[A6 C4] Brak prawego światła stop i dziwny dźwięk
-
storm85-85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
[A6 C4] Brak prawego światła stop i dziwny dźwięk
Witam wszystkich
, nie jestem pewien czy w odpowiednim dziale umieszczam ten temat, więc proszę bez biczowania ze strony moderatorów
, mam a6 c4 2.5 tdi automat, ostatnio zauważyłem taki dziwny objaw, parę dni postała na mrozach nie ruszana no i postanowiłem odpalić auto, odpaliła ładnie pięknie i... (automat) na ustawieniu dźwigni skrzyni biegów w pozycji P gdy nacisnę pedał hamulca słychać takie pykanie i czuć to pykanie na dźwigni skrzyni biegów, dodam że nie mam też prawego światła stop... podczas jazdy auto hamuje normalnie i nie ma tego pykania. Myślałem, że to może czujnik światła stop przy pedale hamulca, ale to chyba by się zaświeciła kontrolka świec żarowych, chyba że się mylę
... Czekam na jakieś sugestie, może ktoś się już spotkał z podobnym problemem??
To pykanie to blokada dźwigni zmiany biegów. Zabezpieczenie przed niezamierzonym przesunięciem dźwigni. Za każdym naciśnięciem pedału hamulca będzie się odblokowywać, a gdy puścisz pedał zablokuje się ponownie (w pozycji P). Zauważ, że bez naciśnięcia hamulca nie da się przesunąć dźwigni do dołu (to właśnie ta blokada). Jak przesuniesz dźwignię w położenie inne niż P i chyba N ta blokada staje się nieaktywna, więc w czasie jazdy i hamowania nie będzie pykać.
ÂŚwiece żarowe to zupełnie inny rozdział i nie maja nic wspólnego z hamowaniem.
A światło stopu? - Hmm... - a może wymień żarówkę, a?
Ot... i po "dziwnym objawie". :-D Szerokiej drogi.
ÂŚwiece żarowe to zupełnie inny rozdział i nie maja nic wspólnego z hamowaniem.
A światło stopu? - Hmm... - a może wymień żarówkę, a?
Ot... i po "dziwnym objawie". :-D Szerokiej drogi.
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller
-
storm85-85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
To "coś" miałeś od początku tylko nie zwróciłeś uwagi. To dla bezpieczeństwa Twojego i skrzyni biegów. Zacząłeś bawiś się hamulcem trzymając dłoń na dźwigni i dopiero zwróciłeś na to uwagę. Uaktywnia się w pewnych położeniach, by nie wrzucić nieodpowiedniego biegu lub po prostu przypadkiem. Trzymając hamulec zapobiegasz ruszeniu auta, więc wówczas blokada odpuszcza i możesz przerzucać biegi. Tak ma być! - I jest wszystko w porządku.
("Kliknij" - jeśli pomogłem)
("Kliknij" - jeśli pomogłem)
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller








