
Bo w baku miałem resztki paliwa i zassało ten syf...
Oczywiście mogło tak być. Jeżeli woda się wytrąci to miejsce zamarzania może być w każdym punkcie układu paliwowego od bak do VP.

Najpierw radziłbym zatankować do min 3/4 zbiornika. Przy dzisiejszej temperaturze, kolejne dni pokazuja także ze nie będzie zbytnio mrozów, nie powinno być problemów z zamarzaniem.
Jeżeli za pomoca powrotu przy filtrze chciałeś odpowietrzyć to może to być problem bo po drodze masz zawór zwrotny (śruba z kulką przy VP) i twoja pompka nie dała rady zassać paliwa, no i dochodzi jeszcze podejrzenie zamarzniętego paliwa lub tzw kaszy w układzie. Spróbuj odpowietrzyć podłączając pompke pod zasilanie. Ta elektryczna pompke podłącz na zasilanie filtra, niech troche pochodzi az przepompuje paliwo przez VP. Prawdopodobnie od kręcenia masz zapowietrzony także układ wysokiego ciśnienia wiec go także odpowietrz zgodnie z standardową procedurą. Musi zagadać ;-)
Pozdrawiam

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 03 lut 2010, 12:34

Kolego a włączyłeś zapłon przed zaciąganiem paliwa? musisz to zrobić aby otworzył się zawór pompy

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 lut 2010, 13:17

arczi224 pisze:Kolego a włączyłeś zapłon przed zaciąganiem paliwa? musisz to zrobić aby otworzył się zawór pompy
hehe...dobre ;-) . <ok>

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 03 lut 2010, 19:55

sorry mój błąd, pomyliłem z innym typem pompy

piotrekquattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2009, 12:27
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: piotrekquattro » 04 lut 2010, 19:12

mobile mam dobrą wiadomosc i złą... dzis od godziny 15 grzałem suszarką do włosów tą pompe vp44 i udało sie udrozniłem ją (paliwo zaczeło plynąć)z czego sie bardzo Ciesze.

a ta druga zła wiadomosc auto nie zapali, odpowietrzałem przewody wysokiego ciśnienia, było mokro przy wtryskach... zakreciłem je i pełny gaz i kreciłem lecz nic...
Siegnołem po samostart i na dotyk odpalił poczym zgasł... jak podaje samostart to chodzi chwilke go przytrzymałem na samostarcie, ale wyswietlacz w liczniku pokazywał to samo jak sie zapłon tylko włonczy, czyli zadnej informacji nie miał ze silnik chodzi i migała kontrolka od swiec zarowych...

Czy teraz moze byc sytuacja ze jakis udział ma komputer ze auto niechodzi?? ze cos w pompie zablokował?

Pozdrawiam
sprawne v6 to marzenie

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 06 lut 2010, 00:06

witam

mam podobny problem, po podlaczeniu vag pokazal mi blad 17979 i 01376
tez mam nadzieje , ze to nie pompa tylko cos innego.
probowales podlaczyc vag?

Awatar użytkownika
maniek1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2009, 21:01
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maniek1980 » 06 lut 2010, 17:21

witam wszystkichna początku chce sie przywitac.

a to mój koszmar z a6 2.5 tdi v6.
po wymianie wałków, hydrauliki,wszystkich pasków i napinaczy auto ma dziwne obiawy gdy przegazuje na biegu jałowym to w przezroczystym przewodzie pokazują sie pęcherze i auto zaczyna kuleć nierówno jakby nie na wszystkie cylindry.podczas jazdy nie ma tego problemu.pompka w zbiorniku jest sprawna. jak miał ktos podobny problem to chętnie przyjme podpowiedzi.
z góry dzięki.

Awatar użytkownika
maniek1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2009, 21:01
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maniek1980 » 06 lut 2010, 18:17

juz to zrobiłem <piwo>

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 06 lut 2010, 19:01

maniek1980, a te pecherze sa duze [takie bulki???] czy male pecherzyki jak piana?? byc moze problemem jest filtr paliwa.ja tez mialem niby wszystko szczelne i poczytalem na forum ze czasem powietrze pojawia sie poprzez nieszczelny filtr paliwa..zmienilem na Knechta i wszystko jest OK nawet najmniejszy b&#9574;abelek sie nie pokaze.

[ Dodano: 2010-02-06, 19:09 ]
piotrekquattro, ja przerabialem to tydzien temu. jesli podczas krecenia jak poluzowujesz wtryski ropa lekko kapie a nie bryzga robiac mgle, jesli migaja swiece,a po odpaleniu na samostart (ja odpalalem na plaka bo jest tlusty i nieszkodliwy dla silnika) autko nie reaguje na pedal gazu to mam zla wiadomosc --pompa wtryskowa !! a dokladniej sterownik vp44.ja do konca ludzilem sie ze to porzadne zapowietrzenie ale jesli wtryski nie tryskaja pod cisnieniem to nawet nie ma po co sie meczyc. podlacz jeszcze pod VAG'a i jak wyjdzie blad 01318-sterownik pompy wtryskowej lub 01268-nastawnik dawki to ewidentnie poszedl sterownik pompy [znajduje sie on na wierzchu pompy pod dekielkiem na torksy i podpieta jest do niego wtyczka]. Napisz na PW jesli nie rozwiazales jeszcze problemu to dam Ci namiary na dobrego regeneratora ktory zrobi to w jeden dzien.

Awatar użytkownika
maniek1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2009, 21:01
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maniek1980 » 06 lut 2010, 20:15

a więc pencherze są spore bo okolo cm ale co najlepsze to podczas jazdy jest ok.tylko gdy przegazuje na postoku to w momęcie puszczenia gaz silnik zaczyna kulec jakby nie wszystkie gary przacowały.

smoke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
Imię: Smotek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: smoke » 06 lut 2010, 23:21

Mariusz-MN pisze:esli podczas krecenia jak poluzowujesz wtryski ropa lekko kapie a nie bryzga
Właśnie wróciłem z garażu po oględzinach hydrauliki i wałków, po wszystkim poskręcałem wszystko i lipa auto nie paliło a w przewodzie powietrze tak jak u kolegi piotrekquattro , a więc odkręciłem jeden wtrysk podłożyłem szmatkę i zaczołem kręcić, po dwóch razach silnik zagadał oczywiście robiliśmy to w dwie osoby jeden kręcił a drugi trzymał odkręcony wtrysk, na początku ledwie się sączyło ale już po dwóch razach paliwo trysło jak se strzykawki i w tedy szybki ruch przykręcenia wtrysku żeby nam ropa nie zapryskała całego silnika :lol: no i odpalił, oczywiście bąble powietrza jeszcze były, ale bez gaszenia silnika poskręcałem wszystko i szybka przejażdżka po mieście i po kilku minutach jazdy sprawdziłem wężyk i wszystko git powietrza nie ma lecz podczas jazdy na początku gdy dawałem mu więcej gazu czułem że muli do czasu gdy powietrze zostało całkowicie wypchane. <ok>

Więc i ty może spróbuj coś takiego z wtryskiem wystarczy że jeden odkręcisz i poczekasz aż nabierze ciśnienia podczas kręcenia!!!
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)

piotrekquattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 2009, 12:27
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: piotrekquattro » 07 lut 2010, 10:04

po zapiciu przez vag mam cały czas bład 1441 i co go skasuje spowrotem wraca
a bład 1441 jest to zatrzymana praca silnika z braku paliwa

[ Dodano: 2010-02-07, 10:05 ]
aha i kontrolka ze swiec miga

Pozdrawiam.
sprawne v6 to marzenie

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 07 lut 2010, 23:01

01441 oznacza problemy z czujnikiem niskiego stanu paliwa G210. a ile masz paliwa w baku?? musisz miec okolo polowe lub nawet wiecej wtedy blad sie bedzie dal skasowac bo plywak tego czujnika sie podniesie. u Ciebie prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik G210 lub pompka elektryczna w zbiorniku spietrzajacym jest zepsuta 9moze ja slychac ze dziala ale byc moze jest juz zbyt malo wydajna zeby nadazyc napelniac kosz-mialem to u siebie). najlepiej bedzie jak zalejesz ponad polowe zbiornika i mozna dalej gadac. Aha jesli chodzi o blad 1441 to sprobuj zdjac minusowa kleme na pare minut,to kasuje blad pod warunkiem ze masz odpowiednia ilosc paliwa.pozdrawiam
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga