Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] EGR w oleju

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

[A6 C5] EGR w oleju

Post autor: Markus-47 » 27 sty 2010, 19:18

Szanowni Państwo.
mam małe pytanko.
Co może być przyczyną , że EGR upaprany jest olejem silnikowym.

Diagnostyka komputerowa nie wykazała jakichkolwiek błędów. ja również nie odczuwam zmian w pracy silnika oprócz jednej:

- na zimnym silniku wszystko ok.
- na rozgrzanym przy biegu D podczas postoju auta np. na światłach zaczyna bujać autem jak na statku z góry na dół , ale nie zawsze.

proszę o jakieś propozycje w rozwikłaniu problemu

pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 27 sty 2010, 19:35

Cała obudowa EGR i mocowanie usmarowane jest olejem silnikowym, nie wiem jak i skąd , wokół czysto, tylko sam EGR.


Co do bujania to jutro sprawdzę , ale po twojej informacji daję 90% że buja tylko wtedy gdy mam włączone ogrzewanie foteli - co to oznacza ?

Dzięki

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 27 sty 2010, 19:40

też miałem upaprany EGR. musiałem wymienić, jak go rozbierzesz to zobaczysz czy da się zreanimować. u mnie niestety się nie dało

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 28 sty 2010, 12:14

[quote="Piotruś"]Wyłacz na chwilę podgrzewanie foteli czy też inne silne odbiorniki prądu i daj znać, czy bujanie chociaż trochę wtedy ustępuje.

Sprawdziłem. po wyłączeniu ogrzewania foteli oraz szyby przestaje bujac samochodem.
Jaka może być przyczyna ????
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 28 sty 2010, 15:33

Witam ponownie
Dwa miesiące temu wymieniłem wahacze przód oraz końcówki drążka, wymieniłem również wałki rozrządu, pełną hydraulikę, pełen rozrząd, odmę, termostat, przeguby, wszystkie płyny i filtry, olej.
Bujanie następuje przy temp. płynu 90 stopni.

Zgodnie z twoim opisem Piotruś może to być coś z układem wtryskowym, bo wygląda mi że dwa wtryski oraz wężyki powrotne są mokre. wymienię wężyki i zobaczę co będzie dalej .

Odnośnie EGR postaram się dzisiaj zrobić fotki.

pozdrawiam i dziękuję za obszerną i fachową informację.

[ Dodano: 2010-01-28, 17:57 ]
Witam

Oto link do zdjęć EGR, wstawiłem również fotki wtrysków.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d6 ... e1af6.html

Proszę o opinie

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 28 sty 2010, 19:36

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Oczywiście jutro wszystko sprawdzę i postaram się zrobić różne inne fotki.
powiem szczerze, ze trochę mnie przestraszyłeś z tym wyciekaniem oleju przez dziurki, jutro sprawdzę ale mam nadzieję że tak nie będzie.

Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju na bagnecie i mam wrażenie że jest tyle co powinno, bez ubytków.

Zastanawiam się czy może istnieje taka możliwość że EGR jest zasyfiony na maxa a obecna pogoda, wilgoć i inne czynniki powodują że gdzieś na mocowaniu wydostaje się ten syf w lekko płynnej i lepkie formie - nie wiem w ogóle czy to możliwe ale co Ty Piotruś o tym sądzisz???
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 29 sty 2010, 17:34

Witam wszystkich.
W dniu dzisiejszym sprawy maja się tak.
Zrobiłem oględziny zewnętrzne EGR.

Z dziurki znajdującej się na wysokości rurki olej nie wycieka ani nie ma tam jego śladów zarówno na zgaszonym silniku jak i podczas pracy.
Z drugiej dziurki po przekątnej stronie poprzez dotykanie paluchem nie stwierdziłem oleju tak jak i powyżej.

Podczas pracy silnika przykładając palec do tych dziurek oprócz tego że nie stwierdziłem oleju to również żadnego przedmuchu czy podmuchu - nie wiem czy tak ma być.
cała obudowa EGR ta srebrna jest czysta.

Jak widać na zdjęciach większość tej czarnej mazi znajduje się na dole w okolicach tej drugiej dziurki, a ta srebrna-aluminiowa obudowa na przeciw niej jest trochę zabrudzona, ale moim zdaniem to sadza ( chyba ).

Wyczyściłem szmatką wszystkie ślady zabrudzeń na EGR i będę obserwował czy pojawią się nowe.

Ponieważ nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem w wydaniu V6 nie wiem jak te silniki mają się zachowywać. Od kiedy kupiłem auto, a było to w czerwcu 2009 roku każdy kto je oglądał twierdził że silnik jakby za głośno chodzi. Po wymianie wałków, hydrauliki, rozrządu i wszystkiego tego co pisałem wcześniej autko lekko przycichło, ale wszyscy dalej twierdzą że to jeszcze za głośno.

Ponadto przy dodawaniu gazu słyszę z silnika gwizdanie, ale byłem przekonany że przy tiptronicu i silniku V6 tak ma być - teraz już nie jestem tego pewny.

Dzisiaj zaobserwowałem, że po raptownym dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów prawie do czerwonego pola z rury poszła lekka chmura dymu, a śnieg w tym miejscu był czarny tak jakby został wydmuchany jakiś syf.

Czy łącząc te wszystkie czynniki w jedną całość nie oznacza to że ten nieszczęsny EGR jest całkowicie zawalony i po prostu nie działa??????

Auto ma przejechane około 200 tyś km i prawdopodobnie nie był on wymieniany ani czyszczony.
Oto link do dzisiejszych zdjęć które zrobiłem najlepiej jak tylko umiałem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee9 ... aa421.html

Nagrałem również pracę silnika i jak mi się uda wrzucić na you tube to podam linka.

Piotruś, pawełk600 i inni fachowcy POMOCY !

Od zakupu władowałem w to autko ponad 11 tyś. zetów i miałem nadzieję że to już koniec.
Normalnie ręce opadają.

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz pomocy!

Oto link do pracy silnika:

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 30 sty 2010, 19:15

Piotruś bardzo Ci dziękuję za tak liczne i fachowe informacje.

W znaczny stopniu mnie uspokoiłeś , ale mam taki charakter że u mnie w autku wszystko ma chodzić idealnie.

Przepatrzyłem wszystkie elementy silnika i nigdzie więcej nie widać śladów oleju oprócz
olejopodobnych małych zabrudzeń w tym miejscu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6a ... b30f8.html


Jeszcze raz dzięki.
Za kilka dni dam znać o efektach dalszych obserwacji.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 30 sty 2010, 19:18

Markus-47
Mogę Ci zvagować autko zupełnie nieodpłatnie,jeśli tylko Wyrazisz chęć przyjechania do Oleśnicy.
Jak coś-daj znać na priv.

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 30 sty 2010, 19:36

Wielkie dzięki falco
<piwo>

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 31 sty 2010, 13:08

pawelk600 oczywiście z niecierpliwością oczekiwałem również na twoją opinię.

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

W najbliższych dniach dam znać jak wygląda sytuacja.

Dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-02-01, 19:18 ]
Witam.

Niestety dzisiaj znowu pokazała się znikoma ilość tej czarnej mazi, co prawda bardzo mało
ale jest.

zaznaczyłem na zdjęciu, bo mam wrażenie że sączy się ona z łączenia pomiędzy tym aluminiowym elementem a tym żeliwnym

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... b2698.html

co wy na to ?????

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-02-02, 18:30 ]
Witam.

Dzisiaj znowu dokładnie się przyglądałem sytuacji.

Na 99,9 % olej wydobywa się z tego połączenia o którym wspomniałem.

Powiedzcie mi co z tym dalej. Chyba na wiosnę wymienię ERG na nowy, ale pytanie czy do tej pory jeździć czy już wymieniać.

Doradźcie coś.

Dziękuje i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 02 lut 2010, 21:56

Piotruś

Dziękuję Ci za odpowiedź. Znowu mnie przeraziłeś.

Pytanie skąd ten olej się tam bierze, od ostatniej wymiany zrobiłem około 6 tyś. km i oleju jest tyle co było.

Nie mam za bardzo czasu na mechaników, ale niestety będę musiał coś pomyśleć.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 03 lut 2010, 06:05

dzięki, dzięki

powiem tak:

- ubytków oleju nie ma;
- auto kopci tylko na zimnym silniku i na mrozie - kolor dymu biały;
- po rozgrzaniu spaliny są bezbarwne;
- nie straciło na mocy;
- praca silnika taka jak do tej pory;
- w zachowaniu samochodu nie widzę nic niepokojącego, a ten sączący się olej na EGR został przypadkiem zauważony przez mojego kolegę, tak prawdopodobnie do wiosny jeździłbym w nieświadomości, a co za tym idzie bezstresowo.
Chłopaki jak będę wiedział coś nowego to dam znać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lut 2010, 09:53

koledzy nie wiem czy to wogole ma jakis zwiazek bo budowa silnika o ktorym powiem pewnie nie ma nic wspolnego z V6

a mianowicie w Vectrze DTI
kolega mial nonstop problem z olejem ktory wyplywal z EGR-u oraz z olejem w IC
z tego co mówił jakiś koles wymienił mu uszczelke od pompy VACUM i wszystko jak ręką odjął ... juz 2 tygodnie smiga i zero oleju z EGR

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lut 2010, 13:27

no dobra a jak kolega zdjał by rure przy IC i sprawdzil czy ma tam olej to na 80% chyba by znaczylo ze puszcza mu turbo ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja