Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.4 AML] HID jaki zestaw kupić?

Elektryka
Awatar użytkownika
maruch30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 24 sty 2010, 20:52
Imię: MARIUSZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: maruch30 » 03 lut 2010, 17:41

panowie dołącze sie do tematu aczkolwiek też zastanawiam sie nad tym aby założyć xenony ale chciałbym moze nie być "ori" i zalozyc samopoziomowanie tylko gdzie to kupic? na allegroszu nie widzialem samopoziomowania moze ktos wie gdzie takie coś można dostać
kiedyś bylem wielki teraz została mi tylko siła

jagielow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 17 lip 2008, 20:40
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jagielow » 03 lut 2010, 20:56

diabel pisze: Powiem tak: mam to w d... Wole zaplacic raz - dwa razy do roku mandat, lub zrobic dodatkowe badania techniczne, niz potracic pijaczka przy drodze, lub urwac zawieszenie na dziurach z powodu slabego oswietlenia..
jestem tego samego zdania. Dlatego mam w dupie opinie innych moim zdaniem najwazniejsze jest bezpiecznstwo. no chyba ze ktos ma światła zle ustawione i zakupił sobie barwe od 8000 w zwyż K
<<Koozi>>

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 03 lut 2010, 20:59

jagielow czy Ty już masz zamontowane Hidy :?:

jagielow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 17 lip 2008, 20:40
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jagielow » 03 lut 2010, 21:34

ÂŻółty pisze:jagielow czy Ty już masz zamontowane Hidy :?:
miałem w poprzednim aucie moi znajomi mają , ojciec i wszystko jest OK barwa 6000>>>nikt nie mruga<< to jest moje zdanie, wole widziec co sie dzieje na drodze niz potracic jakiegos pijaka, wjechac w traktor , itp.
<<Koozi>>

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 03 lut 2010, 21:41

Zestaw już kupiłem, pozostaje mi tylko czekać na kuriera z paczką już nie mogę się doczekać :mrgreen: jak je zamontuje.

Pozdrawiam!!!

madmajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 682
Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: madmajster » 04 lut 2010, 12:28

ÂŻółty to jeszcze pamiętaj żeby dobrze potem złożyć lampy(uszczelki) co by nie parowały 8-)
A teraz prędko! Zanim dotrze do nas, że to bez sensu...

budzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 lip 2008, 01:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: budzik » 05 lut 2010, 23:08

jestem tego samego zdania. Dlatego mam w dupie opinie innych moim zdaniem najwazniejsze jest bezpiecznstwo.
miałem w poprzednim aucie moi znajomi mają , ojciec i wszystko jest OK barwa 6000>>>nikt nie mruga<< to jest moje zdanie, wole widziec co sie dzieje na drodze niz potracic jakiegos pijaka, wjechac w traktor , itp.
oczywiście nie bierzesz pod uwagę faktu, iż jak dociążysz tył i "zapomnisz" obniżyć lamp to z bezpieczeństwa, na którym podobno Ci zależy nici... oślepisz kogoś i on potrąci jakiegoś pijaka, wjedzie w traktor etc.

Montujcie sobie to co chcecie, mówie tylko o moim doświadczeniu i HIDowcach napotykanych na drogach. Czasami mam poprostu ochotę delikatnie mówiąc powykręcać im te żaróweczki.

A propos tego co pisałeś o bezpieczeństwie, to czy cała reszta samochodów bez ksenonów czy HIDów jest niebezpieczna? to może powinni wycofać je ze sprzedaży... i po co takie bzdurne przepisy, że przy ksenonach musi być samopoziomowanie czy zmywacze reflektorów. przecież maacie pokrętełka i szmatkę w samochodzie...

No comment

jagielow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 17 lip 2008, 20:40
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jagielow » 07 lut 2010, 01:05

no ok jak ktos sobie xenony zalozy do lampy co nie ma soczewki do wali po oczach. Z tym sie zgodze. Ale cała reszta zdecydowanie nie.

Wole widziec co sie dzieje na drodze. Mnie osobiscie xenon nie przeszkadza w przeciwieństwie do Tirowców , no chyba ze ktos ma rzeczywiscie swiatła kompletnie nie ustawione itd.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 15:03 przez jagielow, łącznie zmieniany 1 raz.
<<Koozi>>

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 07 lut 2010, 12:56

jagielow pisze:Ale cała reszta zdecydowanie nie.
Bo wy macie auta które nie "podskakują" na nierównościach i dziurach naszych dróg waląc przy tym innym po oczach.

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 08 lut 2010, 20:55

madmajster pisze:Podobnież fizycznie udowownione jest, że najskuteczniejszym światłem jest to o barwie temperaturowej 4300K - 6000K. Emituje ono ok. 3200 Lumenów.(gdzie żarówka zwykła halogenowa ma ok. 1200 lumenów).
Producenci samochodów do 2000 roku wyposażali auta w barwę 4300K, natomiast od roku 2000 reflektory wyposażają w palniki 6000K. Więc twój zestaw będzie ok ;-)
ÂŚwiatło 6000K dzięki delikatnej poświecie niebieskiej barwy jest bardziej przyjemne dla ludzkiego oka - oddaje barwę światła dziennego.
Aby nie było, żadnych farmazonów na forum wyjaśnię, że żaden producent nie zamontował jeszcze żarników, które mają 6000K. Najwyższą barwę jaką stosują producencie to około 4800K, tyle mają żarniki Philipsa D4S. Wszyscy niemieccy producenci używają żarników d1s i d2s w kolorach 4100 - 4300. Od początku jak zaczęto stosować ksenon, aż do teraz :)

Teraz co do tego, że żarniki 6000K są lepsze od żarników 4300? To niestety jest kompletna bzdura. ÂŻarnik 6000 nie jest odzwierciedleniem światła dziennego, bo to akurat odzwierciedla kolor 4350K. Zapewne wielu z was zauważyło, że do oświetlenia dróg stosuje się barwę pomarańczową :) Nie zastanawiało Was to kiedyś dlaczego nie niebieską, bądź białą (6000K), skoro tak wielu teoretyków uważa ją za najlepszą?

Już tłumaczę. O ile barwa 6000K jest całkiem fajna, np w zimie, przy dobrej pogodzie. Wpadające w niebieski kolor światło sprawia, że promienie odbijają się od śniegu co sprawia wrażenie sporego zasięgu, co innego jak pogoda się zepsuje. Gdy np jedziemy w deszczu im barwa bardziej niebieska (5000k-6000K) tym mniej widzimy. Oczywiście to, że kiedyś halogeny były żółte też niewiele daje ludziom do myślenia, łatwiej jest uwierzyć w marketingowe slogany na allegro. Tak więc w warunkach niedostatecznej widoczności - mgła/ulewa/mżawka - światło które ma powyżej 4000K całkowicie się nie sprawdza. Zapewniam was, że w deszczu więcej widzi posiadacz żarówek h1 niż posiadacza HID'ów 6000K. Dlatego już od dawna wiadomo, że barwa mieszcząca się w granicach 4000-5000 to jest złoty środek - oczywiście to że producenci stosują taką barwę już od prawie 20 lat, również o niczym nie świadczy, sprzedawcy z Allegro wiedzą pewnie lepiej ;)

Mało kto kupując ksenony zastanawia się ile tak naprawdę światła produkuje dany żarnik ksenonowy. Kolor barwy światła nie jest odzwierciedleniem ilości światła jakie produkuje żarnik. Co ciekawe, żarniki koloru 6000K będą zawsze produkować mniej światła niż żarnik o barwie 4300k, kto więcej fizyki w szkole powinien wiedzieć.

Jak już wcześniej wspomniałem najwięcej światła produkują żarniki philipsa 85122+, które przy barwie 4200K dają nam 3400 +/- 250 lm światła, żarniki tego samego producenta oznaczone symbolem 85122CM przy barwie 4800K produkują już tylko 3100 +/- 250 lm. Co ciekawe znów ten sam producent produkuje żarniki 5800K, oznaczone symbolem 85122UB, które to produkują jedynie 2400 +/- 400 lm. Przypominam, że to są wciąż żarniki renomowanego producenta jakim jest Philips, który dba o to by jego produkty spełniały wszystkie normy. Tego, że żarniki dodawane do tanich chińskich zestawów nie dorastają do pięt wyrobom Philipsa można wręcz być pewien. Jak widać każdorazowy wzrost temperatury barwowej żarnika powoduje spadek ilości produkowanego światła. W takim razie ile światła może produkować taki chiński zamiennik żarówki? Skoro żarnik Philipsa o temperaturze 5800K jest w stanie produkować 2400 lm światła, to myślę że taki chiński żarnik 6000K produkuję od 1900-2200 lm.

Powiedzcie mi w takim razie, czy na tle dobrej halogenowej żarówki H1, która produkuje 1600 lm, 2200 lm jakie dostarcza żarnik 6000K to dużo? A jakby do tego zestawienia dodać philipsa, który w swej najlepszej wersji produkuje 3400 lm? Jakie nasuną się wnioski?

Jako ciekawostkę powiem wam, że żarnik GE (producent żarników m.in. dla vw/audi) produkuje żarniki o temperaturze 10000K, który dostarcza około 1800 lm światła, czyli praktycznie tyle samo co żarówka H1.

Poniżej podaję linki do specyfikacji poszczególnych żarników które wymieniłem:
85122+; 85122CM; 85122UB; GE 10000K

Tak więc wielokrotnie już powtarzałem, priorytetem podczas jakiejkolwiek modyfikacji świateł jest stan odbłyśnika w soczewce, od niego zależy ile światła będziemy mieli na drodze. Taki odbłyśnik po regeneracji z żarówką h1 daje zdecydowanie więcej światła niż stary podniszczony odbłyśnik z zestawem 6000K.
Druga bardzo istotna sprawa to konstrukcja tegoż odbłyśnika i tu nie ma się co oszukiwać nawet Hella nie jest producentem oświetlenia, który może się pochwalić porządnie skonstruowaną soczewką dającą szerokie i równomierne światło na drodze. Większość produktów raczej nastawiona jest na oszczędność w procesie produkcji, niż efektywność świecenia. W każdym bądź razie każda nie zniszczona soczewka Heli będzie świecić lepiej niż jakikolwiek zamiennik chiński nie markowany producentem, bądź typowo marketowym producentem jakim jest np. Sonar.

Abstrahując już od samo poziomowania, które w 90% przypadków nie zabezpiecza przed oślepianiem i od spryskiwaczy, które bądź co bądź są przydatne (np w zimie przy obecnych warunkach), każdy nie zniszczony reflektor marki Hella będzie lepiej świecił niż zestaw świateł oparty na chińskim zamienniku reflektora i tanim zestawem ksenonów. Będzie świecił lepiej, chociażby dlatego, że można go wyposażyć w żarnik philipsa, który produkuje znacznie więcej światła niż każdy zestaw HID będący zamiennikiem żarówki. Oczywiście zestawienie oryginalnych elementów sporo kosztuje, kompletując używane elementy jesteśmy w stanie to zrobić trochę taniej. Tak czy siak, argumentem na + nie są tu spryskiwacze, ani samo poziomowanie, są to najważniejsze elementy odpowiedzialne za rozkład i ilość światła na drodze takie jak soczewka, która została zaprojektowana do współpracy z ksenonowym źródłem światła jak i sam żarnik. To te 2 elementy są odpowiedzialne za to ile widzimy. Coś co zostało zaprojektowane przez fachowych inżynierów do współpracy ze sobą zawsze będzie lepsze od wyrobu który zaprojektowali sprytni Chińczycy tylko po to by się dobrze sprzedawał.

Tak więc moi drodzy w pierwszej kolejności zadbajmy o to aby nasze (bardzo mi przykro) ale już stare samochody posiadały elementy świetlne w dobrej kondycji. Dopiero potem zastanówmy się czy jest potrzeba dalszego zwiększania wydajności.
W dobrej kodycji czyli TAKIE

Pozdrawiam

PS. Mam nadzieję, że już nie będę musiał pisać tego 2 raz :)
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 13:33 przez John, łącznie zmieniany 1 raz.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 09 lut 2010, 17:21

Nie krótko ale na temat, koniec z bajkami. :d

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 lut 2010, 18:32

John ale nam wszystkim wykład dałeś :shock:

[ Dodano: 2010-02-10, 22:06 ]
Panowie zestaw już mam, jutro jak znajdę czas to zamontuje zestaw i napisze jak według mnie działa :-D . Zadam kolejne pytanie otóż co ze spryskiwaczami :?: Czy można je jakoś zamontować :?: na allegro szukałem i znalazłem tego dużo, koszt nie jest wielki więc według mnie można zainwestować parę groszy. Czy ktoś z was klubowiczów montował spryskiwacze, jak się to wpasowuje w zderzak, a może to jakiś wyspecjalizowany zakład to robi :?: Piszę i zadaje pytania bo jestem noga w tych tematach :oops:

Pozdrawiam! :-P

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 14 lut 2010, 14:15

Witam mam ochotę na HID. Teraz dwa pytania czy lepiej kupic slim i montowac w lamie ( boje sie o ciepłko w lecie) czy pod lampa jak jest oryginalnie. Drugie to jaki zestaw kupic
http://www.allegro.pl/item913675105_xen ... mocja.html
Obrazek
od nas z forum ten sprzedawca ma dobre opinie co wy na to. Pozdrawiam

Proszę wklejać fotki, nie tylko podawać link, który wkrótce będzie nieaktywny!
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 15:00 przez Cin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 16 lut 2010, 20:04

Cin pisze:Witam mam ochotę na HID. Teraz dwa pytania czy lepiej kupic slim i montowac w lamie ( boje sie o ciepłko w lecie) czy pod lampa jak jest oryginalnie. Drugie to jaki zestaw kupic
http://www.allegro.pl/item913675105_xen ... mocja.html
[url=http://images41.fotosik.pl/256/33a218206ebb4bf4m.jpg]Obrazek[/URL]
od nas z forum ten sprzedawca ma dobre opinie co wy na to. Pozdrawiam
[/b][/color]
Kolego kupiłem nie najdroższy i nie najtańszy Obrazek po prostu myślałem że będzie w miarę dobry i nie będzie z nim żadnych problemów, myliłem się, od razu mam problem z jednym z żarników ( odpala, nie odpala i tak cały czas ) diagnoza nie sprawna przetwornica, teraz trwa procedura reklamacyjna, jutro przyślą mi nową.

Wniosek! Kupując nie patrz na cenę bo taniej oznacza drożej, teraz gdybym miał kupować wybrał bym najdroższy.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 03 mar 2010, 22:55

Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl