Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2.4 AML] HID jaki zestaw kupić?

Elektryka
Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 04 mar 2010, 12:29

Ja bym zakupił oddzielnie przetwornice i żarniki. Wychodzi znacznie taniej, a nie oszukujmy się, wszystkie przetwornice z zestawów HID różnią sie tylko naklejkami.

http://moto.allegro.pl/item940880849_pr ... japan.html

ÂŻarniki po 30 PLN i zmieścisz się w 200 PLN
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 14 mar 2010, 02:42

Dorzucę swoje dwa grosze do tematu.
Zaznaczam, że nie mam zamiaru nikogo namawiać do zakładania HID'ów czy też odżegnywać od ich stosowania. Każdy i tak przecież zrobi według własnego uznania. Co do legalności ich stosowania to sprawa jest jasna - niestety, nie są zgodne z przepisami.
Ja swego czasu też pokusiłem sie o montaż xenonów do A6 C4. Zakupiłem oryginalne z Audi C5: przetwornice, żarniki i soczewki bixenonowe ( nie było wtedy HID'ów). Kosztowało mnie to ok. 700zł i trochę własnej roboty, gdyż musiałem w reflektor wmontować inne soczewki (większe). Udało się i wszystko zagrało. Reflektory ustawiłem niżej niż poprzednio - nikt mi nie migał, a na stacji diagnostycznej chyba nawet myśleli,że xenony są fabryczne. Widoczność o niebo lepsza.
Niewłaściwe wydaje mi się użycie takiej argumentacji:
budzik pisze: oczywiście nie bierzesz pod uwagę faktu, iż jak dociążysz tył i "zapomnisz" obniżyć lamp to z bezpieczeństwa, na którym podobno Ci zależy nici... oślepisz kogoś i on potrąci jakiegoś pijaka, wjedzie w traktor etc.

Montujcie sobie to co chcecie, mówie tylko o moim doświadczeniu i HIDowcach napotykanych na drogach. Czasami mam poprostu ochotę delikatnie mówiąc powykręcać im te żaróweczki.

A propos tego co pisałeś o bezpieczeństwie, to czy cała reszta samochodów bez ksenonów czy HIDów jest niebezpieczna? to może powinni wycofać je ze sprzedaży... i po co takie bzdurne przepisy, że przy ksenonach musi być samopoziomowanie czy zmywacze reflektorów. przecież maacie pokrętełka i szmatkę w samochodzie...

No comment

Kierowca samochodu bez xenonów, jak dociąży tył i zapomni użyć korektora świateł to również będzie oślepiał.
Co do wycofania samochodów niebezpiecznych, bez xnenonów.
Było to bodaj w 1992r, miałem wtedy samochód z zamontowanym trzecim światłem stop, kiedy policjanci stwierdzili, że jest to niezgodne z przepisami (wtedy tak było, teraz nie) to według Twojego rozumowania teraz, kiedy jest dopuszczalny ( nie wymagany) montaż dodatkowego światła stop, jako elementu zwiększającego bezpieczeństwo samochody bez tego powinny byc wycofane, prawda?
Były, są i będą samochody bardziej i mniej bezpieczne.

oraz takiej:
KMS pisze: Bo wy macie auta które nie "podskakują" na nierównościach i dziurach naszych dróg waląc przy tym innym po oczach.
Niestety każde auto podskakuje na nierównościach, te bez ksenonów również i także wtedy oślepiają, a samopoziomowanie i tak, w tak krótkim czasie nie zweryfikuje kąta.
Rozumiem, że chodzi Wam tutaj o natężenie świała, ale już nie raz spotkałem się, i jak miałem C4 z przerobionymi reflektorami, i teraz, jak mam C5 z oryginalnymi xenonami, że jest wiele samochodów, których zwykłe reflektory mocniej świecą od moich. Wystaryczy podczas zrównania się z takim pojazdem spojrzeć na pola świecenia reflektorów, które na które nachodzą.

ÂŻyjemy w takim kraju, gdzie w większości przypadków ma się pod górkę.
Idiotyczne przepisy np. te wcześniejsze dot. zakazy stosowania dodatkowych świateł stopu oraz nasze dochody. Gdybyśmy zarabiali jak w innych cywilizowanych krajach (na poziome 6-8 tyś zł) to jaki mielibyśmy problem w kupieniu całego kompletu do xenonów (m.in. z samopoziomowaniem).Nie byłoby, gdyż wtedy można by sobie wybrać samochód nowszy lub nowy już z takim wyposażeniem. Póki co tym, których nie stać na pewne rzeczy pozostaje kombinowanie, niestety.

ps. Już niebawem (jak zrobi się trochę cieplej) zabieram się w końcu za swoje reflektory, bo jednak nie dają mi spokoju. Mam już prawie wszytskie potrzebne elementy.Teraz będą bixenony (oryginalne soczewki) i diodowe dzienne, wmontowane w reflektor (mojego pomysłu) . Te homologowane dzienne np. Helli za 300 , 700 lub więcej, i mi się nie podobają, i wydają mi się stanowczo za drogie. Postaram się to zrobić jakby były oryginalne.
Powodzenia wszystkim majsterkowiczom.
;-)

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 15 mar 2010, 10:44

Jaro pisze:Kierowca samochodu bez xenonów, jak dociąży tył i zapomni użyć korektora świateł to również będzie oślepiał.


ps. Już niebawem (jak zrobi się trochę cieplej) zabieram się w końcu za swoje reflektory, bo jednak nie dają mi spokoju. Mam już prawie wszytskie potrzebne elementy.Teraz będą bixenony (oryginalne soczewki) i diodowe dzienne, wmontowane w reflektor (mojego pomysłu) . Te homologowane dzienne np. Helli za 300 , 700 lub więcej, i mi się nie podobają, i wydają mi się stanowczo za drogie. Postaram się to zrobić jakby były oryginalne.
Powodzenia wszystkim majsterkowiczom.
;-)
Nie zapominajmy, że samochód wyposażony w halogenowe źródło światła wytwarza maks 3000 lumenów, a takie z ksenonami 6000 - 7000 a to jednak jest spora różnica.

Ciekaw bardzo jestem kolego twojej przeróbki, zwłaszcza tego z jakich składników będą składać się twoje światła dzienne, bo gdyby policzyć koszt sensownych elementów, to wychodzi około 400 zł za diody, 100 trzeba będzie dać za przetwornicę a do tego ogrom własnej pracy. Temat zapowiada się ciekawię, liczę na temat z obszerną fotorelacją.

Z mojej strony szkoda, że kupiłeś oryginalne soczewki bi-ksenonowe, owszem przekładka takich będzie znacznie łatwiejsza, ale pisałeś, że już kiedyś modziłeś w c4 ksenon - czyli doświadczenie jest. A jak się cierpliwie poczeka, to na allegro trafiają się soczewki, które reprezentują znacznie wyższy poziom (świecą szerzej i lepiej rozkładają światło) niż oryginalne soczewki hella.

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 15 mar 2010, 12:49

John pisze: Nie zapominajmy, że samochód wyposażony w halogenowe źródło światła wytwarza maks 3000 lumenów, a takie z ksenonami 6000 - 7000 a to jednak jest spora różnica.
Jeżeli chodzi o ilość emitowanego światła, to również się do tego odnosiłem podając przykład samochodu bez xenonów, którego światła dają mocniejszy i szerszy stromień, od np. moich obecnych xnenonów. Dlatego źle ustawione światła takiego samochodu będą tak samo, a może nawet bardziej oślepiać, niż kogoś kto założy HID'y do swoich starych reflektorów. Tu jak widać odbłyśnik odgrywa dużą rolę.
John pisze: Ciekaw bardzo jestem kolego twojej przeróbki, zwłaszcza tego z jakich składników będą składać się twoje światła dzienne, bo gdyby policzyć koszt sensownych elementów, to wychodzi około 400 zł za diody, 100 trzeba będzie dać za przetwornicę a do tego ogrom własnej pracy. Temat zapowiada się ciekawię, liczę na temat z obszerną fotorelacją.
Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie i oczywiście, jeżeli będzie warto, to pokażę.
Wcześniej jednak zajmę się tylnymi, bo to trochę mniej roboty.
Teraz powinno się udać, bo w C4, to tylko robota z diodami poszła na marne (za słabo prądowo obciążony układ i przekaźnik napierniczał jak oszalały).
John pisze: Z mojej strony szkoda, że kupiłeś oryginalne soczewki bi-ksenonowe, owszem przekładka takich będzie znacznie łatwiejsza, ale pisałeś, że już kiedyś modziłeś w c4 ksenon - czyli doświadczenie jest. A jak się cierpliwie poczeka, to na allegro trafiają się soczewki, które reprezentują znacznie wyższy poziom (świecą szerzej i lepiej rozkładają światło) niż oryginalne soczewki hella.
Początkowo szukałem w miarę nowych innych soczewek bixenonowych. Miałem nawet takie z rocznego Volvo, a znalazłem z A6 i postanowiłem zakupić te.
Robiłem już coś takiego w A6 C4 i stąd wiem jak to wygląda.Tam mogłem sobie pozwolić na jakieś poprawki, bo jak wiesz wyjęcie i rozebranie tamtych reflektorów to prościzna, a z tymi jest jednak dużo większy problem. Chciałem już sobie tego oszczędzić.
Z wiekiem, i czasu, i sił coraz mniej. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja